خداحافظی سامسونگ با Milk Music
با وجود رقبایی مثل Spotify و حتی Apple Music (بهویژه بعد از ارایه برای سیستمعامل اندروید) سامسونگ شانس چندانی در پیشبرد Milk Music نداشت.
اگر نقادانه نگاه کنیم، به نظر میرسید سامسونگ اهمیت چندانی به سرویس Milk Music نداده و بهویژه در چندماه گذشته قصد نداشت امکانات تازهای را به آن اضافه کند. حتی سرویس Milk Video که در امتداد Milk Music ارایه شده بود، اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی به کار خود خاتمه داد.
بهطور کلی ایدهی داشتن یک سرویس اختصاصی موزیک جذاب است و از سوی کاربران هم بازخورد خوبی داشت اما سامسونگ واقعا آنطور که باید روی این سرویس کار نکرد. در عمل هم Milk Music نتوانست پا را از رقابت با سرویسهای رادیویی رایگان مثل پاندورا فراتر بگذارد. در واقع هم هیچگاه دلیل موجهی برای کاربران وجود ندشت که چرا بهجای پاندورا باید از Milk Music استفاده کنند؟
امکان دریافت ایستگاههای رادیویی بهصورت رایگان آن هم تنها برای یک سال، چیزی نبود که بهتنهایی بتواند مخاطبان این برنامه را حفظ کند. با وجود رقبایی مثل Spotify و حتی Apple Music (بهویژه از وقتی که این سرویس برای سیستمعامل اندروید هم ارایه شد) سامسونگ شانس چندانی در پیشبرد برنامهاش نداشت. کاربران حاضرند برای این سرویسها حق اشتراک پرداخت کنند و از آرشیو بزرگ و همیشه در دسترس آنها بهره ببرند (هرچند همچنان که میدانید برای پرداخت نکردن حق اشتراک هم میانبرهایی وجود دارد).
به هرحال همانطور که بعد از کنفرانس MWC میشد حدس زد، سامسونگ Milk Music را هم کنار گذاشت. چند هفته پیش وقتی سامسونگ پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی S۷ و S۷ edge را در MWC معرفی کرد، هیچ نامی از Milk Music آورده نشد.
ارسال نظر