۲۶۷۰۲
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

حمایت اوباما از امارات درباره جزایر ایران

ایالات متحده، بار دیگر از درخواست امارات متحده برای حل مناقشه خود بر سر جزایر سه‌گانه در خلیج فارس با ایران از طریق مذاکره یا ارجاع به مجامع بین‌المللی حمایت کرد.

تابناک: روز چهارشنبه، ایالات متحده، بار دیگر از درخواست امارات متحده برای حل مناقشه خود بر سر جزایر سه‌گانه در خلیج فارس با ایران از طریق مذاکره یا ارجاع به مجامع بین‌المللی حمایت کرد.در یکی از صریح‌ترین مواضع آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، با صدور بیانیه‌ای مشترک با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و قائم مقام فرماندهی کل نیروی‌های مسلح امارات، از درخواست این کشور برای حل اختلاف بر سر جزایر سه‌گانه از راه گفت‌و‌گو، رجوع به دادگاه لاهه یا دیگر نهادهای جهانی حمایت کرد.

در این بیانیه تصریح شده است که ایالات متحده آمریکا «با قاطعیت از ابتکار عمل امارات متحده عربی برای حل این موضوع از راه گفت‌وگوی مستقیم، دیوان بین‌المللی دادگستری، یا دیگر مجامع مربوطه بین‌المللی حمایت می‌کند.

آمریکا در حالی از رجوع مناقشه ایران و امارات به دادگاه لاهه حمایت کرده که مراجعه به این دادگاه، تنها در صورتی شدنی است که دو کشور با فرستادن آن به این دادگاه موافق باشند.

افزون بر این، ایران بار‌ها اعلام نموده، ادعاهای اماراتی را که در سال ۱۹۷۲ تأسیس شده است، درباره سرزمین‌های خود نمی‌پذیرد؛ آن هم سرزمین‌هایی که در یک گذشته پر قدمت تاریخی متعلق به ایران بوده‌اند.

ذکر این مهم لازم است که در پایان این بیانیه همچنین آمده، باراک اوباما از پایان یافتن خط لوله نفت امارات ـ که جایگزینی برای تنگه هرمز است ـ ابراز خرسندی می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • bahram

      کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من . آمریکا یا هیچ کشوری دلش بیخودی به حال کشور دیگه نمیسوزه مگر اینکه واسش منافعی داشته باشه

    • وحید

      مرگ بر آمریکا و تمام متحدان 2 زاریش

    • حسين

      سلام
      اين يكي ديگه سليقه من نيس حس ناسيوناليستي هممونه كه يكمش نيازه
      از اين حرصم در مياد كه اون ور غرب خيلي خوشگل مسلمونا رو ميندازه به جون هم تركيه و سوريه رو ميگم از اون ور سنيها رو شيعيان تحريك ميكنه حالا هم با استفاده از اين ال سعود ال خليفه و... ميخواد ايران رو تجزيه كنه من نقشه جديده جهان رو كه آمريكا به اميد با ايجاد يه آنارشيسم جهاني ميخواد دنيا رو دگرگون كنه رو ديدم فقط ايرانشو بگم كه كردستان لرستان اردبيل خوزستان سواحل خليج عزيزمون كه منابع اصلي ايران هست رو از نقشه ايران جدا كرده از اون طرف افغانستان رو وارد نقشه ايران كرده كه اونم دليل داره كه حسه تايپشو ندارم كه فقط اينو بگم ميخواد با استفاده از بربريت و كمبود فرهنگ افغانستان ايران رو 100 سال عقب بندازه و ...
      كه البته شتر در خواب بيند پنبه دانه

    • جنگجو

      یکی بره به این مردک بگه خفه شو .

    • بدون نام

      قابل توجه فریب خوردگانی که فکر میکنن ما مردم ایران با امریکا منافع و هدف مشترک داریم و جالب اینجاست که در رسانه هاشون برای مردم ایران دلسوزی هم میکنن و دم از علاقه به فرهنگ وتاریخ ایران میزنن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج