آخرین ویرون بوگاتی فروخته شد
فولکس واگن چهارصد و پنجاهمین و آخرین بوگاتی ویرون را فروخت و به یکی از منحصرترین محصولاتی که تاکنون ساخته شده بود، پایان داد.
آخرین ویرون ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و لافینال نامیده شده و قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو که هفته آینده برگزار میشود، در معرض نمایش قرار بگیرد.
شرکت بوگاتی در بیانیهای اعلام کرد ۴۵۰ ویرون هر یک به طور متوسط به قیمت حدود ۲.۳ میلیون یورو (۲.۶ میلیون دلار) فروخته شده اند.
فولکس واگن پس از اینکه برند بوگاتی را در سال ۱۹۹۸ خریداری کرد، به احیای این خودروساز اقدام کرد که توسط اتور بوگاتی طراح تاسیس شده بود. هدف این شرکت ساخت خودرویی بود که هم به اندازه کافی قوی باشد تا با سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و هم شیک و راحت باشد.
ویرون نخستین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و بخشی از تلاش فولکس واگن برای نمایش قدرتش در همه سطوح صنعت خودرو بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، آخرین بوگاتی توسط یک مشتری ناشناس از خاورمیانه خریداری شده است. حدود نیمی از این خودروها در اروپا فروخته شدهاند و حدود یک چهارم از آنها به آمریکا تحویل داده شدهاند.
فولکس واگن که دومین خودروساز بزرگ جهان است، سرگرم کار ساخت یک سوپرکار بوگاتی جدید است و حداقل سه مفهوم مختلف را برای عرضه جانشینی برای ویرون امتحان میکند. به گفته منابع آگاه، یکی از این مفاهیم موتوری ۲۵ درصد قویتر از موتور ۱۲۰۰ اسب بخار گراند اسپورت ویتس است.
والتر دو سیلوا، مدیر طراحی فولکس واگن اظهار کرده است بوگاتی جدید ممکن است تا پایان سال یا اوایل سال ۲۰۱۶ رونمایی شود.
جانشین ویرون همانند این خودرو برای جذب پولدارترین خریداران خودروی دنیا با همتایانش رقابت خواهد کرد.
ویرون علاوه بر ثبت رکورد سرعت در صنعت خودرو، در ضرردهی هم رکورددار بوده است. به گفته تحلیلگر شرکت سانفورد برن اشتاین، با در نظر گرفتن هزینههای تولید فولکس واگن ممکن است ۴.۶ میلیون یورو به ازای هر خودروی ویرون ضرر کند.
با اینهمه فولکس واگن که سال گذشته ۱۰.۱۴ میلیون خودرو فروخت، میتواند هزینههای بوگاتی را به کمک پولی که از برندهایی مانند آئودی، پورشه و اسکودا کسب کرده است تامین کند. اگرچه فولکس واگن جزییات مالی مربوط به بوگاتی را منتشر نمیکند اما اعلام کرده هزینههای این خودرو در مقایسه با پولی که رقیبان در فعالیتهایی مانند مسابقه فورمول یک صرف میکنند، اندک است.
ارسال نظر