آوینا_استیکی 2
adexo3
۲۸۵۷۵۹
۱۱ نظر
۵۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۴
پ

قطع یارانه صاحبان آپارتمان زیر ۵۰ متر!

اقدام دولت برای حذف یارانه‌ها ظاهراً به قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه هم رسیده است و این بار دولت حذف یارانه نقدی مالکان آپارتمان‌های زیر ۵۰متر را آغاز کرده است.

خبرگزاری تسنیم: اقدام دولت برای حذف یارانه‌ها ظاهراً به قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه هم رسیده است و این بار دولت حذف یارانه نقدی مالکان آپارتمان‌های زیر ۵۰متر را آغاز کرده است.

هدفمندسازی یارانه در تاریخ ۲۷ آذر ۸۹ توسط دولت گذشته آغاز شد و اکنون حدود چهار سال است که مردم در قبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی، از دولت یارانه نقدی دریافت می‌کنند. دولت یازدهم نیز پس از روی کار آمدن بر اساس قانون به تعهد خود مبنی بر پرداخت این مبلغ وفادار ماند اما مشکلات اقتصادی دولت برای تأمین منابع مورد نیاز باعث شد که مجلس شورای اسلامی حذف گروه‌های پردرآمد از فهرست یارانه بگیران را تصویب کند.

این مسئله در شرایطی تصویب شد که دولت یک بار از مردم خواسته بود که داوطلبانه از دریافت این مبلغ انصراف دهند اما دریافت همین مبلغ ناچیز در این چند سال سبب شد که همه گروه‌های درآمدی دریافت این مبلغ را حق خود دانسته و از فراخوان دولت یازدهم استقبال نکردند، به همین خاطر نمایندگان مجلس با تصویب تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ به یاری دولت آمدند تا خانوارهای پردرآمد از فهرست یارانه بگیران حذف شوند که طبق اطلاع رسانی دولت تا کنون یارانه بیش از ۳ میلیون نفر از شش میلیون نفری که باید حذف می‌شدند، حذف شد.

اما شواهد نشان می‌دهد اقدام دولت برای حذف یارانه تنها شامل حال پردرآمدها نشده و برخی کم‌‌درآمدها و قشر متوسط هم به این جرگه اضافه شدند.

مجلس در قالب قانون بودجه امسال اجازه حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد را به دولت داده و دولت هم به‌جای اعلام شفاف ملاک‌های حذف یارانه نقدی، اختیار قانونی‌اش را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده است. با گذشت چند ماه به‌خلاف وعده وزیر کار هیچ مقامی حاضر به اعلام شاخص‌های تعیین شده برای حذف یارانه نقدی نیست اما یارانه برخی شهروندان را به‌اشتباه حذف کرده‌اند که شامل حال برخی کارگران هم شده است.

یک بازنشسته تأمین اجتماعی با گلایه از حذف یارانه‌اش می‌گوید: دولت مدعی حمایت از بازنشستگان است اما در عمل چنین نیست. درآمد ماهیانه من ۱میلیون تومان است و شغل دیگری هم ندارم. حتی به اسم خودم نه زمین دارم و نه خانه و سفر خارجی دارم. بارها شنیده‌ایم که وزارت کار شعار حمایت از قشر بازنشسته را می‌دهد، یارانه من و خانواده‌ام از چندین ماه قبل حذف شده است، با وجود اینکه کتباً اعتراض کرده‌ایم و در سایت هم ثبت کردیم اما هنوز یارانه وصل نشده است.

بنابراین گزارش، مسئولان جامعه کارگری هم پیشتر نامه‌ای به وزارت کار نوشتند و از حذف یارانه برخی کارگران نیازمند گله کردند که ظاهراً یارانه برخی مجدداً برقرار شده است.

در تازه‌ترین بررسی‌ها پی بردیم که صرفاً مالکیت یک آپارتمان معیار حذف یارانه نقدی شده است حتی اگر مالک آن یک کارگر ساده حداقل حقوق‌بگیر و متراژ آپارتمانش زیر ۵۰ متر باشد.

یکی از کارگران در این خصوص گفته است: من یک خانه ۴۷متری دارم، یارانه‌ام از دوماه قبل قطع شده است. جواب اعتراضم به‌خلاف آنچه دولت می‌گوید یک‌ماهه می‌دهد، بدون پاسخ مانده است و خبری از آن نیست.

یک کارمند دولت هم به خبرنگار تسنیم گفته است که تنها به‌دلیل مالکیت یک آپارتمان ۵۰متری و بدون هیچ دارایی دیگر حتی خودرو، یارانه‌اش حذف شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حکمتی

      دولت به مرور زمان یارانه ها را قطع خواهد کرد ما میمانیم و قبوض آب برق گاز و بنزین آزاد.وای به حال کمیته امدادی ها و دیگر مردم فقیر این سرزمین زرخیز..

    • بدون نام

      محتسب مستی به ره دید و گریبانش گرفت/ مست‌گفت‌ای‌دوست‌این‌پیراهن‌است‌افسارنیست/گفت: مستی،زان سبب افتان خیزان می‌روی/ گفت: جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست/ گفت: می ‌باید تو را تا خانه‌ی قاضی برم/ گفت: رو صبح آی، قاضی نیمه شب بیدار نیست/ گفت: نزدیک است والی را سرای،آن‌جا شویم/ گفت:والی از کجا در خانه خمار نیست؟/ گفت: تا داروغه را گوییم، در مسحد بخواب/ گفت: مسجد خوابگاه مردم بد کار نیست/ گفت: دیناری بده پنهان و خود را وارهان/ گفت: کار شرع، کار درهم و دینار نیست/ گفت: از بهر غرامت، جامه ات بیرون کنم/ گفت: پوسیده است جز نقشی ز پود و تارنیست/ گفت: آگه نیستی کز سر در افتادت کلاه/ گفت: در سر عقل باید، بی‌ کلاهی عار نیست/ گفت: می بسیارخوردی،زان‌چنین‌بیخود شدی/ گفت: ای بیهوده گو حرف کم و بسیار نیست/ گفت: باید حد زند هشیار مردم، مست را/ گفت: هشیاری بیار اینجا کسی هشیار نیست

      پاسخ ها

      • حسین

        کم نظیره این شعر . ممنون از شما دوست عزیز که این رو زحمت کشیدی و نوشتی

    • بدون نام

      چرا واسه صاحبان خونه و ویلاهای بزرگ حذف نمیشه؟
      اونوقت ما که با هزار سختی و قسط یه خونه 45 متری خریدیم باید یارانه مون قطع بشه؟

    • بدون نام

      چرا 50 متر چرا قصرهای رویایی بالا شهر که قیمت هر کدومشون چند میلیارده حذف نمیشه همیشه باید قشر ضعیف ضرر کنه

    • حسین

      چی میشه گفت ، فقط باید به رفتار های خودمون نگاه کنیم . این ها همه نتیجه اشتباهات خودمونه

    • کوکنار

      آقایون یارانه تقسیم کن....برادرایی که انگار بیت المال مال پدر شماست و هرجوری دلتون بخواد تقسیمش میکنین......زن سرپرست خانوار تحت هیچ شرایطی ..هیچ شرایطی نباید یارانش قطع بشه ...فهمیدنش خیلی سختهه؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      در صورت قطع یارانه کمپین عدم پرداخت قبوض برق و گاز از سوی مردم دولت را دچار مشکلات بزرگتری خواهد کرد پس دولت باید آگاهانه گام بردارد

    • بدون نام

      ما یارانه نمخواهیم به شرطی که شرایط را به سال 89 برگردانید حداقل حقوق ما کفاف زندگیمان را نمیدهد یک وعده غذا را حذف کردیم تفریح نداریم لباس نو نمیخریم خوب حالا شما بگید آب و برق و گازم قطع کنید بریم تو غار بشینیم دیگه

    • وحید

      دولت اگر خیلی شهامت دارد برود و اختلاسها را حذف کند ... با این پول ختلاسها مردم میتوانند با شرافت زندگی کنند و نیازی هم به یارانه نداشته باشند. جواب دزدی برخی از افراد را مردم بد بختی مثل من باید بدیم که 31 سالم شده نه کاری دارم و نه امیدی انگار که ما اسرائیلی هستیم تو ایران داریم زندگی میکنیم ظاهرا که هیچ حقی نداریم و فقط باید بزنن تو سرمون. دولت تدبیر و امید مگر نگفتید که مشکلات اقتصادی رو 100 روزه حل میکنید!! انرژِی هسته ای رو که دادیم رفت در قبالش هم هیچی عایدمون نشده تاحالا! مگر آمریکا جرات جنگ با ایران رو داشت که بترسیم و مذاکره کنیم؟ امریکا که سهله ما 30 سال قبل با کمترین امکانات با اون همه کشور جنگ کردیم حالا به این همه پیشرفت از امریکا بترسیم؟!

    • بدون نام

      واقعأکه داره شور.وشورتر میشه.آپارتمان50مترملاک قطع
      یارانه شده.خوب یهو بگین دیگه به هیچ کسی یارانه نمیدیم.کسی که بیکاره چندتابچه داره فقط بخاطرخونه ای که داره بایدیارانه خانواده اش قطع بشه.چرایارانه پولدارها
      ویلانشین ها دکترها زرگرها تاجرهاقطع نمیشه.مال فقیربیچاره ها زودترمیخان حذف بشن.بااجرای یارانه همهچی چندبرابرشدقیمتها.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج