کمپین نخریدن خودرو ایرانی بین المللی شد
اخیرا برگشت خوردن خودروهای ایرانی از کشورهای دیگر، اوضاع را وخیم تر کرده است
تابناک: اخیرا برگشت خوردن خودروهای ایرانی از کشورهای دیگر، اوضاع را وخیم تر کرده است
این روزها موج نخریدن خودروهای صفر داخلی با کمپینی که در شبکه های اجتماعی فعال شده، خودروسازان را به دردسر انداخته است و بازار راکد خودرو ایران را راکدتر کرده است؛ این در حالی است که اخیرا برگشت خوردن خودروهای ایرانی از کشورهای دیگر، اوضاع را وخیم تر کرده است
مردمی که طرفدار پر و پا قرص این کمپین هستند معتقدند، کیفیت خودروهای داخلی با قیمت بالای این روزهای آنها همخوانی ندارد و خدمات پس از فروش شرکت های خودروسازی نیز آنقدر بد و ناکافی است که به نظر می رسد خودروسازان اهمیتی برای جان و مال مردم قائل نیستند؛ به همین دلیل است که موج نخریدن خودروی تولید داخل روز به روز جدی تر و فراگیرتر می شود و در حال حاضر این فراگیری در خارج از مرزها نیز موج می زند.
کشورهایی مانند عراق که تا چند سال پیش، بیش از ۸۰ درصد بازارشان زیر سیطره کالاهای ایرانی بود، هم اکنون با اعتراض به قیمت بالای خودرو ایرانی، آنها را به کشورمان برگشت می زنند.
موسی الرضا ثروتی در گفتوگو با تابناک گفت: طی روزهای اخیر، تعدادی خودرو که به کشورهای دیگر از جمله عراق فروخته شده بود، به علت بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت به ایران برگشت خورد.
نماینده بجنورد در مجلس افزود: خودروهای مرجوعی از کشورهای دیگر در حال حاضر با قیمت بسیار پایین، داخل کشور به فروش میرسد.
وی ادامه داد: قیمت خودروهای ایرانی برای کشورها دیگر ارزانتر از ایران است و دلیل این تفاوت قیمت این است که قیمتها در خارج از کشور ارزی حساب میشود.
ثروتی تصریح کرد: از سال ۹۲ تعرفه خودروهای خارجی در ایران، به امید بالا رفتن کیفیت خودروهای داخلی، کاهش یافت ولی گویا تغییری در کیفیت رخ نداده است و هم اکنون نیز تعرفه خودروی خارجی در ایران ۹۰ درصد می باشد که امیدواریم خودروسازان کشور برای رقابت با خودروهای خارجی، کیفیت را بالا ببرند.
این روزها موج نخریدن خودروهای صفر داخلی با کمپینی که در شبکه های اجتماعی فعال شده، خودروسازان را به دردسر انداخته است و بازار راکد خودرو ایران را راکدتر کرده است؛ این در حالی است که اخیرا برگشت خوردن خودروهای ایرانی از کشورهای دیگر، اوضاع را وخیم تر کرده است
مردمی که طرفدار پر و پا قرص این کمپین هستند معتقدند، کیفیت خودروهای داخلی با قیمت بالای این روزهای آنها همخوانی ندارد و خدمات پس از فروش شرکت های خودروسازی نیز آنقدر بد و ناکافی است که به نظر می رسد خودروسازان اهمیتی برای جان و مال مردم قائل نیستند؛ به همین دلیل است که موج نخریدن خودروی تولید داخل روز به روز جدی تر و فراگیرتر می شود و در حال حاضر این فراگیری در خارج از مرزها نیز موج می زند.
کشورهایی مانند عراق که تا چند سال پیش، بیش از ۸۰ درصد بازارشان زیر سیطره کالاهای ایرانی بود، هم اکنون با اعتراض به قیمت بالای خودرو ایرانی، آنها را به کشورمان برگشت می زنند.
موسی الرضا ثروتی در گفتوگو با تابناک گفت: طی روزهای اخیر، تعدادی خودرو که به کشورهای دیگر از جمله عراق فروخته شده بود، به علت بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت به ایران برگشت خورد.
نماینده بجنورد در مجلس افزود: خودروهای مرجوعی از کشورهای دیگر در حال حاضر با قیمت بسیار پایین، داخل کشور به فروش میرسد.
وی ادامه داد: قیمت خودروهای ایرانی برای کشورها دیگر ارزانتر از ایران است و دلیل این تفاوت قیمت این است که قیمتها در خارج از کشور ارزی حساب میشود.
ثروتی تصریح کرد: از سال ۹۲ تعرفه خودروهای خارجی در ایران، به امید بالا رفتن کیفیت خودروهای داخلی، کاهش یافت ولی گویا تغییری در کیفیت رخ نداده است و هم اکنون نیز تعرفه خودروی خارجی در ایران ۹۰ درصد می باشد که امیدواریم خودروسازان کشور برای رقابت با خودروهای خارجی، کیفیت را بالا ببرند.
پ
نظر کاربران
انها هم خودروی ساخت کم فروشان گران فروشان رو تحریم کردند ...
جالبه حتی عراقیها هم حاظر به خرید این خودروهای بی کیفیت و گرون نیستند!
حقشونه...من که لذت بردم.سزای گرانفروش نخریدن است.
به امید ورشکستگی خون آشامان...
چه حالی داد
دیگه عراقی ها هم ماشیناتونو قبول ندارن
چند وقت دیگه افغانستانم پس میفرسته
پس جنابعالی تو مجلس چکار میکنید؟با امیدوار بودی کاری درست نمیشه.
این عراقیا دیگه خیلی دارن روشونو زیاد میکننا!
قیمت پراید واسه اونا چند صد درصد ارزونتر از داخله ایرانه بعد بازم زبونشون درازه اندازه یه کف دست!
پاسخ ها
داداش اون ها مثل ما برای حمایت از چند هزار کارگر و آقا زاده خون ملتشون رو توی شیشه نمیکنن .
خیلی راحت میرن با یک مقدار بیشتر از پراید یک یاریس میخرن ماشینی که توی بازار جهانی 15 هزار دلاره ولی ایران 230,40 تومن
به امید قطع دست مونتاژکاران بی انصاف و بی احمیت به جان و مال و سرمایه ملت بزرگ ایران
ای جان...
بشینید تا ارزون بشه
اندکی صبر سحر نزدبک است...
با درود خدمت ملت شریف و زخم دیده ایران عزیز..... خدا را هزار مرتبه شکر که این خودروسازان ظالم اندکی از تاوان گناهانشان را پس دادند..
خود روسازی هر کاری هم بکند دیگر کاملا از چشم مردم افتاده و حالا حالاها کار دارد تا خودش را احیا کند
زنده باد به امید پیروزی
نخرید تا کیفیت بره بالا و قیمت بیاد پایین تا فقیر و غنی هرکی دلش ماشین خواست بتونه بخره
بحث قیمت و گرانی ی طرفه قضیه اس، توی این ماشینا ی انسان میخواد بشینه و جونش خیلی با ارزش تر از این حرفاس، البته اگه هموطنای ما بفهمن که خیلیاشون فقط بفکر قیمتن، باید خودرو هامون استاندارد جهانی باشه
دیوونه باشیم ماشین ایرانی بخریم
با بهونه تحریم قیمت بردین بالا و کیفیت آوردین پایین . الان که تحریما داره برداشته میشه قیمت باید باید برگرده به اول یعنی پراید 9 میلیون 206 18 میلیون و و و و ... حمایت دولت از ملت اینجا معلوم میشه
با وجود موفقیت کمپین هنوز عزیزان خودروساز تنبیه نشده و در انجام خدمات گارانتی و تعمیر به صورت خیلی افتضاح خدمات میدن و طلبکار هم هستند .
مثل ایران خودرو که من خر خریت کردم و یک دستگاه پژو پارس خریدم .
که هر چه از کیفیت پایینش بگم کم گفتم .
وقیحتر اینکه در نمایندگی مرکزی شماره 5 ایران خودرو از 23 مورد ایراد فاحش در خودرو فقط 5 مورد پذیرش شد و از این 5 مورد فقط سه مورد انجام شد و مبلغ خدمات 8 مورد رو از بنده اخذ کردن .
خودرو با برند فرانسوی تولید در ایران با قطعات چینی و روحیه مهاجم گونه پرسنل تعمیرگاه ها ..... کیفیت بهتر از این، دست یافتنی نیست .
ای مدیران کارخانجات خودرو سازی .... ، هنوز به خاطر داریم که به خاطر یک لوله باریک بنزین از باک خودرو پژو تا موتور چند هزار انسان رازنده زنده سوزاندید و پرایدهای ساخت کارخانه شماکه باسرعت 70 تا80 کیلومترکشته میدهد ، آنهم با واردات 85% قطعات از خارج .... آیا این افتخار ملیست ؟
روزی .... پس میدهید .
وقتی به قبرستانها میرویدبه اطراف خودخوب نگاه کنید وآگاه باشید که همه آنهاکه مدفونن از بیماری نمردند