۳۲۱۹۴۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نقشه های فیسبوک برای اینستاگرام

شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرام که حالا تحت مالکیت فیسبوک درآمده در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است.

مجله دیجی کالا - مجتبی بوالحسنی: شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرام که حالا تحت مالکیت فیسبوک درآمده در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. حال فیسبوک برنامه‌ی بزرگی برای این شبکه‌ی اجتماعی در نظر گرفته و قرار است درآمد اینستاگرام در سال جاری بخش قابل توجهی از درآمد کلی زاکربرگ و‌ کمپانی او‌ را تشکیل دهد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

نقشه های فیسبوک برای اینستاگرام

اینستاگرام امروزه توسط اقشار مختلف، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد ثروتمند، ورزشکاران، هنرمندان و ... از این شبکه‌ی اجتماعی بیشتر از سایر سرویس‌ها بهره می‌گیرند.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده در Credit Suisse، شبکه‌ی اجتماعی مورد بحث در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که انتظار می‌رود در این شرایط درآمدی ۳.۲ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۱۶ کسب کند.

همچنین بر اساس گزارشی که CNBC منتشر کرده، مبلغ ۵۷۲.۵ میلیون دلار از کل مبلغ پیش‌بینی شده، در سه‌ماهه‌ی اولیه‌ی سال جاری توسط اینستاگرام بدست آمده است.

از نظر دورنمای کلی مالک اینستاگرام برای این پلتفرم، شرایط از این بهتر نمی‌شود. فیسبوک در سال ۲۰۱۲ با مبلغ چشمگیر یک میلیارد دلار، اینستاگرام را خریداری کرد و جالب است بدانید در آن سال، تنها ۳۰ میلیون نفر در اینستاگرام عضو بودند. حالا و‌ پس از گذشت ۴ سال از خریداری شدن این شبکه‌ی اجتماعی، ارزش آن برای مالک کنونی‌اش یعنی مارک زاکربرگ و کمپانی وی، سه برابر شده است. در حال حاضر اینستاگرام به خانه‌ای برای بسیاری از کاربران (از بچه پولدارها گرفته تا مدل‌ها و افراد عادی) مبدل گشته و می‌توان آن را یکی‌ از شبکه‌های اجتماعی پر استفاده توسط بسیاری از افراد مشهور دانست. البته‌ که هجوم صدها میلیون کاربر دلیل اصلی قدرت گرفتن این پلتفرم است؛ بطوریکه در اواخر سال ۲۰۱۵، توانست توییتر را نیز از نظر تعداد کاربر پشت سر بگذارد.

اگرچه مبلغی که برای خرید اینستاگرام توسط فیسبوک پرداخته شد، نسبت به مبلغ ۲۲ میلیارد دلاری خرید پیام‌رسان واتساپ توسط این غول شبکه‌های اجتماعی ناچیز به نظر می‌رسد، اما با توجه به میزان رشدی که اینستاگرام داشته می‌توان آن را یک سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند تلقی کرد.

یکی از دلایل رشد اینستاگرام را به استراتژی این شرکت در کسب درآمد نسبت داده‌اند. این استراتژی بر ویدیوهای غیر رایگان و تبلیغات پویا برای محصولات تمرکز دارد. میلیاردها دلار درآمد اینستاگرام، باعث شده تا جمعا برنامه‌ریزی شود که حدود ۱۰ درصد از کل درآمد فیسبوک از این طریق بدست آید. وجود اینستاگرام باعث می‌شود تا شکست فیسبوک‌ در خرید اسنپ‌چت به‌خوبی جبران شده و البته به کسب درآمد این غول شبکه‌های اجتماعی از طریق موبایل‌ها، کمک‌ زیادی می‌کند. برنامه‌ی فیسبوک برای سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۶ رشد ۲ درصدی درآمد موبایلی از طریق اینستاگرام بوده تا به رقم ۸۲ درصد دست یابد.

از سه سال پیش که بخش تبلیغات اینستاگرام معرفی شد، این اپلیکیشن دراین بخش و‌ نیز معرفی برندها خوب عمل کرده و آمار خود را به‌ صورت افزایشی نگه‌ داشته است. اگرچه شیوه‌ی کسب درآمد یاد شده باعث نگرانی برخی از سرمایه‌گذاران پلتفرم اینستاگرام شده، اما فیسبوک بر این باور است که روش بکار گرفته شده برای نمایش محتوای تجاری، بازخورد بدی را از جانب کاربران بدنبال نداشته است. از همین رو مشکل را می‌توان با ارائه‌ی نوارزمانی (TimeLine) که از الگوریتم‌های خاص بهره می‌برد حل‌ کرد؛ درست همانند آنچه در فیسبوک ارائه شده است. نتایج مالی سه‌ماهه‌ی اولیه‌ی ۲۰۱۶ فیسبوک قرار است روز ۸ اردیبهشت ماه اعلام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج