۲۶۴۹۲
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

ماجرای سیگار کشیدن ولایتی در سازمان ملل

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه سابق کشورمان پس از ۲۴ سال ماجرای سیگار کشیدن خود در سازمان ملل را در زمان مذاکرات قطعنامه ۵۹۸ در سال ۶۷ بیان کرد.

خبرگزاری فارس: علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه سابق کشورمان پس از ۲۴ سال ماجرای سیگار کشیدن خود در سازمان ملل را در زمان مذاکرات قطعنامه ۵۹۸ در سال ۶۷ بیان کرد.

علی‌اکبر ولایتی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ وزیر امور خارجه ایران بوده است.

وی همچنین دوره تخصص اطفال را در مرکز طبى کودکان دانشگاه تهران و دوره فوق تخصص بیمارى‌هاى عفونى را در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا گذرانده است.

حالا و پس از ۲۴ سال از تصویب قطعنامه ۵۹۸ که وی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مسیح دانشوری، یکی از مهمترین مراکز پیوند ریه در خاورمیانه است. از وی درباره ماجرای سیگار کشیدنش در سازمان ملل در سال ۶۷ پرسیدیم.

ولایتی می‌گوید: من آن زمان سیگاری نبودم ولی یک خبر سختی در شرایط بسیار سخت به من داده شد.

وی می‌افزاید: بنده در مرداد سال ۶۷ به نیویورک رفته بودم تا برای نخستین‌بار مذاکراتی را درباره قطعنامه که حضرت امام (ره) آن را پذیرفته بودندبا آقای خاویر پرزدکوئیار دبیرکل سازمان ملل انجام دهم که تلکسی را به دست بنده دادند که قید شده بود منافقین به ایران حمله کردند.

ولایتی ادامه می‌دهد: عراقی‌ها یک سال بود شعار آتش بس و صلح می‌دادند ولی در آن موقع منافقین با پشتیبانی همین عراقی‌ها به خاک ایران حمله و به سمت اسلام‌آباد غرب حرکت کرده بودند.

وی می‌گوید: این ناجوانمردی و نفاق از یک طرف و از سوی دیگر مسئولیتی که بر دوش من گذاشته بود جهت مذاکره برای برقراری آتش‌بس، تبادل اسرا، عقب‌نشینی نیروها به مرزهای بین‌المللی بسیار مسئولیت سنگینی بود و وقتی یکباره با چنین عهد‌شکنی و نفاق مواجه شدم دیگر تحمل نیاوردم و از کسی که در کنارم بود سیگاری گرفته و روشن کردم.

وی ادامه می‌دهد: به هر حال خود این مسائل در آن شرایط برای من بسیار سخت بود و با اینکه سیگاری نبودم. مجبور شدم سیگاری روشن کنم که نشان از فشار همه جانبه بود.

ولایتی خاطرنشان می‌کند: به هر حال سیگار بسیار مضر است سرطان‌زا است و عوارض زیادی دارد و بنده هم پزشک هستم و از این مسائل اطلاع دارم ولی آن زمان تصورم بر این بود که حداقل با کشیدن سیگار تمرکزم در این زمینه بیشتر می‌شود که البته بعدها نیز بسیاری از افراد در مورد کشیدن این سیگار در سازمان ملل از بنده بسیار پرسش کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • 120

      به این میگن توجیه کردن 1 حرکت زشت.

    • بدون نام

      خوب این عذر بدتر از گناه شد...یعنی میفرمایید هرکه اعصابش خورد شد سیگار بکشه تا تمرکز بیشتر بشه...پس منم برای درس خوندن بهتر سیگار بکشم

    • مجتبی

      باسلام
      از بزرگان نظام انتظار میره اینجور مواقع از نماز ، ذکر و زیارت عاشورا و ... آرامش و تمرکز بگیرند .

    • ناشناس

      چیز خاصی نیست. خیلی از چهره های سیاسی در کشورهای دیگه هم سیگاری هستند. نمونه آن,فیدل کاسترو, وینستون چرچیل و بسیاری دیگر از چهره های سیاسی در حال حاظر.

    • پیمان

      من اینقدر مشکل دارم ذهنمم خیلی دگیره اصلا دیگه به خدا کم آوردم الان که ناراحتم هستم
      برم سیگار بکشم شاید درست بشه آقای دکترم که تجویز کرد برام

    • دکتر پریچهر

      با سلام و روز بخیر به جناب اقای دکتر ولایتی اصلا مهم نیست شما انقدر پر تلاش بودید که نیاز نیست حتی به احدی دراین مورد پاسخ بدهید نمیدانم مردم چرا دوست دارند از دیگران تو شکل و شمایل و شخصیت کاری که هستند ایراد بگیرند یک سری به خودشان نمیزنند ببیند !!! من الان به خاطر شما یک سیگار روشن میکنم ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج