دفاع از طرح پولی شدن بزرگراههای تهران
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح احتمالی برای اخذ عوارض تردد از برخی بزرگراههای پایتخت گفت: رانندگان باید هزینه رانندگی در کلانشهری همچون شهر تهران را پرداخت کنند و ایجاد تسهیلات ترافیکی به معنای رایگان کردن عبور و مرور نیست.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: میبایست به این موضوع توجه داشت که رانندگان باید هزینه رانندگی در کلانشهری همچون شهر تهران را پرداخت کنند و در مقابل خدمات ترافیکی مطلوبتری را دریافت کنند.
وی عنوان کرد: البته در صورت فراهم شدن ساز و کار مطلوب برای اخذ عوارض تردد در برخی معابر، اخذ عوارض میتواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
اواخر سال ۹۳، اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت لایحهای رای دادند که بر اساس آن رانندگان تهرانی میبایست برای عبور از برخی معابر شهری از جمله تونلهای پایتخت و پل طبقاتی صدر عوارض ۳۰۰ تومانی پرداخت کنند.
براساس این لایحه، شهرداری در نظر داشت در فاز اول، برای هر بار ورود خودروهای شخصی به یکی از ۴ معابر «تونل توحید، تونل رسالت، تونل نیایش و پل صدر»، ۳۰۰ تومان عوارض از وسایل نقلیه عبوری دریافت کند که البته اواخر سال گذشته و با بالا گرفتن بحثها در خصوص این موضوع، شهرداری تهران، این لایحه را پیش از ورود آن به صحن شورا، پس گرفت و بحث و جنجالهای پیش آمده را خواباند.
اما پس از مسکوت شدن موضوع، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه با توجه به تکالیف برنامه ۵ ساله، دریافت عوارض از معابر خاص شهری الزامی است و باید اجرایی شود، گفت: زیرساخت های اجرایی این طرح کاملاً فراهم است و امکانات و تجهیزات موجود از جمله دوربین های پلاک خوان، قابلیت استفاده های متعدد و متنوع ترافیکی را دارند و تونل ها و پل های تهران هم به منظور کنترل ترافیک عبوری به این دوربین ها مجهز هستند.
وی در مورد تأثیر برخی انتقادها و مخالفتها در تصمیم شهرداری تهران برای پس گرفتن این لایحه از شورای شهر، تأکید کرد: بر پایه برنامه ۵ ساله مصوب شورای شهر، شهرداری تهران ملزم به تهیه و ارائه طرح مذکور بود و اگر انتقادی متوجه کلیت آن باشد، باید برای خروج این مصوبه از برنامه ۵ ساله شهر تهران، اقدام شود که روال قانونی خودش را دارد.
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که در پس گرفتن این لایحه از شورای شهر، تجدید نظر در جزییات آن با ملاحظه اوضاع اقتصادی کشور و احوال معیشتی شهروندان مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: مهم ترین ملاحظه برای مدیریت شهری، مردم و توجه به مسائل و مشکلات آنها از طریق انجام خدمت بیشتر و ایجاد زحمت کمتر برای شهروندان است.
نظر کاربران
اینجور که داریم ما پیش میریم چند وقت دیگه بابت نفس کشیدن باید پول بدیم
چقد رو بخدا.....
پس عوارض واسه چیه ......
یه دفی بگین کنتور هوا هم واسه تنفس برارن پولیش کنین....
کم کم نفس کشیدن هم پولی میشه
در كل همه مسئولين ما با تمام طرح هائي كه قراره با اجرائي شدن آنها از مردم پول و عوارض دريافت بشه موافقند و انصافا" خيلي هم جانانه و تمام قد از آن دفاع مي كنند ...
..
پاسخ ها
آره اما برای افزایش حقوق و ارزانی هیچ تلاشی نمی کنند که هیچ سعی هم میکنند نه حقوقی بره بالا نه ارزونی بشه فقط تمام سعی و همشون برای گرونی و چپاول مردم بدبخته یکیتون بگه کدوم روزی بود و خبری از گرون شدن چیزی نشنیدید هروز یه خبر از گرون شدن چیزی میدن واقعا عدالت کجاست؟؟
بنظرم طرح منطقيه،حداقل اتوبانهاي بالاي شهر را پولي كنند وپولشون صرف راهسازي واحداث راه در پايين شهر بكنند.