۲۸۲۱۸۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قیمت طلا سقوط کرد

طلای جهانی برای سومین سال متوالی با کاهش قیمت سالانه روبرو شد و اگرچه همچنان خوش بینی در بازار این فلز زرد وجود دارد و اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو انتظار دارند طلا در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کند اما یک سوم از آنها پیش بینی می کنند طلا ۲۰۱۶ را پایین قیمت ۱۰۰۰ دلار به پایان می رساند.

خبرگزاری ایسنا: طلای جهانی برای سومین سال متوالی با کاهش قیمت سالانه روبرو شد و اگرچه همچنان خوش بینی در بازار این فلز زرد وجود دارد و اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو انتظار دارند طلا در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کند اما یک سوم از آنها پیش بینی می کنند طلا ۲۰۱۶ را پایین قیمت ۱۰۰۰ دلار به پایان می رساند.

کیتکو نیوز به برگزاری یک نظرسنجی آنلاین ویژه سال ۲۰۱۶ اقدام کرد که در آن شرکت کنندگان پیش بینی‌های قیمت مختلفی دادند.

نتایج این نظرسنجی اختلاف عقیده گسترده در میان سرمایه گذاران خرد بازار طلا و بدبینی بالای آنها نسبت به دورنمای این فلز ارزشمند در سال ۲۰۱۶ را نشان داد. از ۱۱۴۱ نفری که در نظرسنجی آنلاین آخر سال کیتکو شرکت کردند، ۳۷۳ نفر یا ۳۳ درصد عنوان کردند طلا سال ۲۰۱۶ را پایین ۱۰۰۰ دلار در هر اونس به پایان خواهد رساند.

در مقابل ۲۵۶ نفر یا ۲۲ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ به بالای ۱۵۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

سومین دسته رای دهندگان که ۲۲۱ نفر یا ۱۹ درصد بودند، پیش بینی کردند طلا سال ۲۰۱۶ بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و از سوی دیگر ۱۸۱ نفر یا ۱۸ درصد انتظار داشتند طلا سال ۲۰۱۶ را بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار به پایان می رساند. همچنین ۱۱۰ نفر هم گفتند پیش بینی می کنند طلا در پایان سال ۲۰۱۶ بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار باشد.

نظر سرمایه گذاران خرد تفاوت چندانی با بعضی از تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی هفتگی کیتکو نداشت. در حالیکه بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند قیمت هر اونس طلا در نیمه اول سال ۲۰۱۶ به پایین ۱۰۰۰ دلار نزول کند، بعضی دیگر پیش بینی می کنند قیمت طلا در نیمه دوم سال بهبود خواهد یافت و به سطح ۱۲۰۰ دلار یا بالاتر صعود می کند.

بارناباس گان، اقتصاددان بانک او سی بی سی که یکی از صحیح‌ترین پیش بینی‌های قیمت طلا را داشته، پیش بینی کرده است که هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۹۵۰ دلار سقوط خواهد کرد.

سایر تحلیلگران پتانسیل بیشتری برای طلا می بینند و با اشاره به احتمال اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کاهش ارزش دلار، اظهار می کنند چنین رویدادی عامل مثبت بزرگی برای این فلز ارزشمند خواهد بود.

با اعلام آغاز تعدیل سیاستهای محرک مالی از سوی بانک مرکزی آمریکا، طلا در سال ۲۰۱۴ به میزان ۱.۴ درصد و در سال ۲۰۱۳ به میزان ۲۸ درصد کاهش قیمت یافته بود و در سال ۲۰۱۵ تحت تاثیر سیاست پولی آمریکا و صعود ارزش دلار، حدود ۱۰.۵ درصد کاهش قیمت داشت. کاهش قیمت جهانی طلا در سه سال گذشته طولانی‌ترین روند نزولی از سال ۲۰۰۰ به این سو به شمار می رود.

نخستین افزایش نرخهای بهره آمریکا از سال ۲۰۰۶ تاکنون ماه دسامبر انجام گرفت و معامله گران طلا اکنون به روندی که بانک مرکزی آمریکا در تصویب دورهای بعدی افزایش نرخها اتخاذ می‌کند چشم دوخته اند.

نرخهای بهره بالاتر به دارایی‌های بدون بازده مانند طلا ضربه می‌زند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

راس نورمان، مدیرعامل شرکت کارگزاری طلای شارپس پیکسلی به رویترز اظهار کرد: عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا، دلار قوی و پس از آن موضوعات دیگری مانند وضعیت اقتصادی و مسائل ژئوپلیتیکی خواهند بود.

دلار در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹ درصد در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صعود کرد و طلا را که به این ارز معامله می شود برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر ساخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج