آمازون ۲۰ فروند بویینگ ۷۶۷ اجاره میکند
آمازون با مشکلاتی که بهخاطر تاخیر کشتیها در رساندن کالا به دست مشتری داشته، بهدنبال خودکفایی در ارسال سفارشهاست.
آمازون کنترل تحویل سفارشهای خود را از اوایل سال ۲۰۱۴ شروع کرده؛ یعنی تقریبا همزمان با راهاندازی آزمایشی سرویس Amazon Fresh که مربوط به ارسال سبزیجات و مواد غذایی تازه بود. این غول بزرگ خرید اینترنتی در چند سال گذشته فعالیتهای زیادی با هدف در دست گرفتن تحویل سفارشهای مشتریان خود داشته است. راهاندازی فروشگاههای حضوری و سیستم ارسال سفارش با پهپاد از جمله برنامههایی بودند که توسط آمازون آزمایش شدند. این درحالیست که در این مدت از تقویت زیرساختهای شیوههای قدیمی تحویل کالا هم غافل نبوده است. علاوهبر این آمازون بهدنبال توسعهی سرویس تحویل یکساعته کالا در شهرهای بزرگی از جمله نیویورک، سانفرانسیسکو، لسآنجلس، آستین، شیکاگو و میامی است.
همهی این فعالیتها باعث شد در سهماههی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی هزینههای ارسال سفارش توسط آمازون تا ۱.۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. بنابراین هیچ جای تعجب ندارد اگر این هزینهها همچنان بالا برود. همچنان که Motherboard در گزارشی در ماه نوامبر ۲۰۱۵ (آبان ۱۳۹۴) پیشبینی کرده راهاندازی سیستم باربری و لجستیک آمازون، هزینهای بالغ بر ۵ میلیارد دلار در سال برای این شرکت خواهد داشت.
از آنجا که آمازون بهویژه در هنگام تعطیلات مشکلاتی ناشی از تاخیر کشتیها در رساندن کالا به دست مشتری داشته،خودکفایی در ارسال سفارشها را بهترین راهحل برای پایان دادن به این دردسرها دانسته. همچنانکه بلومبرگ در گزارش جدیدش آورده است: حالا آمازون دغدغه جدیدی دارد و آن تبدیل شدن به یک مدعی جدی است در برابر سرویسهای پستی جهانی فدکس و UPS.
ارسال نظر