۳۱۲۳۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد تند بان کی مون از صلحبانان متجاوز

دبیر کل سازمان ملل متحد، همزمان با تلاش جامعه جهانی برای کمک به رهایی مردم آفریقای جنوبی از سرنوشت دردناکی که با آن روبرو بوده اند، رفتار &#۰۳۹;سیاه دلانه&#۰۳۹; صلحبانانی را که به حفاظت از جان مردم این کشور گمارده شده اند، تکان دهنده خواند.

خبرگزاری ایرنا: دبیر کل سازمان ملل متحد، همزمان با تلاش جامعه جهانی برای کمک به رهایی مردم آفریقای جنوبی از سرنوشت دردناکی که با آن روبرو بوده اند، رفتار 'سیاه دلانه' صلحبانانی را که به حفاظت از جان مردم این کشور گمارده شده اند، تکان دهنده خواند.

به دنبال بر ملا شدن گزارش های مربوط به ۱۰۸ مورد تازه از تجاوزات جنسی صلحبانان سازمان ملل در آفریقای جنوبی «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل این سازمان در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه به نقل از بان کی مون، این جنایت ها را تکان دهنده و غیر قابل باور خواند.

وی با اشاره به مراسم سوگند رییس جمهوری تازه این کشور در روز گذشته، به نقل از دبیر کل سازمان ملل گفت: از طرفی دخالت و همیاری های جامعه بین المللی مایه نجات مردم این کشور از سرنوشت دردناکی که با آن روبرو بودند شده است و از طرف دیگر همان نیروهایی که به حفاظت از جان مردم این کشور گمارده شده اند، سیاهدلانه مرتکب چنین جنایاتی شده اند.

دوجاریک با تأکید بر این که حمایت دبیر کل سازمان ملل و تلاش های این نهاد بین المللی باید با احساس مسئولیت از سوی رهبران جهان در گزینش این نیروها و گماردن آن ها به چنین وظیفه خطیری توأم باشد، گفت که دبیر کل سازمان ملل از همه کشورها انتظار دارد بدون هیچگونه اغمازی به مجازات و تنبیه عاملان این جنایات اقدام کنند.

سازمان ملل روز چهارشنبه اطلاعیه خبری تازه ای را منتشر کرد که در آن به موارد تازه ای از تجاوزات جنسی از سوی کارکنان و صلحبانان این سازمان اشاره شده که اکثر آن ها در فاصله سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ صورت گرفته است.

به گفته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، «زید راعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز روز پنجشنبه گزارش های مربوط به این تجاوزها را تهوع آور خواند و اعلام کرد که این نهاد بین المللی از هم اکنون تحقیقات و بررسی های گسترده ای را برای شناسایی و مجازات عاملان آن ها آغاز کرده است.

به گفته وی، گروهی متشکل از نمایندگان آژانس های مختلف سازمان ملل از جمله دفتر نظارت های داخلی، حقوق بشر، حفاظت از زنان و کودکان، وظایف و ضوابط، یونیسف، صندوق جمعیت سازمان ملل و کمیساریای پناهندگان این سازمان برای انجام تحقیقات لازم وارد این کشور شده اند.

سخنگوی بان کی مون اضافه کرد که همزمان با ادامه تحقیقات برای روشن شدن ابعاد این تجاوزات و شمار قربانیان آن ها، سازمان ملل به طور رسمی کشورهایی را که اتباع آن ها مرتکب این جنایات شده اند از نام و مشخصات این گونه افراد مطلع ساخته است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از کشور هایی که صلحبانان متهم از تابعیت آن ها برخوردارند، بصراحت خواسته است تا کوچکترین اغمازی در مجازات آن ها بکار نبرند و برای جلوگیری از تکرار این گونه جنایت ها تلاش بیشتری بکنند.

سازمان ملل به دنبال انتشار این خبرها تاکنون ۱۲۰ نفر از مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ صلحبان این سازمان را که در کشور آفریقای جنوبی مستقر بودند به کشور های خود بازگردانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج