۲۱۳۰۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

محل مذاکرات ایران و ۱+۵ مشخص شد

بنا بر توافق دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

تابناک: بنا بر توافق دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

شبکه «پرس‌.تی‌.وی» ایران، خبری را منتشر کرده که بر پایه آن و بنا به رایزنی‌های سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دور بعدی مذاکرات ایران و گروه۱+۵ در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.با این حال، بنا به پیشنهاد ایران در صورت توافق بر تداوم مذاکرات، دور بعدی این گفت‌وگو‌ها در بغداد برگزار خواهد شد.

سایت اینترنتی روزنامه «حریت» ترکیه نیز با بیان این خبر، این تصمیم را تا اندازه‌ای به ادامه تلاش ترکیه و اعلام آمادگی دوباره این کشور برای میزبانی مذاکرات ارتباط داده است.

بر اساس خبر این روزنامه، «احمد داود اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه، اواخر وقت روز پنجم آوریل، در تماس تلفنی با «سعید جلیلی»، بر تداوم آمادگی کشورش برای میزبانی مذاکرات تأکید کرده بود.

ناگفته نماند که پیش از این، «هيلاري کلينتون»، وزير خارجه‌ آمريکا درباره زمان مذاکرات، اعلام کرده بود که گفت‌وگوهای ايران و گروه ۱+۵، روزهاي ۲۵ و ۲۶ فروردين (سیزدهم و چهاردهم آوريل) برگزار خواهد شد.

با این حال پس از اعلام قطعی شدن استانبول به عنوان مکان مذاکرات، هنوز خبری از زمان قطعی انجام این کار از سوی کشورمان منتشر نشده است.

پیشتر، مقامات کشورمان پیشنهادهایی را برای برگزاری مذاکرات در بغداد مطرح کرده بودند که با استقبال مقامات عراقی روبه‌رو شده بود. همچنین قزاقستان نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی بود که جدی‌تر درباره میزبانی مذاکرات مورد توجه قرار گرفته بود.

گفتنی است، تا کنون ايران و گروه ۱+۵ دو بار گفت‌وگوهاي چند جانبه برگزار کرده‌اند که دور نخست آن، دسامبر سال ۲۰۱۰ در ژنو سوئيس و دور دوم آن در ژانويه ۲۰۱۱ در استانبول ترکيه برگزار شد.

ايران ضمن اعلام آمادگي براي ازسرگيري مذاکرات با گروه ۱+۵ درباره موضوعات مشترک تصريح کرده است، از هيچ يک از حقوق خود چشم‌پوشي نخواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • حسن71

      میگم 1+5 میششه چند تا یاد بازی داربی سال 52 افتادم
      6تایی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج