حضور کیا اپتیما جدید GT-Line در ایران
شرکت خودروسازی کیا در نمایشگاه خودرویی نیویورک ۲۰۱۵ پرده از رُخ کیا اپتیما جدید برداشته بود و در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی هم فروش و عرضه این محصول را آغاز کرد.
اکثر بخشهای فنی کیا اپتیما استاندارد و GT-Line مخصوصاً در بحث پیشرانهای تقریباً شبیه به یکدیگر هستند. در زمان معرفی شرکت خودروسازی کیا بوجود یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با توان خروجی ۱۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متری و یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر ۲۴۷ اسب بخاری با گشتاور ۳۵۲ نیوتن متری اشاره کرده بود.
علاوه بر اینها، کیا یک پیشرانه تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر GDI را هم در نظر گرفته که با رساندن دور موتور به ۶۰۰۰ دور بر دقیقه، حداکثر ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به نطر میرسد بر روی مدل GT-Line از این نوع پیشرانه استفاده شده باشد که از جعبه دندهای شش سرعته اتوماتیک به همراه پدالهای تعویض دنده دستی پشت فرمان استفاده میکند.
اگر به بازار آزاد بروید و از امکانات کیا اپتیما جدید بپرسید احتمالاً امکانات و تجهیزاتی مثل سقف جیر، فول ایربگ(!)، مانیتور بزرگ فابریک، نویگیشن، سیستم صوتی Harman/Kardon، فرمان سه حالته، غربیلک فرمان D کات جدید، ترمز دستی برقی، سیستم گرمکن و سردکن صندلیها، دنده پشت فرمان، سقف پاناروما، صندلی برقی، چراغهای زنون، شیشه شور، چراغهای مخصوص روز، پرده عقب، رینگهای جدید ۱۸ اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، آینه تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک داخل کابین، مه شکنهای عقب، کروز کنترل و سنسور نور و باران را خواهید شنید.
حال باید دید قیمت ۱۸۱ میلیونی برای اپتیمای جدید که آن را نزدیک به رقیبان جدی تری همچون هیوندای سوناتا جدید و تویوتا کمری می کند، می تواند پایدار باشد یا بسیاری را به جای خرید این خودرو به سوی رقیبان خواهد کشاند؟
ارسال نظر