دلایل افزایش قیمت پراید در روزهای اخیر
مدیرعامل سایپا با تشریح دلایل افزایش قیمت پراید در بازار گفت: سایپا به جای پراید، به تدریج مدلهای مختلف تیبا را جایگزین کرده است و دو خط نیز تعطیل شده است و به تدریج ادامه میدهیم که اواخر سال ۹۵ تولید پراید به حداقل می رسد.
سعید مدنی در خصوص سرنوشت پک قطعات خودروی مگان که در ترکیه باقی مانده و ترخیص نشده است، گفت: پکهای قطعات مگان که در ترکیه مانده بود، مشروط به افزایش تولید تندر ترخیص خواهد شد، به این معنا که اگر رنو تعهد دهد که افزایش تولید را روی تندر به اندازهای که مدنظر ما است، به انجام میرساند، ما نیز به تدریج این قطعات را ترخیص و خودرو تولید میکنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: البته تولید مگان مشروط به این است که برنامه بعدی رنو نیز برای تولید آن مشخص شود؛ چراکه با تعداد محدود نمیتوان تولید مجدد مگان را شروع کرد.
وی تصریح کرد: حدود ۱۵۰۰ پک قطعه مگان در ترکیه وجود دارد؛ این در حالی است که توافق اولیه ما با رنو این بود که این خودرو، به مدت ۵ سال در ایران تولید شود که متاسفانه رنو به این تعهد عمل نکرد و تولید ادامه نیافت.
مدنی در خصوص افزایش تولید تندر ۹۰ نیز تصریح کرد: افزایش تولید تندر خیلی خفیف اتفاق افتاده است که بر همین اساس، در حال مذاکره با رنو هستیم تا به تدریج، ظرفیت را بالا ببرد.داریم مذاکره با رنو می کنیم که به تدریج ظرفیت را بالا ببریم.
وی با تشریح دلایل افزایش قیمت پراید در بازار گفت: سایپا به جای پراید، به تدریج مدلهای مختلف تیبا را جایگزین کرده است و دو خط نیز تعطیل شده است و به تدریج ادامه میدهیم که اواخر سال ۹۵ تولید پراید به حداقل می رسد.
مدنی با بیان اینکه افزایش قیمت پراید به دلیل کاهش تولید نیست، خاطرنشان کرد: معمولا با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، تقاضا برای خرید افزایش مییابد و همین امر، قیمت را بالا میبرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص بحثهای پیش آمده بر سر خروج قیمتگذاری خودرو از شورای رقابت گفت: قیمتگذاری خودرو، موضوع شورای رقابت یا سازمان حمایت نیست هیچ جای دنیا روی خودرو قیمتگذاری صورت نمی گیرد، بنابراین برای اینکه خودرو از این وضعیت خارج شود و سر و سامان گیرد، تنها راه آزادسازی و خارج شدن از انحصار است.
وی در خصوص نگرانی مردم از افزایش قیمتها خاطرنشان کرد: قیمت خودرو را بازار عرضه و تقاضا تعیین میکند و مسلما با توجه به شرایطی که وجود دارد، قیمتها افزایش پیدا نخواهد کرد، مساله تنظیم بازار از طریق خریدهای یکنواختی که انجام می شود، اتفاق می افتد؛ در حالیکه هم اکنون مردم فکر میکنند که قیمت خودرو تا پایان سال ثابت است و تمایلی به خرید ندارند، این خوب نیست و باید خرید به تدریج صورت گیرد تا در پایان سال، تقاضای انباشته به بازار وارد نشده و قیمت را افزایش ندهد.
نظر کاربران
مردم دم عید خدا تومن پول میدن پراید میخرن که تعطیلات عید باهاش برن خودکشی !!!
پاسخ ها
ایران جز معدود کشورهایی بود که کمترین مقاومت را برابر حمله مغولها کرد، این تنها دلیل استراتژیک بودن ایرانه و الا نفت و موقعیت جغرافیای و .... همه بهونه است.
نمی دونم چرا حرف این خوردرو سازها رو اجرا نمی کنید قیمتها رو آزاد کنید و واردات خوردور رو هم آزاد کنید که انحصاری نباشد بگذاریدبه گفته خودشان مردم خود انتخاب کنند با 36 میلیون بریم سراتو 2014 برخیم یا 206 چینی مونتاز ایران بزارید مردم تصمیم بگیرند چرا اینقدر ظلم می کنید روزی جواب باید پس بدید
پاسخ ها
بله محسن جان گل گفتید اما اگر اینها ب گفته شما عمل کنند پس چطوری میخواهند مردم را سرکیسه کنند با این ماشینهای آشغالشون؟
سایپا مطمئن در قتل عام کردم مردم!.
حلب های روغن نباتی گرون شده
این گرونی نقس بسزایی در گرانی بدنه ی پراید داشته
خداییش خودروسازان دارن به مردم ظلمی میکنند که هزارتا داعشی انجام نمیدهند
پاسخ ها
درود بر گفتارت یاسر جان.ایول حقیقتو گفتی.
ای ملت اگه فقط یک جرئه عقل در کلهایتون هست تا تحریم خرید خودرو داخولی با هم یک دست بشوید.تا چه رسد خودروی مرگ بنام پراید.فقط نخریدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد.تمام
وجدان چیز خوبی آخه بعضی آدم کشی ها خرید و فروش میشه و برای مردن هم مردم پول به سایپا و ایران خودرو می پردازن!!!!!
خیلی ملتی بدبختیم خودمونم خبر نداریم در حد یک حرف میدونیم وباور داریم خودمونیو