۲۶۷۷۱۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برندگان جایزه گزارشگران بدون مرز ۲۰۱۵

جایزه گزارشگران بدون مرز برای رسانه مدافع آزادی بیان در سال ۲۰۱۵ به روزنامه جمهوریت ترکیه اهدا شد.

عصر ایران: جایزه گزارشگران بدون مرز برای رسانه مدافع آزادی بیان در سال ۲۰۱۵ به روزنامه جمهوریت ترکیه اهدا شد.

دویچه وله گزارش داد؛ یک روزنامه‌نگار سوریه نیز جایزه روزنامه‌نگار مدافع آزادی بیان را برد. دو نامزد از ایران در میان نامزدهای این جایزه بودند.

سازمان گزارشگران بدون مرز جایزه سالانه آزادی اطلاع‌رسانی در سال ۲۰۱۵ را در سه بخش رسانه، روزنامه‌نگار و شهروند روزنامه‌نگار روز ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) در استراسبورگ فرانسه به برگزیدگان این بخش‌ها اهدا کرد.

در بخش رسانه مدافع آزادی بیان، روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه توانست این جایزه را از آن خود کند.

به نوشته سایت گزارشگران بدون مرز "این روزنامه‌ با وجود تحمل توقیف و فشارهای فراوان از سوی مقامات حکومت ترکیه، همچنان از آزادی اطلاع رسانی و آزادی بیان دفاع می‌کند و کار حرفه‌ای و مستقل خود را ادامه می‌دهد."

زینت ارحیم، روزنامه‌نگار سوریه برنده جایزه سالانه آزادی اطلاع‌رسانی در بخش روزنامه‌نگاران شد. او آموزش‌گر روزنامه‌نگاران و شهروند خبرنگاران در شمال سوریه است و در سال‌های اخیر به طور هم‌زمان آموزش خبرنگاران سوری و انتشار اخبار از وضعیت سوریه را بر عهده داشته است. جایزه این روزنامه‌نگار سوری را عمویش دریافت کرد.

سومین بخش جایزه آزادی اطلاع‌رسانی متعلق به شهروند خبرنگاران است. وبلاگ جمعی "منطقه ۹" که محصول نوشته‌های شش وبلاگ‌نویس اتیوپیایی است در این بخش برنده جایزه سال ۲۰۱۵ شد.

سایت گزارشگران در توضیح دلیل اهدای این جایزه به وبلاگ منطقه ۹ نوشته است: «این وبلاگ همواره از آزادی اطلاع‌رسانی در اتیوپی دفاع کرده و منتقد سیاست‌های آزادی‌ستیزانه دولت اتیوپی بوده است.»

جايزه آزادی اطلاع‌رسانی گزارشگران بدون مرز در سال ١٩٩٢ تاسیس شد. این جایزه هر سال به يک روزنامه‌نگار مدافع آزادی مطبوعات و یک رسانه مستقل که برای آزادی بیان و مطبوعات در جهان تلاش می‌کنند، اهدا می‌شود. بخش شهروند خبرنگاران نیز چند سالی است که به این جایزه افزوده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج