۲۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ازدواج موقت، ارزش‌ها و رذایل اخلاقی

ازدواج موقت در جامعه ما به سندی برای مبادله کالا تبدیل شده است و ارزش‌های احساسی و اشتراکات عاطفی طرفین را از بین برده و در عوض فرهنگ خود فروشی را رواج داده و دختران و پسران را به داشتن رابطه جنسی تشویق می‌کند.

یک جامعه‌شناس گفت: ازدواج موقت باید در چارچوب شأن و مقام اجتماعی فرد باشد تا به عنوان یک ارزش دینی و انسانی محسوب شود؛ اما اگر پا از چارچوب‌های عقلی فرا‌تر گذارد، باعث سقوط فرد به رذایل اخلاقی می‌شود.

پرویز ارشاد گفت: ندادن آگاهی کامل به مردم و به خصوص قشر جوان باعث شده تا افرادی که تنها به فکر کامیابی خود هستند و ارزشی برای امتیازات انسانی قائل نیستند، باسوء استفاده از این امر و تنها با خواندن چند جمله عربی سرپوشی برای اعمال زشت خود پیدا کنند.

وی اظهار داشت: در جامعه‌ای که دموکراسی دینی در آن جریان دارد و اخلاق دینی اساس حرکت‌های مختلف جامعه است این تناقض گویی باعث دور شدن گروهی از ارزشهای دینی می‌شود که تأثیرات ناهنجاری را برستون جامعه می‌گذارد.

این جامعه‌شناس افزود: ازدواج موقت در جامعه ما به سندی برای مبادله کالا تبدیل شده است و ارزش‌های احساسی و اشتراکات عاطفی طرفین را از بین برده و در عوض فرهنگ خود فروشی را رواج داده و دختران و پسران را به داشتن رابطه جنسی تشویق می‌کند.

وی با اشاره به وجود سایت‌های مختلفی که برای انجام امر صیغه و ازدواج موقت اینترنتی راه اندازی شده تصریح کرد: وجود این سایت تنها باعث بحرانی‌تر شدن مشکل شده و این امکان را می‌دهد که افراد بدون شناخت یکدیگر و تنها با خواندن اطلاعاتی از یکدیگر که ممکن است اطلاعاتی دروغین باشد به عقد غیردایم هم در آیند.

ارشاد خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ ازدواج رسمی در جامعه همانند سالیان قبل رواج یافته و افراد در چارچوب‌های اخلاقی و با توجه به اشتراکات عاطفی فردی که ضامن آرامش و کمال ‌آنهاست وارد زندگی شوند، باعث می‌شود تا فضیلت‌های اجتماعی و شأن و مقام خانواده حفظ شود.

منبع : تابناک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • برادر مسلمان

    با عرض سلام . حضرت علی (ع) می فرماید حرم رسول الله (ص) یوم خیبر لحوم الحمر الاهليه و نکاح المتعه . رسول خدا در روز خیبر خوردن گوشت الاغ اهلی و نکاح متعه را حرام نمود. منابع : وسائل الشیعه،شیخ حر عاملی ج 14وج 21،ص 12
    التهذیب، شیخ طوسی ج 2،ص186و ج 7
    الاستبصار،طوسی، ج 3 ص143.
    و نیز از عمارروایت شده که امام صادق (ع) به من و سلیمان بن خالد فرمود قد حرمت علیکما المتعه ،به راستی متعه برشما حرام گشته است .منابع: فروع کافی ،کلینی،ج2 ص 48، وسایل الشیعه،شیخ حر عاملی ،ج14ص 450. از عبدالله بن سنانروایت شده از امام صادق (ع) در باره حکم متعه پرسیدم فرمود لا تدنس نفسک بها ،خودت را به آن آلوده مساز. منابع: بحار الانوار، شیخ مجلسی ج 100ص318.

  • reza

    با سلام : لطف این سایت و دسترسی به اعضا و طرفین رو نزدیکتر نمائید. با تشکر از شما

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج