۳۱۷۵۸۶
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

اندیشکده واشنگتن:

نبرد با ایران کابوس اعراب است

تحلیلگر اندیشکده آمریکایی اذعان داشت: اعراب حاشیه خلیج فارس هرگز با قدرت نظامی واقعی ایران مواجه نشده‌اند و در صورت نبرد با این کشور باید شاهد خسارات سنگینی باشند.

خبرگزاری فارس: «مایکل نایتس» تحلیلگر امور نظامی، امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس ،ایران و عراق اندیشکده «واشنگتن» در اظهار نظری گفت ، نبرد نظامی ائتلاف ریاض با ایران بسیار سنگین تر ‌از آنی است که به نظر می‌آید.

نایتس گفت: «حضور آن‌ها در نبرد یمن بیان میل نمایش نبرد جهت متوقف کردن حضور ایرانیان در سوریه و لبنان، بحرین و یمن است. آن‌ها می‌خواستند این علامت را ارسال کنند که اگر آمریکا به توافقی با ایران رسیده اما این کشورها حاضرند به تنهایی دولت یمن تحت حمایت ایران را مغلوب کنند و عربستان سعودی و یمن این مسیر را با اعزام نیرو به بحرین در بهار عربی آغاز کردند.

مایکل نایتس در ادامه با اشاره به سلاح‌های مورد استفاده شده از سوی نیروهای انصارلله در یمن چون موشک‌های «توفان»، «کورنت ای» و «کونگورس ۱۱۳» که تاکنون حدود ۶۰ تانک و خودروی زرهی سعودی را نابود کرده‌اند ، گفت: «نیروهای تحت حمایت ایران و حزب الله لبنان دقیقا از فرمول نبرد با اسرائیل را اینجا پیاده کرده‌اند و نیروهای صالح و حوثی‌ها از چنین سلاح ها و تاکتیک‌هایی استفاده می کنند.

مایکل نایتس در زمینه تجربیات کسب شده ائتلاف سعودی از حضور در نبرد یمن گفت: « البته توان نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات متحده عربی از سال ۱۹۹۱ و جنگ اول خلیج فارس به این سو افزایش یافته است و به عنوان مثال عملیات آبی خاکی و نیروهای چتر باز آن‌ها یا توان مسدود نمودن تردد دریایی و دفاع ضد موشکی‌شان افزایش یافته است. شاید آن‌ها بتوانند ایران را در جاهایی که حضور موقت و بابت تعهدشان دارند را شکست دهند اما نبرد واقعی با این کشور کابوس است.»

تحلیلگر ارشد اندیشکده واشنگتن در خاتمه گفت: «بحث حوثی‌ها جداست و حتی آن‌ها هنوز حزب الله لبنان نشده‌اند . کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هرگز با قدرت نظامی واقعی ایران مواجه نشده‌اند و نبرد یمن حکم عرصه آزمایشی را برای آن‌ها دارد. نبرد واقعی احتمالی آن‌ها با ایران بسیار سخت‌تر است . آن‌ها از نبرد یمن بازگشت تابوت‌ جنازه‌های خود را دیده‌اند اما در صورت نبرد سنگین با ایران اعراب خلیج فارس باید شاهد گلوله‌های آتش در آسمان خراش‌ها و بنادر دبی و جبیل (یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی عربستان ) باشند البته این را بگویم که پارسی‌ها نیز متحمل خسارات جانی و مالی خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • زائر کربلا

      نبرد اصلی ما با آمریکاست ما با اعراب سر جنگ نداریم اما حقیقیت این است که اگر شیوخ عرب دست به حماقت بزنند کار جنگ حتی به شب نخواهد کشید چون به قول کالین پاول اونها حتی فرصت تلفن و درخواست کمک هم نمیتونند بکنند چون ظرف چند ساعت تمام بنادر و اسکله ها و تاسیسات نفتی و پالایشگاه ها و تاسیسات انتقال و ساختمانها و پل های مهم به اضافه تمامی پادگانها و پایگاه های هوایی کشورهای عربی نابود میشود و به معنای واقعی این کشورها 200 سال به عقب می روند زمانی که به جای ماشین شتر سوار میشدند و به جای تفنگ ، شمشیر بدست می گرفتند
      در واقع تبدیل به همان قبایل بدوی می شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج