۱۶۸۵۶۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

حکم اعدام رسول متوقف شد

رسول حلومی، جوانی که به جرم ارتکاب قتل در سال ۸۸ در خرمشهر و با صدور حکم قصاص چندین بار تا پای چوبه دار رفته، همچنان در انتظار رهایی است و اکنون به گفته خانواده وی، حکم اعدام متوقف شده است.

خبرگزاری ایسنا: رسول حلومی، جوانی که به جرم ارتکاب قتل در سال ۸۸ در خرمشهر و با صدور حکم قصاص چندین بار تا پای چوبه دار رفته، همچنان در انتظار رهایی است و اکنون به گفته خانواده وی، حکم اعدام متوقف شده است.

عبدالرضا حلومی، برادر رسول در این باره اظهار کرد: "بر اساس دادنامه​ای که از تهران به دادگستری اهواز رسیده، دستور رسیدگی دوباره به پرونده را داده​اند و حکم اعدام نیز متوقف شده است".

وی درباره علت توقف حکم، گفت: "دلایل اولیاء دم و شواهد پرونده باید محکم​تر باشند. رسول در زمان حادثه زیر ۱۸ سال سن داشته بنابراین طبق قانون نباید اعدام شود و تنها باید دیه پرداخت کند. همچنین پزشکی قانونی باید درباره علت اصلی مرگ مقتول و این‌که آیا با همان ضربه کشته شده یا ضربات دیگری هم به او وارد شده که موجب مرگ شده است، بررسی بیشتری انجام دهد".

حکم اعدام رسول متوقف شد

حلومی افزود: "همانطور که قبلا گفته​ایم دو نفر از شاهدانی که علیه رسول و به نفع خانواده مقتول در دادگاه شهادت داده بودند، در جمع بزرگان و ریش​سفیدان، شهادت خود را پس گرفتند و گفتند "ما فکر نمی​کردیم با شهادت ما کار رسول به اعدام برسد"، اما با این حال این افراد هنوز در محضر دادگاه حاضر نشده​اند. علاوه بر این از وکیل پرونده رسول درخواست کردیم دو نفری که در زمان درگیری از نزدیک شاهد ماجرا و مشغول جدا کردن دو طرف دعوا بودند، هم برای شهادت آنچه که حقیقت است به دادگاه احضار شوند".

وی ادامه داد: تا تکمیل تحقیقات و رسیدگی مجدد، قرار است دوم اسفندماه دوباره در دادگاه حاضر شویم تا نتیجه بررسی​ها اعلام شود. درباره پرداخت دیه ۳۰۰ میلیونی هم تاکنون موفق نشدیم پول کامل را جمع‌آوری کنیم برخی موسسات قول مساعدت داده​اند لذا باید منتظر نتیجه دادگاه دوم اسفند باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج