۲۸۴۸۱۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بهترین عملکرد بورس در ماه‌های اخیر

بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته بهترین عملکرد خود در ماه‌های اخیر را ثبت کرد و با افزایش قیمت‌ها و رشد پر قدرت تقاضا، میانگین بازدهی خود را از زیان خارج کرد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته بهترین عملکرد خود در ماه‌های اخیر را ثبت کرد و با افزایش قیمت‌ها و رشد پر قدرت تقاضا، میانگین بازدهی خود را از زیان خارج کرد.

بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته و درست در دومین سالگرد روند ریزشی خود، از خواب ۲ ساله زمستانی بیدار شد و با رشد قیمت‌ها و تقاضای میلیونی، امیدهای رفته را در دل سهامداران زنده کرد.

بر این اساس بورس خسته و رنجور تهران که در این مدت زیان‌های شدیدی نصیب همراهان خود کرده و با بی انگیزگی و بی اعتمادی کامل روند معاملات را طی می کرد و به اخبار مثبت کوچکترین واکنشی نداشت، در هفته گذشته روند متفاوتی در پیش گرفت و علی رغم بروز تنش های دیپلماتیک میان ایران و عربستان و همچنین ادامه روند کاهشی قیمت نفت، مثبت شد و بعد از مدتها رشد پر قدرتی را تجربه کرد.

به طوری که بازار سهام در هفته مورد گزارش به خصوص در دو روز پایانی هفته بهترین عملکرد خود را در ماه های اخیر ثبت کرد و شاخص بورس تهران بعد از مدتها روند نزولی و کاهشی، رشد ۱.۵ درصدی شاخص معادل ۹۴۲ واحد را تجربه کرد و از کانال ۶۱ هزار و ۶۹۱ واحد به کانال ۶۲ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

روند مثبت بورس و نیز ارزندگی قیمت سهام شرکتها در هفته گذشته موجب شد تا دوباره نگاه ها به سمت تالار حافظ جلب شود و بورس تهران در کنار سقوط بورس های جهانی روند رو به رشدی را طی کند.

به این ترتیب تشکیل صف های میلیونی خرید برای گروه‌های مختلف بورسی و نیز افزایش چشمگیر ارزش و حجم معاملات و نیز فعالیت سهامداران حقیقی در بازار سهام موجب شد تا بورس تهران بار دیگر شاهد ورود نقدینگی باشد.

کارشناسان نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌های بین المللی و همچنین زمزمه های برداشته شدن سوئیفت و سیاست های انبساطی دولت در بسته خروج از رکود و کاهش نرخ بهره بین بانکی و افزایش نرخ دلار را از عوامل رشد بورس و تاثیر آن بر بازار سهام در روزهای اخیر می دانند و از ورود محسوس نقدینگی به این بازار خبر می دهند.

با این حال در بازار این هفته بورس، تغییرات محسوسی در روند معاملات مشاهده شد و ارزش و حجم معاملات در روندی بی سابقه نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۳۳۳ و ۲۰۰ درصدی را تجربه کرد به طوری که در مجموع ۶ هزار و ۸۶۳ میلیون سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال داد و ستد شد و دفعات معاملات نیز با رشد ۶۷ درصدی به بیش از ۲۶۶ هزار دفعه رسید.

در این هفته با آغاز روند صعودی بورس و رشد قیمتها، توجه سهامداران بار دیگر به این بازار جلب شد و تعداد خریداران ۶۹ درصدی افزایش پیدا کرد و در روندی بی سابقه به بیش از ۲۶۵ هزار نفر رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج