دلبستگی کمال تبریزی به دایی جان ناپلئون
در سومین قسمت سریال ابله که به تازگی وارد بازار شد می توان سایه شخصیت های سریال ناصر تقوایی را دید.
روزنامه هفت صبح: در سومین قسمت سریال ابله که به تازگی وارد بازار شد می توان سایه شخصیت های سریال ناصر تقوایی را دید.
تا الان سه قسمت از سریال شبکه خانگی «ابله» وارد بازار شده و کم کم دارد شخصیت ها برای مخاطبان باز می شود؛ حال بگذریم که چرا این قدر دیر و کند. نکته جالب این که کمال تبریزی (کارگردان) و علیرضا طالب زاده (نویسنده) در این سریال با شخصیت های واقعی شوخی می کنند و می توان ما به ازای آدم ها را ردیابی کرد. در قسمت نخست همان طور که پیش تر نوشتیم سریال با امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون شوخی کرده و در این قسمت با محمود گبرلو.
جایی که مادربزرگ هوشنگ (مهران احمدی) به نوه اش می گوید از «مجری تپل برنامه هفت محمود گبرلو، شنیده فیلمنامه اش مجوز ساخت گرفته...» از این جنس شوخی ها در «ابله» می توان پیدا کرد که البته عمده آن ها تنها برای مخاطبان پیگیر یسنما قابل رصد هستند.
اتفاق مهمی که در قسم سوم رخ داده این است که با ورود احمد مهران فر پازل شباهت سازی «ابله» با «دایی جان ناپلئون» تکمیل می شود. مهران فر نقش اسدالله جوانی خوش مشرب، مجرد و بی خیال را بازی می کند که علاقه زیادی به جنس مخالف دارد. نام و ویژگی های او برگرفته از اسدالله خان «دایی جان ناپلئون» است. او دائم پیگیر این مسئله است که جوان خانواده (هوتن شکیبا) بالاخره با کی ازدواج می کند.
شمایل شکیبا هم یادآور سعید سریال ناصر تقوایی است. پدربزرگ خانواده (بهنام تشکر) سایه ای از دایی جان ناپلئون (غلامحسین نقشینه) را یدک می کشد که دوست دارد همه به حرفش گوش دهند که نمی دهند. باغبان این خانه (مش کاظم) هم قرار است مش قاسم (پرویز فنی زاده) باشد. او اخبار مهم را به گوش پدربزرگ می رساند و با آقاآقا گفتن مجیز او را می گوید. «ابله» بعد از «شمس العماره» دومین سریالی است که از برخی المان های جذاب «دایی جان ناپلئون» استفاده می کند. اگر منظور تمجید است، هیچ کدام موفق نبودهند و حتی گاهی بیشتر به هزل می ماند!
ارسال نظر