۱۹۱۶۹۴
۵۷ نظر
۵۰۰۷
۵۷ نظر
۵۰۰۷
پ

۷ هزار پزشک در مقابل مهران مدیری!

مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی از اعلام آمادگی بیش از هفت هزار نفر از پزشکان برای شرکت در تجمع نسبت به رویه صدا و سیما خبر داد و گفت: ما پرسش داریم چرا نسبت به سایر حرفه‌ها و مشاغل سریال طنز ساخته نمی‌شود و آنان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند؟

خبرگزاری آنا: رضا لاری‌پور در واکنش به پخش سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری اظهار کرد: در پی رویه نامناسب سازمان صدا و سیما در ۱۸ ماه گذشته نسبت به جامعه پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی طی دعوت اینترنتی از پزشکان کشور خواست در تجمع اعتراض‌آمیز نسبت به این سریال شرکت کنند.

وی افزود: اگر دولت در نظام سلامت دستاورد مثبت و اقدامات چشمگیری انجام داده است و نسبت به آن مانور سنگینی در رسانه‌ها ارائه می‌کند، جز با همت و فداکاری جامعه پزشکی امکان‌پذیر نبوده است در حالی که متاسفانه سریال جدید «در حاشیه» مملو از لودگی و غیر منصفانه و فارغ از هر گونه آثار هنری است و این روند باعث تخریب روابط بین جامعه پزشکی و بیماران می‌شود.

لاری‌پور با تاکید بر اینکه بار‌ها از ابتدای دی ماه سال گذشته نسبت به این موضوع تذکر و نامه نگاری شده، ادامه داد: همچنین توضیح داده شد که این موجبات تخریب رابطه بین پزشک و بیمار خواهد شد و حتی بیش از آنکه پزشکان از سریال آسیب ببینند مردم و سلامت آنان متضرر خواهد شد. پس از آن نیز حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نامه‌ای ارسال شد که جناب پور محمدی به عنوان معاون سیما پاسخ داد.

سخنگوی سازمان نظام پزشکی افزود: همزمان از اعضای انجمن‌های علمی تخصصی پزشکی دعوت و در سازمان نظام پزشکی جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شد و نتیجه‌ این جلسه به رئیس شورای سیاست‌گذاری سیما منعکس شد؛ در ‌نهایت اسم سریال و بخشی از سناریو تغییر کرد و در نامه‌ها موکدا اعلام شد که تصاویر پزشکان غیر منصفانه و غیر قابل درک از سوی جامعه پزشکی است. در ‌نهایت این سریال آغازگر اعتراضات بسیار زیادی از سوی پزشکان به سازمان نظام پزشکی شد.

لاری‌پور ادامه داد: این رویه صدا وسیما موجبات ناراحتی و آزردگی پزشکان را فراهم کرد. البته ما صبر کردیم که چند قسمت از سریال پخش شود، پس از آن واکنش نشان دهیم که این بار نامه‌ای از سوی رئیس کل سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی به رئیس سازمان صدا وسیما ارسال شد که این سریال نمی‌تواند کمک‌کننده باشد و اثری جز تخریب در رفع مشکلات جاری کشور نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه هنوز پاسخ و واکنشی نسبت به نامه دکتر زالی از سوی سازمان صدا وسیما اعلام داده نشده است، تاکید کرد: ما پرسش داریم چرا نسبت به سایر حرفه‌ها و مشاغل سریال طنز ساخته نمی‌شود و آنان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند.

مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: مقام معظم رهبری بار‌ها در جلسات شورای عالی نظام پزشکی و حتی در هنگام ترخیص از بیمارستان به تکریم و تقدیر از پزشکان کشور پرداختند، بنابراین من نمی‌دانم اقدامات و عملکرد جامعه پزشکی با کدام رویه جاری مملکت و یا با کدام دیدگاه مدبرانه رهبر انقلاب منافات داشته که این گونه سریالی تولید و پخش می‌شود، صدا وسیما در گذشته نیز با ساخت سریال «ثریا» و آمارهای مجعول و غیر واقعی سعی در ارائه اطلاعات و آگاهی‌های نادرست به مردم داشته است.

وی تصریح کرد: ساخت این سریال سفارشی موجبات ناراحتی جامعه پزشکی را فراهم کرده است و حداقل آگاهی از قانون نیز در آن رعایت نشده بود بنابراین پس از پخش سریال نظرسنجی صورت گرفت و معترضان نسبت به این سریال اعلام آمادگی کردند تا چگونگی استراتژی لازم نسبت به سازمان صدا و سیما در پیش گرفته شود.

لاری‌پور گفت: بسیاری از پزشکان در صدا و سیما با برنامه‌های عمومی پزشکی سعی در آگاه سازی مردم و شهروندان نسبت به مسائل تندرستی و سلامت دارند در حالی که هیچ یک از مشاغل چنین رویکردی تاکنون نداشته است.

وی یادآور شد: اینکه ما جامعه پزشکی را از خطا و اشتباه مبرا بدانیم کاملا نادرست است و سازمان نظام پزشکی و نظام سلامت اجازه هرگونه نقد و انتقاد سازنده را به مردم و طنزپردازان می‌دهد اما کدام پزشکی، رفتار و حرکاتی همراه با لودگی دارد و در بیمارستان چوپانی و یا رقاصی می‌کند مگر اینکه مشاعر خود را از دست داده باشد. این سریال مملو از وهن و لودگی و کاهش ارزش آثار هنری است. واقعیت امر اینست که حتی برخی حرکات و لودگی را ما در نمایش‌های رو حوضی هم نمی‌بینیم.

لاری‌پور در خصوص تعداد ثبت‌نام کنندگان در نظرسنجی سازمان نظام پزشکی برای اعتراض قانونی به پخش سریال «در حاشیه» از سیما گفت: تاکنون بیش از ۷هزار تن از پزشکان برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند که یک چهارم جمعیت جزو مخالفان برگزاری تجمع هستند که البته این ۲۰ درصد تنها مخالف تجمع هستند. این تجمع در مخالفت با رویه صدا و سیماست و تنها نسبت به سریال نیست اما پخش این سریال آغازگر این اعتراضات بوده است.

مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: بر همین اساس در صورتی که مجوزهای رسمی از سوی مراکز ذی ربط دریافت شود زمان و مکان برگزاری تجمع متعاقباً اعلام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • محمد

      چرا شما پزشکان انتقاد پذیر تشریف ندارید؟

    • بنفشه

      آخه یه فیلم طنز این همه جار و جنجال داره!!!!!!!!
      همه خیلی این فیلمو دوس دارن و باهاش میخندن، تازه من خوندم که صدا و سیما بابت تبلیغاتی که وسطای فیلم پخش میشه کلی سود کرده

    • بدون نام

      تعداد موافق ها بین مردم هم شمارش بشوند بد نیست،

    • Hosein

      چه رویی دارن!!!همه قشری خوبو بد داره!!!هیچ جای دنیا به اندازه ایران بهشت پزشکان نیست.همه جور کار که دوست دارن میکنن بدون کمترین مسئولیت پذیری!!تخلفات پزشکی و اشتباهات پزشکی که ناشی از عدم تعهد کاریه سالانه دها هزار نفرو به کام مرگ میکشونه

    • صابر

      البته جسارت به یه عده کمی از پزشکان نشه ولی واقعا اکثر پزشکای ایران سوادشون در حد همون کتاب های دانشگاهیی هستش که با تقلب پاس کردن و نه در حد علم روز و یا علم قابل طبابت !
      وضع زیر میزی و و..... که به کنار ,چیزی نگم بهتره !

    • عباس

      سلام
      اینکه هر سریال یا فیلمی بخواهد مورد نقد غیر منصفانه واقع شده و با برخوردن به هر صنف و قشر و قومی از پرده پایین کشیده شود واقعا دور از انصاف است. من این نگاه از جانب پزشکان که قشر تحصیل کرده هستند را واقعا قبول ندارم و برای آنها و عوام تفاوت قائلم . سریال آقای مدیری بیشتر جنبه طنز داشته و نه نگاه تخریبی به پزشکان و پرستاران محترم .. لطفا منصف باشیم..

    • بدون نام

      پزشک های محترم . توی این همه مدت تحصیلاتتون اگر یکم داشتن جنبه رو بهتون یاد می دادن حلا اینقدر دادو بیداد نمی کردین . شاید هم حکایت چوب دستی و گربه دزده هستش . چرا خوتون رو زدید به اون راه ، ماشالا همتون توی همه کار مثل ساخت و ساز و خرید و فروش هستید الا درمان کردن مردم بی گناه . کدومتون حاضره یه بیمار بد حال و بی بضاعت رو رایگان عمل کنه ، یکم انتقاد پذیر باشید و قبول داشته باشید که تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیزها ..

    • پیمان

      واقعیت تلخ .شما میتوانید امار ویلاها و اپارتمان های لوکس پزشکان را از شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال بگیرید البته پزشکان دلسوز در کشور بسیارند

    • مجتبی

      آخه نمیدونم اینا به چی اعتراض دارند . شما که از همه چیز فیلم زدید و دیگه ازش چیزی نمونده و اصلاً تا حالا چیز خاصی گفته نشده که به ناحق و توهین باشه که میخواهید تعطیلش کنید . حالا که اینجوره آقا تعطیلش کنید /

    • مهدی

      به نظر من بسیاری از مطالب این سریال خیلی هم بی ربط نیست ، ضمن آنکه ، طلا که پاک است چه منتش به خاک است ..... اگر در جامعه پزشکی ما اینطور که سریال نمایش می دهد وجود ندارد چه دلیلی دارد که نارحت شوند ؟

    • امیرحسین

      یه خورده جنبه داشته باشید تافته جدابافته که نیستید منم اندازه شمادرس خوندم ولی نقد پذیرم

    • reza

      جهت استخصار پزشکان محترم معترض عرض بشود که اگر احساس میکنند که معصوم هستند و هیچ خطا و گناهی ازشون سر نمیزنه عرض کنم که در کشورهای پیشرفته و مترقی حتی از رئیس جمهور و پاپ هم طنز میسازند .

    • بدون نام

      مردم هم باید در حمایت از مهران مدیری از طریق شبکه های اجتماعی ترتیب یک تجمع ملیونی را بدهند (مثل مرحوم پاشایی) تا این آقایان پزشکان ماست هایشان را کیسه کنند.

    • بدون نام

      دست مهران مدیری درد نکنه و درود به شجاعت و شرافتش که گوشه ای از ظلمی که به مردم دردمند روا میشود را نشان دادند .پول حلال و حاصل زحمات یک عمر خانواده دردمند که به خاطر علاج مریض هزینه میشه یک راست تو جیب این آقایون میره و تبدیلشون میکنه به غول اقتصادی . اگر هم به درس خوندنشون و زحمت کشیدنشون مینازن که بیان براشون قشری رو معرفی کنم که اندازه اونا درس خوندن و میخونن و جونشون رو واسه مملکت میدن اما اندازه یه کارگر ساده پول میگیرن ' آقا ثروت اکثرشون حرااااااااااااااااااااامه

    • حجت کشاورزی

      پزشکان مجترم باید یه چند واحد جنبه رو پاس میگردند
      مگر پزشکان محترم معصوم هستند که انتقاد پذیر نیستند.

    • فرزانه

      خواهر من با یک اشتباه پزشکی که میشد از روند روبه رشد بیماریش جلوگیری بشه فوت کرد

      پاسخ ها

      • حسن

        موافقم پدر منم با یه عمل سر خود که دکترش انجام داد کلیه هاش از کار افتاد و فوت کرد میخواستیم شکایت کنیم ولی مادرم گفت ولش کنید فایده ای نداره.

    • سید

      احتیاجی نیست نظرسنجی بشه چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

    • دکتر

      من به عنوان یه دکتر ویژه اورژانس خیلی از این سریال خوشم میاد کلا خیلی خنده داره همکارها یکم جنبه داشته باشین

    • امید

      آقایون دکتر مگه دروغ میگه الان یه بیمارستان خصوصی برو رو به موتم باش اگه پول ندی بهت میرسن ؟!!!!! بهتره شما برین خودتون رو اصلاح کنید . حقیقت تلخه تا کی مردم به خاطر سود جویی شما بمیرن

    • بدون نام

      بقیه مردم هم پشت مهران مدیری ....

      البته فکر نکنم نظر بقیه مردم برای صدا و سیما مهم باشه ....

    • بدون نام

      چرا تا به حال که توی اینهمه فیلم که به یه کارگر بیچاره توهین شده هیچ کس کاری نکرده ولی تا به یه دکتر گفتند بالای چشمت ابرو بهشون برخورد و حالا صدا و سیما می خواد جلوی این فیلم رو بگیره .... حالا فهمیدم که یه کارگر با شخصیت تر و با جنبه تر و انتقاد پذیر تر از یک فرد تحصیل کرده است ...
      مجله جان لطفا چاپ کن ....

    • بدون نام

      ظاهرا پزشکان محترم ترس بسیاری از نقد دارند.

    • بیات

      پارسال 250 تومن ریختم حساب شخصی دکتر برای جراحی یه فتخ ساده توی بیمارستان دولتی / خیلی پاک نیستین / بخور بخور که دارین لطف کنین اجازه بدین ملت یه خورده بخندن نقشی در درآمد های میلیادی تون نداره قول میدم

    • بدون نام

      مهران خان ما مردم پشتتیم و هواتو داریم .... اصل هنرمند بودن اینه که تو دل مردم جا داشته باشی ...

    • فرهنگی بازنشسته

      واقعا برخی از بیمارستان ها درجامعه ما چنین عمل میکنند چند شب بیمار را در بیمارستان می خوابند وپول هنگفتی بالا میکشند باید بیمارستان های ما طوری طراحی شود که از مریض یک ریال پول در یافت نگردد این یعنی بیمه سلامت نه یک دفترچه دست افراد بدهیم واز آن پول سازی نماییم

    • علی

      زنده باد مهران مدیری،همین طور ادامه بده،ما دوستت داریم

    • بدون نام

      شما انتقاد پذیر نباشید تکلیف بقیه روشن. از اقای م دیری تشکر می کنیم برای تلاش ایشان جهت شاد نگه داشتن جامعه

    • علی

      اگه 7 هزار پزشک بر علیه مهران مدیری هستند، باید عرض کنم مهران مدیری70 میلیون طرفدار داره،یه نظر سنجی در مورد محبوبیت مهران مدیری بزارین اون موقع پزشکان متوجه میشن محبوبیت مهران مدیری 70 میلیونه

    • بدون نام

      در حاشیه واس ماس

    • فاطمه

      یعنی چی ک چرا درمورد بقیه قشرا طنز نمیسازن؟؟خب از هر کی شروع کنن میتونن همینو بگن..حتمن باید چهارتا فیلم پر از فلاکت مث ستایش و گذر از رنج ها به خورد مردم بدن؟؟من خودم پرستارم پزشکای کاردرست خیلیم ازش راضین..

    • مهدی

      من واقعاً نگران هزینه ویزیت این 7000 دکترم چون فکر نمیکردم چیز دیگه ای براشون مهم باشه(اکثراً نه همه). پزشکان محترم ، این کشور و بودجه سازمان باس ماس

    • یاسر

      آفرین و صد ها بار آفرین بر مهران مدیری که توانست واقعیات را با زبانه طنز بیان کند
      درد دل مردم را میگوید مهران مدیری به همراه تیم بازیگری بسیار محبوب و سید جواد رضویان
      دمشان گرم

    • بدون نام

      با توجه به آمارهای موجود ایران بهترین کشور جهت درآمد زایی برای جراحان و پزشکان متخصص است.از نظر میزان مالیات بر درآمد و تعداد عمل جراحی که محدودیتی در تعداد آن در هفته برای پزشکان ایرانی وجود ندارد. با تشکر از پزشکان متعهد و ذکر این نکته که ممکن است کار آقای مدیری نیز در برخی از سکانسها عاری از اشتباه نباشد. باید گریست به حال جامعه ایی که قشر تحصیلکرده اش تحمل انتقاد را ندارد. شعور اجتماعی وایجاد فرهنگ متکامل انسانی حاصل تفکر آزاد تمامی اقشار یک ملت است.

    • مهدی

      با سلام.بابا پزشگان محترم به چی اعتراض دارید!!من خودم پرستارم و تبعیض رو میبینم.واقعا این که میگن ایران بهشت پزشکانه درسته!!پزشکان بت شدن.!!!!هر کاری که بخوان میکنن و نباید هیچ کسی بهشون اعتراض نکنه!!حقوق میلیاردی.سفرهای خارج از کشور.خانه و ماشین لوکس.حال ما پرستاران که لیسانسه ایم هشتمون گرو نهمونه!!!!خدایا شکر!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      این سریال حقیقت .حقیقت

    • بدون نام

      در ضمن چوپانی شغل بسیار آبرومندیست بطوریکه انبیا ما نیز در ابتدا به این شغل میپرداختند و حرکات موزون ( رقص ) نیز در زمره هنرها به شمار میرود چنانکه ما ایرانیان از این هنر در فرهنگ فورکلور خود بسیار داریم.

    • حسین

      نیروی انتظامی باید تمام هفت هزار نفرشون رو راهی اوین بکنه

    • بدون نام

      مشکل جامع پزشکان همین خودبرتربینیشونه... چیزایی که آفای مدیری نشون میدن اتفاقای نادری نیست که تو جامعه نبینیم .... همیشه پشت هر طنزی واقعیت هایی وجود داره

    • امید

      با اجازه من میگم نه 7هزار بلکه 70هزار پزشک ! تشریف خود را ببرن مقابل صدا و سیما تا اعلام نارضایتی کنن. آنوقت ما مردم ، 70 مییلون میشویم و در حمایت از سریال مهران مدیری رضایت و پشتیبانی خود را از صدا و سیما و سریالش اعلام میکنیم. آخه شما از چه میترسین. چه چیزی تو این ماجرا هست که شما رو نگران کرده . چه مدیری سریالش باشه و چه نباشه ما همه چیز رو میدونیم. لازم نیست نگران باشین. مشکل اینه که پزشکا فکر میکنن عقل کل هستن. و کسی چیزی سرش نمیشه.!انسان در هر مرتبه ای که باشه باید جنبه و ظرفیت داشته باشه که متاسفانه خیلی از این صنف این خصیصه رو ندارن.!

    • سید

      تا به ضررشون شده میخوان تجمع کنندچرا جاهای دیگه صداشون درنمیاد

    • amir

      جنآب مدیری به کارت ادامه بده این 7000نفر احتمالا یا مدرکشون از فیلیپینه یاپزشکانی هستند که توکار خیلی نقطه ضعف دارن دکترهایی که واقعا دکترن وبی ادعا هستند خودشون بیننده این سریال هستند.

    • بدون نام

      واقعا كه دست صدا سيما و مردم درد نكنه يه عده از اول جواني تمام وقت و انرژيشونو صرف اين مي كنن كه به جامعشون خدمت كنن شما چه مي دونين شب تا صبح بيدار بودنو درس خوندن يعني چي؟ چه مي دونين كشيك دادنو استرس جون يك انسان رو داشتن يعني چي؟ فقط بلدين بشينين پشت در مطب دكترا درامدشونو حساب كنين..فقط همين چشمتونو گرفته؟ اينم اخر شه ..ديگه همه مشكلات كلاهبرداريا تموم شده رسيده به پزشكا؟حتما واسه بي سواديو پول پرستي دكتراست كه از همه جا واسه درمان ميان ايران؟ اين خيلي زشته كه به خاطر اقليت يه قشر بقيه كه دارن از دل و جون مايه مي ذارن برن زير سوال،اونم در يك برنامه نه چندان طنز در سريال هاي نوروزي؟؟؟

      پاسخ ها

      • sara

        اینکه گفتی از همه جا واسه درمان میان ایران خیلی خنده دار بود.آقای مدیری این قسمت رو به سریالت اضافه کن

      • nima

        من خارج از کشور زندگی می کنم هیچ جای دنیا ندیدم مثل ایران پزشک پرست باشن اونم با کمترین دانش و خدمت به مردم!!!وقت اون رسیده عدالت برقرار شه و درآمد پزشکان متناسب با خدمت رسانیشون بشه.

    • امیر

      کافیه 48 ساعت هیچ بیماری چه اورژانسی چه غیراورژانسی ویزیت نشه به جاش سریال طنز مهران مدیری تحویل بیمار بدن!'
      تازه وقتی پای تمسخر یک صنفی میاد صدا سیما مبلغ10میلیارد حق الزحمه به راحتی خرج میکنم ولی وقتی فیلم طنزی مانند مارمولک حتی از پرده سینماها پایین کشیده میشه.

    • niloofar

      واقعا برای این 7 هزار پزشک متاسفم.

    • بدون نام

      من خودم کارمند بیمارستانم مردم شاید از طنز سریال لذت ببرند ولی ما کارمندای بیمارستان ها این سریال را شاهکار می انیم که جه دقیق نقاط ضعف بیمارستان ها را بیان می کنه ضمن اینکه از دکتر هاشمی وزیر بهداشت به خاطر تلاش های مخلصانه هاشان برای کاهش این نابسامانی ها کمال تشکر را داریم

    • بهار

      *حتی بیش از آنکه پزشکان از سریال آسیب ببینند مردم و سلامت آنان متضرر خواهد شد*
      با توجه به جمله فوق،يعني اينكه دق دلي سريال را مستقيما بر سر مردم بيچاره در خواهند اورد !
      بالاخره كه اونها بخاطر چند كلاس بيشتر درس خواندن ،بايد مثل شاهزاده ها تحويل گرفته شوند !!

    • بدون نام

      این آقاکه این سریال به اصطلاح طنز رو خونده چقدر تحصیلات دانشگاهی دارن؟ آیا دارن؟ با بودجه صداوسیما یک طنز بی ربط و غیر فنی ساختن باید براشون دست بزنیم؟می دونین که لوکیشن این کار با دو تا برنامه دیگه مشترکه؟ آیا باید هرکی از مابالاتره رو بکوبیم ؟

    • مریم

      آخه مگه دروغ گفته ؟! این واقعیت آشکار توی جامعه ماست که در قالب طنز دراومده چرا زورتون میاد؟

    • رضا

      اگر ثروت بی حساب کتاب این قشر بسیار مرفه مورد بررسی قرار گیرد آنوقت خواهند دید که حرف مهران مدیری حرف دل مردم است.مگر چکار برای مردم کرده ایدکه این همه سرمایه به جیب می زنیدو همیشه نیز سر مردم منت می گذارید.تازه علاوه بر درآمدهای کلان پزشکی بازار مسکن و دلارو طلا وبورس وغیره را نیز قبضه نموده اید وفرصت اشتغال وکسب و کار را از بقیه افراد نیازمند
      گرفته اید.بدانید بیماران آیینه شما هستند.

    • بدون نام

      مهران مدیری دستت درد نکنه این دکترا خون مردمو تو شیشه کردن حقشونه

    • علی

      مهران جان دوست داریم

    • یه مادر داغدار

      من هشت سال تو بیمارستانا دنبال سلامتی فرزندانم بودم این سریال عین واقعیته ایشالله تقاس فوت انسانهایی رو که پزشکا و پرستارای بیسواد ولی پرتوقع باعثش بودن رو هم این دنیا هم اون دنیا پس بدن . عزیزمن اگه سردرنمیاری بسپر به یه پزشک حاذق

    • امیر

      تو ایران پزشکی یعنی تجارت

    • بدون نام

      دستت درد نکنه مرسی خوب فیلمی ساختی عین واقعیته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج