۲۰۱۹۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

باج اوباما به اعراب درباره توافق با ایران

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در دیدار هفته آتی خود با رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهاد ایجاد یک سیستم دفاع ضد موشکی برای این کشورها به منظور مقابله با تهدید موشک های دوربرد ایران ارایه خواهد کرد.

عصر ایران: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در دیدار هفته آتی خود با رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهاد ایجاد یک سیستم دفاع ضد موشکی برای این کشورها به منظور مقابله با تهدید موشک های دوربرد ایران ارایه خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه آمریکایی با نقل این خبر نوشته است این اقدام رییس جمهور آمریکا به منظور کاستن از مخالفت های این کشورها با توافق هسته ای با ایران و به عنوان یک امتیاز به این کشورها ارایه می شود.

برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به ویژه عربستان در ماه های گذشته از توافق هسته ای احتمالی گروه ۱+۵ با ایران ابراز نگرانی کرده اند.

دیروز رهبران عربستان و فرانسه با صدور بیانیه ای مشترک بر این مساله تاکید کرده اند که توافق هسته ای با ایران نباید متضمن تهدیدی علیه کشورهای همسایه ایران در منطقه شود.

یک منبع آمریکایی گفته است تعهدات جدید نظامی آمریکا به کشورهای عربی خلیج فارس شامل فروش تجهیزات نظامی، برگزاری مانورهای مشترک و ایجاد یک سیستم دفاع ضد موشکی (THAAD) در برابر تهدیدات ناشی از موشک های ایران خواهد بود.

با این حال منابع آمریکایی تاکید کرده اند گفت و گوها بین کشورهای عربی و آمریکا پیش از انجام سفر هفته آینده به واشنگتن و کمپ دیوید ، درباره این پیشنهادهای همکاری نظامی در جریان است و فروش سامانه دفاع موشکی هنوز قطعی و نهایی نشده است.

یک منبع مطلع آمریکایی نیز به رویترز گفته است اوباما در دیدار هفته آینده با رهبران شورای همکاری خلیج فارس به آنها پیشنهاد خواهد داد تا به جای انتظارات فزاینده از حمایت های نظامی آمریکا از آنها ، این کشورها همکاری های دفاعی و نظامی میان خود را تقویت کنند.

اوباما ساعاتی پس از اعلام تفاهم لوزان بین ایران و گروه ۱+۵ در کنفرانسی خبری در کاخ سفید اعلام کرد از رهبران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس دعوت کرده است در روزهای ۱۳ و ۱۴ می ( یک هفته دیگر) به استراحتگاه رییس جمهور آمریکا در کمپ دیوید بروند تا درباره مسایل و موضوعات منطقه ای از جمله مساله توافق هسته ای ایران با آنها گفت و گو کند.

این دیدار به منظور متقاعد کردن رهبران کشورهای منطقه درباره توافق هسته ای با ایران صورت می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج