خودرو جدید BMW، ماری در پوشش فلز
دیدار با مار زهردار مناطق گرمسیری، مفهومی کلی از نام گذاری MAMBA GT۳ است که طرح جامع آن بر روی ب ام و M۴ کوپه اجرا شده است
قطعا اگر بدون اینکه کسی بهتان بگویید با این خودرو برخورد داشته باشید، توانایی شناسایی آن را نخواهید داشت، با فرض مثال هم با مبنا قرار دادن جلوپنجره کلیوی شکل معروف و چراغهای شناخته شده محصولات ب ام و، پی به ب ام و بودن آن ببرید، ولی با توجه به تغییرات بسیار بسیار گستردهای که بر روی این خودرو پیاده شده است، عمرا بدانید که این اتومبیل قبلا یک ب ام و M۴ کوپه بوده است. اینها همگی خواص نهفته شده در این مامبا GT۳ است به طور قابل توجهای تهاجمیتر شده و بدنه آن با مخلوطی از فیبرکربن، سرامیک و کامپوزیت توسعه یافته است، ولی خودرویی GT۳ که تمامی ویژگیهای لازم برای ورود به خیابانها را دارد.
اگر به بیانی سادهتر بخواهیم بگوییم، میتوان گفت که به غیر از چراغهای پیشانی، چراغهای عقب و جلوپنجره دوقلوی متقارن، آن هم جلوپنجرهای که خود باز متحمل تغییراتی شده است، سایر قسمتها کاملا از خودرو جا شده و جدیدا یک سپر بزرگ و حجیم با ورودیهای متعدد و یک اسپویلر بسیار بزرگ در زیر آن، کاپوت موتور برآمده به همراه هودهای متعدد قالب گیری شده بر روی آن، اسپویلری بزرگ بر روی درب صندوق عقب و... جایگزین قطعات اصلی شده که این باواریایی ب ام و را به سوی دگرگونی ریشهای هدایت کرده است.
از همه مهمتر، پیشرانه ۳ لینری شش سیلندر پاشش مستقیم BiTurbo آن است که از ۴۲۵ اسب بخار در حالت استاندارد، قدرت تولیدی آن به ۷۱۰ اسب بخار رسیده که صفر تا صد این مار زهراگین را به کمتر از ۳.۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن را هم به ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت نزدیک کرده است که میتوان دلیل خوبی برای حجیم ساختن کاپوت روی موتور با هودهای زیاد آن باشد.
ارسال نظر