۲۹۵۰۹۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

جهش سکه با تحریک اونس

شنبه سکه بالاترین قیمت خود در سال ۹۴ را تجربه کرد و با ۲ کانال رشد به قیمت ۹۸۵ هزار تومان رسید. افزایش بهای سکه ناشی از جهش ۳۱ دلاری اونس در ۲ روز آخر هفته گذشته بود.

روزنامه دنیای اقتصاد: شنبه سکه بالاترین قیمت خود در سال ۹۴ را تجربه کرد و با ۲ کانال رشد به قیمت ۹۸۵ هزار تومان رسید. افزایش بهای سکه ناشی از جهش ۳۱ دلاری اونس در ۲ روز آخر هفته گذشته بود.

صعود سکه در روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که دلار یک کانال قیمتی پایین آمد و وارد کانال ۳ هزار و ۵۰۰ تومان شد. همزمان با رکورد شکنی سکه، بیزنس اینسایدر از رکوردشکنی جهانی بورس تهران خبر داد و نوشت که بازار سهام ایران سودده‌ترین بورس جهان در ماه ژانویه ۲۰۱۶ بوده است.

در اولین روز هفته، دلار و سکه تمام بهار آزادی برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند تا در ۲ سوی متفاوت دو رکورد قیمتی را ثبت کنند. شنبه، دلار با ۱۵ تومان کاهش به قیمت ۳ هزار و ۵۹۰ تومان و سکه با ۲۳ هزار تومان رشد به قیمت ۹۸۵ هزار تومان رسید. افزایش ۳/ ۲ درصدی سکه، بیشترین میزان رشد روزانه آن از ۱۷ فروردین ۹۴ بود و موجب شد فلز گرانبهای داخلی به بالاترین قیمت خود در سال ۹۴ برسد.

آخرین بار سکه در تاریخ ۱۱ اسفند ۹۳ قیمت بالاتری را تجربه کرده بود. برخلاف رکورد افزایشی سکه، بازار ارز شاهد رکورد کاهشی دلار و رسیدن آن به کمترین قیمت در بهمن‌ماه بود. آخرین بار شاخص ارزی در آخرین روز دی‌ماه در کانال ۳ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشت. به گفته فعالان بازار، افزایش فروش در معاملات آتی و پایین بودن نرخ فردایی نسبت به نرخ نقدی در کنار کاهش نرخ حواله درهم دو عاملی بودند که به کاهش قیمت شاخص ارزی کمک کردند. کاهش انتظارات افزایشی عامل دیگری بود که در پایین آمدن قیمت نقش داشت.

جهش طلایی آغازین

در اولین روز هفته، سکه معاملات خود را با یک جهش قیمتی آغاز کرد. شنبه، فلز گرانبهای داخلی معاملات خود را با۲ کانال رشد قیمت با نرخ ۹۸۲ هزار تومان آغاز کرد که افزایشی ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه داشت. این شروع افزایشی ناشی از رشد بهای اونس در روز جمعه و ورود آن به محدوده هزار و ۱۷۰ دلار بود. در ادامه روز شنبه، سکه تا قیمت ۹۸۷ هزار تومان نیز بالا رفت، ولی نهایتا با قیمت ۹۸۵ هزار تومان به کار خود پایان داد که ۲۳ هزار تومان بیشتر از قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه بود. در هفدهمین روز بهمن‌ماه، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲ هزار و ۱۴۰ تومان رشد به قیمت صد هزار و ۱۱۰ تومان رسید.

دلار؛ دردسر سکه

شنبه، کاهش قیمتی دلار مانعی در برابر رشد بیشتر سکه بود. در اولین روز هفته،‌ دلار معاملات خود را با قیمت ۳ هزار و ۶۰۰ تومان آغاز کرد که کاهشی ۵ تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه داشت. شاخص بازار ارز در ادامه روز مقاومت چندانی در مرز ۳ هزار و ۶۰۰ تومان نکرد و به سرعت وارد کانال ۳ هزار و ۵۰۰ تومان شد.

نهایتا در ساعت ۳ بعدازظهر قیمت ۳ هزار و ۵۹۰ تومان برای دلار ثبت شد، ‌رقمی که ۱۵ تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود و موجب ثبت چهارمین کاهش متوالی دلار شد. به گفته فعالان، شکست کانالی دلار بیشتر ناشی از کاهش نرخ حواله درهم و کاهش انتظارات افزایشی بود. بنابر گفته‌های حاضران در بازار، کاهش تقاضا در بازار و چشم‌انداز یکسان‌سازی نرخ ارز دو عاملی بودند که به کاهش انتظارات افزایشی منجر شدند.

نرخ حواله درهم روز شنبه تا زیر ۹۸۰ تومان پایین رفت. افت دلار در روز شنبه در شرایطی اتفاق افتاد که برخی معامله‌گران انتظار داشتند، دلار تحت‌تاثیر خریدهای نوسان‌گیران در مسیر افزایشی قرار بگیرد؛ انتظاری که محقق نشد. روز شنبه، در مرکز مبادلات ارزی نیز نرخ رسمی دلار کاهشی یک ریالی را تجربه کرد و به قیمت ۳ هزار و ۱۸ تومان رسید. این در حالی بود که نرخ رسمی یورو در مسیر افزایشی قرار گرفته و با ۲۲۵ ریال افزایش به قیمت ۳ هزار و ۳۶۷ تومان و ۸ ریال رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج