۲۶۵۵۹۷
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

وام ۲۵ میلیونی تمام شد؟

بانک مرکزی اعلام کرد که منابع مالی مورد نیاز برای اعطای وام خودرو تا سقف ۱۱۰ هزار دستگاه را تامین خواهد کرد. این در حالی است که با توجه به آخرین آمار منتشره از سوی خودروسازان به نظر می‌رسد پرداخت تسهیلات خودرو متوقف شده باشد.

ایسنا: بانک مرکزی اعلام کرد که منابع مالی مورد نیاز برای اعطای وام خودرو تا سقف ۱۱۰ هزار دستگاه را تامین خواهد کرد. این در حالی است که با توجه به آخرین آمار منتشره از سوی خودروسازان به نظر می‌رسد پرداخت تسهیلات خودرو متوقف شده باشد.

بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که با توجه به اینکه مقرر شده است صرفا منابع مالی مورد نیاز برای خرید اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار موجودی خودروی تولید داخل توسط بانک‌ها تا سقف ۱۱۰ هزار دستگاه تامین شود، بنابراین شرکت‌های خودروساز و نمایندگی‌های ذیربط نسبت به رعایت این توافق دقت لازم را داشته باشند؛ بدیهی است تامین مالی تولیدات آتی از این محل میسر نخواهد بود.

همچنین این بانک در نامه‌های جداگانه‌ای به مدیران عامل بانک‌های پرداخت‌کننده تسهیلات خودرو، از آنها خواست که پس از اتمام سهمیه‌های مقرر، از پذیرش اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار خودروی تولید داخل، بیش از سقف اعلام شده، خودداری کنند.

آنطور که اعلام شده است با توجه به هدف تعیین شده از اجرای طرح که با استقبال مردم ظرف چند روز به صورت کامل محقق شد، امکان افزایش سقف مقرر شده به دلیل آثاری که می تواند بر برخی شاخصهای اقتصاد کلان داشته باشد، وجود ندارد.بر این اساس، به تمام تولیدکنندگان و نمایندگی‌های فروش خودرو اعلام شده هرگونه فروش مازاد بر سقف اعلام شده، نمی تواند توسط نظام بانکی تامین مالی شود.

این تصمیم بانک مرکزی در حالی اتخاذ شده که بنابر آنچه که پیش تر مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرده بود قرار نبود سقفی برای اعطای تسهیلات پرداختی بانکها در قالب بسته اقتصادی به منظور تسریع رونق وجود داشته باشد.

تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو در دوره بازپرداخت چهار تا ۷ ساله-که البته قرار بود هفت ساله باشد- و با نرخ سود ۱۶ درصد برای متقاضیان در نظر گرفته شده بود تا در شش ماه پیش رو و تا اردیبهشت ماه در دستور کار قرار داشته باشد. آخرین آمار اعلامی از سوی خودرو سازان حاکی از ان است که تا ششمین روز شروع این طرح حدود ۱۱۰ هزار خودرو را به فروش رسانده‌اند.

بر این اساس به نظر می رسد که اعطای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو که تا سقف ۸۰ درصد قیمت آن به مشتری تعلق می‌گیرد بسیار زودتر از مهلت شش ماهه تعیین شده برای اجرای سیاست اعتباری بانک مرکزی و بسته رونق اقتصادی در دوره شش روزه به پایان رسیده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا خودروسازها از فردا به دلیل مازاد تقاضا 5 میلیون به قیمت هر ماشین اضافه میکنند

    • بدون نام

      دروغ دروغ..تا این تعداد هرگز نبوده است

    • بدون نام

      فقط خواستن مردم روشکست بدن که دادن دمشون گرم

    • حسن

      باسلام به مردم ساده دل خودم تبریک میگم به انهایی که ثبت نام کردن وبا این ثبت نام خودشان خیانت بزرگی به همه ملت کردن

    • andy

      خب حالا که وام تموم شد ببینیم الان میخوان چجور مردمو قانع کنن به خرید خودرو بی کیفیت! صد هزار تام که به قول خودتون آب کردین ، از الان به بعد چی؟
      ما خودرو صفر داخلی رو تا زمان بهبود کیفیت و مناسب شدن قیمتش نخواهیم خرید ، والسلام.

    • بدون نام

      سلامی به عموقسطیها عرض مینمایم خدا راشکر این بنجاهای ایران خودرو خرید اری شد وخیال ایران خودرو راحت شد ولی بالاغیرتا دیگه خودرو تولید نکنید ببینید خدا روزی شما را کجاحواله کرده بگذارید خودروی خارجی وارد ایران شود خودرو های شما اصلا کیفیت نداشت وقیمت هم خودتان میدانید مفتم گرونه

    • saeed

      یادش بخیر دوران مدرسه قبل از تعطیلات عید نوروز بچه ها قرارمیذاشتن که کلاس رو از فلان روز تعطیل ودیگه تا بعد عید مدرسه نرن درست چند نفر پیدا میشدن میرفتن سر کلاس وکار همه رو خراب میکردن.حالا خریدارن خودرو هم همون بزرگ شده بچه های مدرسه دیروزهستن ،کارخراب کنا.خبر فارسی پخش کن خاطرات قدیمه

    • بدون نام

      الان ايران خودرو از فروش لوازم يدكي ان همه خودرو كه قراره خراب شه ديگه نيازي به فروش خودرو نداره

    • بدون نام

      با سلام این موضوع که وام تمام شده می خواهند یه چند روز جلوشو بگیرن که مردم تشویق بشن بعد اعلام کنند که چون تقاضا زیاد بود یک ماه دیگر تمدید شد تا مردم بیش از بیش جلوی درب نمایندگیها صف ببندن برای خودرو های بی کیفیت

    • کامران

      تا زمانی که مردم سود جویانه عمل کنند و شخصی هیچوقت مشکلات حل نمیشه پس چی شد قرار بود خودرو نخرید حالا همه در بدر وام شدین

    • بدون نام

      لعنت بر آن دسته ملت فروش و خیانت کار که ثبت نام ننگین کرده اند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج