مدیر عملیات حفاری فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری به جکت مستقر روی پلت فرم ۱۳A پارس جنوبی گفت: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشدار دهنده بر روی جکت نصب بودهاند.
خبرگزاری فارس: عباس تقدسی نژاد با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری با جکت مستقر روی پلتفرم ۱۳A این فاز گفت: شنبه اول فروردین سال ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه شناور نفتکشی با نام Alpine.eternity به طول ۱۸۳ متر و عرض ۳۲ متر به شماره IMO:۹۴۳۰۲۷۲ با پرچم سنگاپور و مربوط به یک شرکت نروژی به نام Trans Petrol با جکت مستقر روی پلت فرم ۱۳A این فاز برخورد نموده است.
وی خاطر نشان کرد: از 26 اکتبر 2012 که سکوی حفاری CPOE9 بر روی این پلتفرم نصب شده است و عملیات حفاری را آغاز نموده تا تاریخ 14 اکتبر 2014 که دکل از پلتفرم جدا شده است، در اطلس جغرافیایی موقعیت دکل مربوطه ثبت شده بود و لذا برای تمامی کشتی های نفت کش بین المللی وجود جکتی با ابعاد 20 در 23 متر در این مسیر مشخص و اعلام شده است.
مدیر عملیات حفاری فاز ۱۳ پارس جنوبی ادامه داد: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشدار دهنده بر روی جکت نصب بودهاند.
تقدسی نژاد تصریح کرد: شناور مربوطه در سال 2009 ساخته شده و شناورهایی که از این سال به بعد ساخته شدهاند، دارای تجهیزات ناوبری مجهزی هستند که قادر است هر شیء در فاصله زیاد و ابعاد بسیار کوچک حتی به اندازه قایقهای ماهیگیری را ثبت و ضبط نموده و با نزدیک شدن به آن هشدار دهند.
وی ادامه داد: لذا معلوم نیست خدمه در چه وضعیتی بوده اند که علاوه بر اینکه متوجه این شیء بزرگ نشدهاند، با تمام سرعت به جکت برخورد کرده و باعث غرق شدن بخشی از آن شدند.
تقدسی نژاد یادآور شد، از آنجایی که چاه شماره 5 این جکت هنوز زنده (فعال) است، احتمال هر گونه خطر جدی همچنان وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر