۳۱۷۷۵۱
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

باغ وحش خرم آباد را تعطیل کنید

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست لرستان از ارائه پیشنهاد تعطیلی باغ وحش خرم آباد به دلیل عدم رعایت استاندارد های لازم خبر داد.

عصر ایران: مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست لرستان از ارائه پیشنهاد تعطیلی باغ وحش خرم آباد به دلیل عدم رعایت استاندارد های لازم خبر داد.

چند روز گذشته خبر مرگ یک گوزن زرد ایرانی در باغ وحش خرم آباد که باردار بوده رسانه ای شد، در این راستا اعلام شد این گوزن به دلیل ازدحام بازدید کنندگان دچار استرس شده و خود را به فنس هایی که در داخل آن‌ نگهداری می‌شده کوبیده که این امر موجب شکستگی گردن و تلف شدن آن شده است.

فتحی بیرانوند مدیر کل محیط زیست لرستان در مورد علت این اتفاق گفت: متأسفانه روز ۱۸ فروردین‌ماه امسال یک رأس گوزن زرد ایرانی در باغ‌وحش «کاسیت» خرم‌آباد تلف شد. که بعد از این اتفاق با توجه به اینکه این باغ وحش زیر نظر سازمان دامپزشکی استان فعالیت می کرد از این سازمان خواستیم علت مرگ این گوزن را اعلام کند.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان افزوده بود: آن‌ها علت تلف شدن این گوزن زرد ایرانی را ازدحام بازدیدکنندگان و وارد شدن استرس به حیوان اعلام کردند.

فتحی بیرانوند بیان داشته بود: بر اساس اعلام دامپزشکی لرستان این گوزن زرد ایرانی به دلیل استرس خود را به فنس هایی که در داخل آن‌ها نگهداری می‌شده کوبیده و این امر موجب شکستگی گردن و تلف شدن آن شده است.

وی با بیان اینکه این باغ وحش استاندار های لازم را برای نگهداری از حیوانات ندارد گفت: حداقل فضاهای مورد نیاز در قفس حیوانات در این باغ وحش رعایت نشده است به طور مثال حداقل مکان مورد نیاز برای نگهداری شیر در باغ وحش ۲۵ است که در این باغ وحش برای ۶ قلاده شیر ۷ متر فضا در نظر گرفته بود.

مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان با بیان اینکه سازمان دامپزشکی نیز تمایلی به اداره کردن این باغ وحش ندارد گفت: در جلسه ای که روز شنبه در استانداری برگزار خواهد شد در مورد وضعیت این باغ وحش تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست استان پیشنهاد تعطیل شدن این باغ وحش را به دلیل عدم رعایت استاندار های لازم ارائه داده است که موضوع تعطیل شدن و یا واگذاری به بخش خصوصی دارای صلاحیت و امکانات استاندار در این جلسه بررسی خواهد شد.

فتحی بیرانوند در مورد بر خورد قانونی با عاملان این اتفاق نیز گفت: سازمان دامپزشکی علت مرک این گوزن را رم حیات وحش اعلام کرده است ولی ما در نامه ای خواستار برخورد قانونی با عاملان این موضع نیز شده ایم و موضع را پیگیری خواهیم کرد.

پیشتر مدیر کل دامپزشکی لرستان در گفت و گو با فارس اعلام کرده بود که گوزن زرد ایرانی باردار باغ وحش توسط بازدیدکنندگان مورد پرتاب سنگ قرار گرفته بود در حین فرار به شدت به فنس برخورد کرد و دچار شکستگی گردن شد که متاسفانه با تنفس مصنوعی هم نتوانستیم این گونه باارزش و در خطر انقراض و جنین نارسش را نجات دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر اون کسی كه به سمت گوزن حامله سنگ پرتاب كرده.... قلب و روحش از ابليسه...

    • انسان

      واقا خاک نو سر اون کسی که این کار وحشیانرو انجام داده فکر کنم با داعش نسبتی داره واقا خدا لعنت کنه ایجور آدما رو

    • بدون نام

      اول ببینید مردم طاقت دیدن حیوانات را دارند بعد باغ وحش درست کنین

    • بدون نام

      به بهانه مرگ گوزن زرد ایرانی در باغ وحش شهر
      خرم آباد:
      گوزن مرد !
      تا من به تو بگویم ؛ هموطن آن موقع که چوپان گفت: پلنگ مهاجم و قاتل دامهایم را نکشتم و تنها به شلیک چند تیر هوایی برای فراری دادنش اکتفا کردم، مبادا کوههای وطنم بی پلنگ شود. تو کجا بودی؛ تا این خبر را منتشر کنی؟ چوپانی که همه ی دار و ندارش همان چند گوسفند بود.
      گوزن مرد !
      تا من امروز به تو بگویم، هموطن، هنگامی که لرها هر ساله در روز بلوط، هزاران درخت میکارند تا مبادا جنگلهای زاگرس بی بلوط بشوند و باد ریزگردها را به آنسوی زاگرس بیاورد. تو کجایی که خبر درختکاری نو نهالان و پیران لرها را به سرعت دروغها و جوکهایت پخش کنی؟
      گوزن مرد !
      در دیار مردمی که برای دریاچه شهر زیبایشان که با هزینه شخصی مرغابی هایی همچون قو و انواع غازها و اردکها خریداری کردند و با هزینه شخصی برای این پرنده ها خانه شناور ساختند .
      این همان مردم هستند .
      گوزن مرد !
      تا من امروز به تو بگویم،آیا خود بزرگ بینیت به تو فرصت اندیشیدن داده، اندیشیدن به اینکه برای کشتن یک آهو اندازه سنگ و فاصله و نیروی لازم باید چقدر باشد؟ و آیا آنچنان سنگی چگونه میتواند از لابلای حفره های فنس بگذرد؟ وقتی حتی به این بدیهه فکر نکرده ای چگونه لر را که مهربان با آب آیینه است، اینچنین سنگسار میکنی؟
      اینبار مرگ دردناک آهوی آبستن در باغ وحش دست آویزی شد برای ناشران این خبر تا ازین طریق، توهینی آشکار به مردم شریف، صبور و فهیم لر بویژه اهالی شهر خرم آباد ، را بدون تفکر و تامل فراگیر نمایند. همانگونه که در خبرگزاریهای معتبر نیز آمده؛ علت مرگ این آهو، شرایط خاص (بارداری) و وارد شدن استرس بیش از حد به حیوان بینوا بوده است.
      شنیدن خبر مرگ تاسف برانگیز این موجود زیبا بسیار دردناک است؛ اما از آن دردناکتر مرگ همدلی و انسانیت و اخلاق بر اثر شیوع لجام گسیخته ی، مرض بی اخلاقی و فراموشی ادب و احترام در جامعه امروز وطن ما ایران است. مرضی که والاترین لذت مبتلایان خود بزرگ بینش، توهین به انسانها و انسانیت است. برای ایشان هیچ فرقی ندارد؛ به همه از هر دین و قومیتی توهین می کنند، صرفا برای لذت جویی. امروز هم که مرگ آهوی زبان بسته باغ وحش خرم آباد، مستمسکی شد برای کامجویی ایشان . آهویی که بیش و پیش از هر چیز قربانی ، نبود حداقل استانداردهای زندگی، بعلت کمبود امکانات و بودجه لازم، شد.
      واقعا چه کسانی از تخریب مردم دیاری که به مهربانی و مهمانوازی و عشق به طبیعت دارند سود میبرند .
      واقعا تخریب فرهنگ و تمدن مردمی به درازای تاریخ بشریت چه نفعی به حال آنها دارد .
      و ای کسانی که به دنبال تخریب مردم این دیار هستید دریا با پوزه سگ نجس نخواهد شد و آبروی این مردم با شایعه پرتاپ سنگ به حیوانی دوست داشتنی نخواهد رفت .
      مردم این دیار عشق به خاک و طبیعت زادگاه خود دارند .
      و همواره مثل کوه پشتیبان داشته های خود هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج