۱۹۳۶۵۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قطارگردشگری اروپا سفر خود را از یزد آغاز کرد

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اعلام کرد: نخستین قطار گردشگری اروپا در سال ۱۳۹۴ عصر امروز بازدید از آثار تاریخی ایران را با آثار یزد آغاز کرد.

خبرگزاری ایرنا: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اعلام کرد: نخستین قطار گردشگری اروپا در سال ۱۳۹۴ عصر امروز بازدید از آثار تاریخی ایران را با آثار یزد آغاز کرد.

سید مصطفی فاطمی با اعلام این خبر گفت: گردشگران قطار عقاب طلایی که قرار بود بعد از ورود به ایران از آثار شهرهای تبریز و زنجان بازدید کنند بدلیل تاخیر مستقیم وارد یزد شد.

وی افزود: عمده گردشگران این قطار آمریکایی بودند و بعداز بازدید از آثار تاریخی یزد ازجمله بافت تاریخی این آثار را جذاب و دیدنی توصیف کردند.

این مسوول ادامه داد: آنان در این سفر از بافت تاریخی، باغ دولت دولت آباد، دخمه و آتشکده زرتشتیان دیدن کردند.

فاطمی خاطرنشان کرد: این سفر اول گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران بود با این حال بعد از بازدید از آثار یزد وضعیت ایران را بسیار جالب و شگفت انگیز خواندند.

وی اضافه کرد: آنان وضعیت ایران را بد و شبیه برخی کشورهای عربی و افغانستان تصور می کردند که با این سفر نگاهشان بسیار متفاوت و غیرقابل باور و البته راضی کننده شده است.

سال گذشته نیز قطار عقاب طلایی دو بار گردشگران اروپایی و امریکایی را از مبدا کشور صربستان به ایران آورده و از آثار تاریخی بعضی شهرهای ایران دیدند کردند.

قطار امروز سومین قطار اروپا و اولین در سال 94است که بعداز وارد شدن به ایران بدلیل تاخیر چند ساعته بدون توقف در شهرهای دیگر کشورمان وارد یزد دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان شد.

استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

یزد، نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این گردشگران تالحظه مخابره خبر در یزد حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج