۲۴۷۳۴
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

سومين متهم به قتل "ليلا" اعدام می شود

پرونده جنايت در روستاي «سهنله» بعد از ۱۷سال با صدور حكم مرگ براي آخرين متهم پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد.

شرق: پرونده جنايت در روستاي «سهنله» بعد از ۱۷سال با صدور حكم مرگ براي آخرين متهم پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد.

در اين جنايت دختري ۹ساله به نام «ليلا فتحي» ربوده شد و بعد از آنكه مورد تجاوز قرار گرفت، به قتل رسيد. پيش از اين پرونده دو نفر از متهمان اين واقعه با مرگ آنها بسته شده بود و اكنون متهم سوم نيز در يك‌قدمي چوبه‌دار قرار گرفته است.

ليلا ارديبهشت سال ۷۴ همراه خانواده‌اش از بندرعباس راهي سنقر شد تا به خانه خواهر باردارش واقع در روستاي سهنله برود.

چند روز بعد والدين اين كودك وقتي تصميم گرفتند به شهر خودشان بازگردند ليلا اجازه گرفت تا براي كمك به خواهر بزرگش براي مدتي در آنجا بماند.

چند روز بعد وقتي خواهر ليلا براي ملاقات با خاله‌اش به منزل او رفت دختربچه نيز براي بازي و گردش به همراه پسرخاله ۱۱ساله خود راهي كوهستان شد. پس از گذشت ساعتي رسول براي خوردن آب از دخترخاله‌اش جدا شد و به يك چشمه رفت.

او وقتي برگشت اثري از ليلا نديد. جست‌وجوهاي اين پسربچه براي پيدا كردن دختر ۹ساله فايده‌اي نداشت و به همين دليل او خانواده‌اش را مطلع كرد و به اين ترتيب روستاييان و پليس تلاش خود را براي يافتن كودك آغاز كردند.

اين اقدامات با كشف جنازه ليلا به پايان رسيد. شواهد نشان مي‌داد دختربچه بر اثر اصابت جسمي سخت به سرش از پا درآمده است. پس از آن وقتي پزشكي قانوني جسد را معاينه كرد علاوه بر تاييد اين موضوع متذكر شد كودك پيش از مرگ مورد آزار جنسي قرار گرفته است.

كارآگاهان جنايي پليس آگاهي استان كرمانشاه در شرايطي كه دنبال ردي از قاتل يا قاتلان مي‌گشتند مشخصاتي از سه جوان به دست آوردند. معلم روستا در روز قتل دانش‌آموزان خود را براي اردوي آموزشي به كوهستان برده و ليلا را همراه سه پسر جوان ديده بود.

او وقتي مشخصات اين افراد را ارايه داد، هر سه به نام‌هاي هادي۱۹ساله-، محمدصفر۲۰ساله و حسن۲۲ ساله شناسايي و بازداشت شدند. هادي در بازجويي‌ها به ربودن ليلا و تجاوز و قتل او اقرار كرد اما پيش از اينكه جلسه محاكمه تشكيل شود در زندان به زندگي خودش پايان داد به همين سبب متهمان رديف دوم و سوم در دادگاه حاضر شدند.

در اين جلسه والدين ليلا اعلام كردند جز مرگ متهمان خواسته ديگري ندارند. نتيجه اين محاكمه كه روز هفتم تير سال ۷۴ برگزار شد صدور حكم قصاص براي محمدصفر و حسن بود. پرونده در ادامه به ديوانعالي كشور رفت و از آنجا كه دو متهم اتهامات‌شان را انكار كرده بودند و هادي نيز خودكشي كرده بود حكم صادره نقض شد و حسن توانست با سپردن وثيقه آزاد شود.

بعد از آن پدر و مادر ليلا بارها به تهران آمدند و از مسوولان دستگاه قضايي دادخواهي كردند به همين دليل پرونده به پايتخت فرستاده شد و قاضي دادگاه جنايي تهران رسيدگي به آن را عهده‌دار شد اما از آنجا كه مدركي براي اثبات يا رد اتهام دو مرد وجود نداشت او موضوع را از موارد لوث تشخيص داد و تصميم‌گيري را به بعد از برگزاري مراسم قسامه موكول كرد.

در اين مراسم خانواده مقتول ۵۰ مرد را معرفي كردند كه همگي سوگند خوردند اطمينان دارند محمدصفر و حسن قاتل هستند. در نهايت بار ديگر براي اين دو راي قصاص صادر شد. البته آن زمان حسن فراري بود و حكم وي به صورت غيابي به امضا رسيد. احكام صادره در ديوانعالي كشور نيز مورد تاييد قرار گرفت و محمدصفر در حالي‌كه مصرانه ادعا مي‌كرد در قتل ليلا بي‌گناه است روز ۲۶ ارديبهشت سال ۸۶ به‌دار آويخته شد.

اجراي اين حكم هم مادر ليلا را آرام نكرد و او دنبال دستگيري سومين متهم و مجازات او بود. اين زن خودش با تحقيقاتي كه انجام داد، فهميد حسن ساكن كاشمر است به همين دليل به آنجا رفت و بعد از شناسايي كردن وي موضوع را به پليس اطلاع داد.

حسن كه در اين سال‌ها ازدواج كرده بود بعد از دستگيري و انتقال به تهران بار ديگر ادعاي بي‌گناهي كرد و گفت: «من اصلا خبر نداشتم غيابي به قصاص محكوم شده‌ام و وقتي من را با سند آزاد كردند فكر كردم ماجرا تمام شده است و ديگر پيگير موضوع نشدم.»

حسن به راي صادره اعتراض كرد به همين دليل قاضي شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت مسوول بررسي مجدد پرونده شد و او نيز اعلام كرد تنها راه تصميم‌گيري درخصوص مجرم يا بي‌گناه بودن مرد محكوم به اعدام، برگزاري قسامه است.

اين بار نيز مادر ليلا ۵۰ نفر را براي اداي سوگند معرفي كرد و مراسم به نفع او برگزار شد و حكم قصاصي كه قبلا صادر شده بود، بار ديگر تاييد شد.

پرونده حسن اكنون در اختيار اجراي احكام قرار گرفته و اين مرد در آستانه مجازات قرار دارد اين در حالي است كه مادر ليلا مي‌گويد به هيچ‌وجه قصد ندارد اعلام گذشت كند و فقط در صورتي به آرامش مي‌رسد كه حسن را بالاي چوبه‌دار ببيند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • امید

      یعنی امنیت و عدالت در این مرز پر گهر که مادر و پدر مقتول باید بارها به تهران تشریف بیارند و بارها مراسم قسامه برگزار کنند و متهم هم با قرار وثیقه آزاد بشه و بره زن و زندگی تشکلی بده و مادر مقتول خودش پیگیر ماجرا بشه(بعد لابد پلیس میگه که پس ما اینجا چکاره بودیم؟اگر هر کس بخواهد خودش به دنبال کشف جرم و مجرم و ...برود که...) و نهایتا با تمام درد از دست دادن و تجاوز یه دختر ده ساله این همه زمان و انرژی برای اجرای عدالت خرج کنه؟
      این نظر من که احتمالا قسمت های زیادیش قابل تایید نیست.یه خط دیگه مینویسم به سبک کامنت های قابل تایید که اون یکی شاید تایید بشه:

      ای وای آدم تنش از وحشت مور مور میشه عزیزم...چه مردمان بدی پیدا میشن .بیچاره مادره امیدوارم خدا بهش صبر بده!!! :دی

    • nashenas

      جای تعجبه در مملکتی که ادعای اجرای عدالت تا دور دستها شنیده میشه, چرا قاتل یک نوجان بیگناه باید آزاد بگرده و اولیای دم برای برقراری عدالت التماس کنند ؟!!! لطفا حقایق را سانسور نکنید و بگذارید مردم حرف دل همدیگر را بشنوند.

    • امید

      ای وای نظرم تایید شده (هر چند یه جاهاییش افتاده) اما باز هم جای شکرش باقیه . واقعا ممنون از شما

    • بدون نام

      خداییش این 50 نفرو از کجا پیدا کرده که همه قسم خوردن؟؟؟؟؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج