بازی جدید در سبک Assassin’s Creed
شرکت الکترونیک آرتز قصد دارد بازیهای اکشن در سبک Open-World تولید و راهی بازار کند.
اما در بین تمام این عنوانها، مجموعه بازیهای «فرقهی اساسین» و GTA مورد توجه بسیاری از شرکتهای بازیسازی قرار گرفتند که از بین آنها میتوان به شرکت الکترونیک آرتز اشاره کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۸ هم قصد داشت شرکت Take-Two ناشر مجموعه بازیهای Grand Theft Auto را خریداری کند تا بتواند یک بازی در سبک Open-World داشته باشد.
الکترونیک آرتز از رویای ساخت بازیهای اکشن در دنیای Open-World ناامید نشده و همچنان میخواهد در این سبک، بازی مخصوص خودش را داشته باشد. مدتی پیش «پاتریک سادرلند» (Patrick Söderlund) از EA در مصاحبهای با سایت IGN اعلام کرده بود که در آینده شاهد ساخت یک عنوان اکشن در دنیای Open-World خواهیم بود. او به این موضوع اشاره کرد که الکترونیک آرتز تا این لحظه بازی خاصی مانند فرقهی اساسین، بتمن: شوالیهی آرکام یا GTA نداشته و این سبک از بازیها برای آنها بسیار مهم است.
این شرکت قصد دارد استراتژی روند ساخت بازیهای خودش را تغییر دهد و به همین دلیل دست به ساخت چنین بازیهایی خواهد زد و عنوانهایی را میسازد کرد که قبلا تولید نکرده است.
سادرلند در صحبتهای خودش گفت:" شاید ما نتوانیم عنوانی تولید کنیم که مانند GTA بیش از ۵۰ میلیون نسخه بفروشد، اما دوست داریم چنین عنوانی را تولید کنیم. EA باید بتواند بازیهای تراز اولی را در سبک اکشن Open-World بسازد. عنوانی که روند تولید بسیار بزرگی خواهد داشت."
اگر خبرهای مختلف را هم دنبال کرده باشید، شرکت الکترونیک آرتز بهتازگی دو نفر از بازیسازان مطرح صنعت گیم را در اختیار گرفته است. جید ریموند (Jade Raymond) خالق مجموعه بازیهای فرقهی اساسین و امی هنیگ (Amy Hennig) خالق مجموعه بازیهای Uncharted از جمله افرادی هستند که به الکترونیک آرتز اضافه شدهاند و روی پروژهی جدیدی کار میکنند.
شرکت EA به تازگی استودیوی جدیدی به نام Motive را تاسیس کرده که جید ریموند مدیریت آن را به دست دارد. یکی از وظیفههای این شرکت کمک به ساخت نسخهی جدید مجموعه بازیهای جنگ ستارگان است که امی هنیگ و استودیوی Visceral روی آن کار میکنند.
امی هنیگ سازندهی مجموعه بازیهای Uncharted
اما این احتمال هم وجود دارد که تجربهی ریموند در ساخت بازیهای اکشن Open-World و تجربه هنیگ در ساخت بازیهای اکشن مانند Uncharted باعث شده باشد که EA تلاش خودش را برای ساخت یک بازی اکشن Open-World بیشتر کند.
بهتازگی هم بلیک جورگنسن (Blake Jorgensen) مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتز دربارهی این موضوع گفته:" ما تا این لحظه پروژهای در سبک Open-World مانند مجموعه بازیهای فرقهی اساسین نداشتیم. این سبک از بازیها در حوزهی فعالیت ما نبوده است. ما بهتازگی جید ریموند را به مجموعهی خودمان اضافه کردیم تا بتوانیم یک بازی اکشن در دنیایی Open-World را در استودیوی شهر مونترال خودمان تولید کنیم."
جید ریموند سازندهی مجموعه بازیهای فرقهی اساسین
بازیهای اکشن Open-World اگر با کیفیت ساخته شوند، سود زیادی را برای شرکت سازنده به همراه خواهند داشت. شرکت الکترونیک آرتز هم با در اختیار گرفتن افرادی مانند جید ریموند و امی هنیگ میتواند یک بازی با کیفیت را در این سبک تولید کند.
ارسال نظر