۲۹۰۶۵۵
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

فاز دوم تحریک تقاضا در بازار خودرو؟

طرح جایگزینی ۹۰هزار تاکسی فرسوده در شرایطی هفت روز دیگر عملیاتی می‌شود که دولت بنا دارد پس از تسهیلات ۲۵ میلیونی، برای تداوم تقاضای بازار اقدام به خروج خودروهای سواری و تاکسی‌های فرسوده با تسهیلات ویژه کند.

روزنامه دنیای اقتصاد: طرح جایگزینی ۹۰هزار تاکسی فرسوده در شرایطی هفت روز دیگر عملیاتی می‌شود که دولت بنا دارد پس از تسهیلات ۲۵ میلیونی، برای تداوم تقاضای بازار اقدام به خروج خودروهای سواری و تاکسی‌های فرسوده با تسهیلات ویژه کند.

طرح سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای خروج ۹۰هزار تاکسی فرسوده تشابه بسیاری با طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بانک مرکزی دارد، به‌طوری که براساس طرح اخیر تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با سود ۱۶ درصد به مالکان تاکسی‌های فرسوده تعلق می‌گیرد.

براین اساس بسیاری از کارشناسان طرح مذکور را فاز دوم تحریک تقاضا در بازار خودرو می‌دانند. به‌خصوص آنکه بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی از دو سال پیش تاکنون از دستور کار ستاد مصرف سوخت خارج شده بود.

با این وجود، بعد از جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، نوسازی خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت تا به این وسیله با تحریک تقاضا کاهش ۳۴ درصدی تولید خودروسازان در سال‌جاری جبران شود. محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن وتجارت در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری خودرو، از راهکارهایی برای افزایش تولید خودروسازان تحت عنوان «برنامه جبرانی» خبر داده بود.

آنگونه که به نظر می‌رسد، دولت سعی دارد در یک برنامه‌ریزی فرابخشی طرح جبرانی تولید خودروسازان طی سال جاری را اجرایی کند. بنابراین در صورتی که بحث تحریک بخش عرضه براساس جایگزینی خودروهای فرسوده نیز اجرایی شود، مشکل خودروسازان به دلیل رکود ناشی از نبود تقاضا تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • معلم بازنشسته

    من در صداقت دولت محترم براي كاهش الودگي هوا ترديد دارم . بنظر ميرسد طرح جايگزين نمودن اين 90 هزار تاكسي بيشتر در جهت حمايت از خودرو سازان است و نه كاهش الودگي هوا . زيرا اگر دولت ناوگان اتوبوس راني را تقويت مينمود هم به اقشار اسيب پذير كه بيشتر از بقيه از اتوبوس استفاده ميكنند كمك كرده بود و هم الودگي هوا كمتر ميشد

  • ایرانی

    ** خودرو نمی خریم**

    بیخود تحریک تقاضا تحریک تقاضا نکنید

    هدف جلوگیری از نابودی کامل این گاری ساز هاست که موقتی است و هیچ فایده ای ندارد.

    به قول دوستمون در کامنت قبلی اگر هدف جلوگیری از آلودگی هوا بود ناوگان اتوبوسرانی و مترو را تقویت می کردند نه تاکسی هایی که در خیابان ها ول می چرخند و دنبال دربستی هستند و هوار ا چند برابر آلوده می کنند.

    به هر حال بدانید و آگاه باشید که نابودی کامل این گاری ساز ها قطعی است!!!!!!!!!

  • بدون نام

    مردم با نخریدن جنس بی کیفیت به خودتان احترام بگذارید

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج