۱۸۱۵۳۸
۶۱۳۷
۶۱۳۷
پ

لاین فیلتر هست یا نیست

فیلترینگ شبکه های اجتماعی همواره موضوع مورد منازعه این روزهای ICT ایرانی بوده است؛ به طوری که یک روز اعلام می شود فیلتر می شوند و روز دیگر این خبر تکذیب می شود اما پیام رسان لاین و واتس آپ به شکل واقعی هفته گذشته مسدود شد و ارتباط کاربران این نرم افزار قطع شد.

لاین فیلتر هست یا نیست





هفته نامه عصر ارتباط: فیلترینگ شبکه های اجتماعی همواره موضوع مورد منازعه این روزهای ICT ایرانی بوده است؛ به طوری که یک روز اعلام می شود فیلتر می شوند و روز دیگر این خبر تکذیب می شود اما پیام رسان لاین و واتس آپ به شکل واقعی هفته گذشته مسدود شد و ارتباط کاربران این نرم افزار قطع شد.

به موجب این رویداد در ابتدا چنین اعلام شد که فیلترینگ لاین، شنبه 26 بهمن ماه در حاشیه جلسه شورای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدونرأی منفی به تصویب رسیده است.

در تکمیل این خبر همچنین اعلام شد به لحاظ اینکه ایجادکنندگان این نرم افزا ردر خارج از کشو رقرار داشته و به هیچ وجه پاسخگوی تخلفات خود و شکایات خانواده های زیان دیده نبوده و نیستند؛ بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست های متعدد خانواده های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدودسازی نرم افزار مذکور شده است.

اما در کمال شگفتی این خبر در فاصله کوتاهی پس از انتشار توسط عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق قویا تکذیب شد و وی اعلام کرد عدم دسترسی به این نرم افزار ارتباطی با تصمیمات کارگروه فیلترینگ ندارد!

لذا در حال حاضر این لاین و واتس آپ فیلتر هست یا نیست به نوعی معما تبدیل شده است. زیرا به گفته کاربران لاین، نسخه قدیمی لاین قابل استفاده نیست اما نسخه به روز شده آن قابل استفاده است که این قضیه با ذات فیلترینگ در تناقض است.

از طرف دیگر، تاکنون کمتر پیش آمده است که اخبار کذب همراه با جزییات دقیقی اعم از زمان، مکان و افراد تاثیرگذار همراه باشد. پس اگر این شایعه از پایه و اساس نادرست است، هدف اشاعه دهندگان آن چه بوده است؟!

بنا بر آخرین اطلاعات واصله، واتس آپ نیز به همین سرنوشت دچار شده است. از این روی گمان می رود وایبر نیز دارای سرنوشتی مشابه باشد. به این ترتیب می توان گفت، این نرم افزارها فیلتر نشده اند، بلکه دسترسی به آنها با محدودیت هایی مواجه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج