۱۶۳۷۵۰
۴۸ نظر
۵۰۰۲
۴۸ نظر
۵۰۰۲
پ

تنبیه، دانش آموز البرزی را به اتاق عمل کشید

تنبیه غیرعادلانه یک دانش آموز ۱۲ ساله از سوی معلم در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان فردیس، این دانش آموز را روانه اتاق عمل کرد.

خبرگزاری ایرنا: تنبیه غیرعادلانه یک دانش آموز ۱۲ ساله از سوی معلم در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان فردیس، این دانش آموز را روانه اتاق عمل کرد.

پدر دانش آموز 'نیما عبدالله خواه' پایه ششم ابتدایی یکی از مدارس شهرستان فردیس البرز از تنبیه بدنی فرزندش توسط معلمش که حدود 10 روز پیش انجام شده بود، گلایه و خواستار رسیدگی مسوولان به این گونه رفتارهای غیر معمول معلمان با دانش آموزان شد.

پدر این دانش آموز دلیل گلایه خود و طرح مشکل پیش آمده برای فرزندش را دریافت خسارت مادی و هزینه های بیمارستاتی عمل جراحی فرزندش ندانست و دلیل آن را خطری دانست که با وجود چنین معلمانی، دانش آموزان را تهدید می کند.

'غلامرضا عبدالله خواه' در تشریح جریان این تنبیه گفت: فرزند من پشت نیمکتش نشسته بود که معلم وی بنام آقای ( ر ) با دست به پشت سر نمیا می زند و صورت فرزندم از ناحیه بینی به شدت با لبه نیکمت برخورد کرده و در نتیجه بینی نیما دچار شکستی شدید می شود.

وی افزود: بنا به گفته دکتر معالج نیما، یک عمل جراحی دیگر بایستی در سن ۱۶ سالگی بر روی بینی نیما انجام شود.

بنا به گفته پدر نیما، دلیل این تنبیه فقط صدا کردن دوستش توسط نیما بوده است.

وی اضافه کرد: معلم از این دانش آموز در خصوص نحوه شکستن بینی اش خواسته بود تا علت را برخورد با دیوار اعلام کند.

پدر نیما با ابراز گلایه از مدیر مدرسه در رسیدگی به وضعیت فرزندش ، اظهار داشت: در اثر این تنبیه، صورت و بینی فرزندم به شدت کبود شده بود که مدیر مدرسه از معلم خواست تا به صورت نیما پودر سفید کننده بزند تا کبودی مشخص نشود.

وی با اشاره به برخورد نامناسب مدیر و معلم مدرسه با این موضوع، افزود : با حضور در کلانتری محل اقدام به طرح شکایت و تشکیل پرونده دادم که مدیر مدرسه با آگاهی از این موضوع به من گفت که در صورت پس نگرفتن شکایت، فرزندم را دیگر به مدرسه راه نمی دهد.

عبدالله خواه مدعی شد که معلم فرزندش که سن کمی هم دارد، مرتب دانش آموزان را با شیلنگی که همیشه در کمد کلاسش نگهداری می کند، تنبیه بدنی می کند.

وی در عین حال اضافه کرد: در مدت ۱۰ روز گذشته فقط یک بار معلم فرزندم با شیرینی برای عذرخواهی به منزل ما آمده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج نیز که پیش از این در جریان موضوع قرار گرفته بود، همچون مدیر و معلم مدرسه دلیل شکستگی بینی نیما را برخورد وی با دیوار اعلام کرد.

'فرشته فهمیده' گفت : هم اکنون نیروهای حراست اداره را به بیمارستان محل عمل جراحی این دانش آموز برای پیگیری موضوع و گفت و گو با والدینش فرستاده ایم و در ضمن مدیر مدرسه و معلم را نیز به اداره احضار کرده ایم .

وی افزود: از همشاگردی های نیما نیز در خصوص این جریان تحقیق می شود تا در صورت لزوم برخورد مناسبی با این معلم انجام شود و حقی از هیچ طرف ضایع نشود.

فهمیده توضیحات بیشتر در این خصوص را منوط به صحبت کردن با طرفین جریان موکول کرد.

براساس گزارش های مردمی برخی از معلمان اقدام به تنبیه دانش آموزان می کنند که توقف از گونه رفتارهای غیر اصولی و انسانی پیگیری جدی مسوولان آموزش و پرورش استان را می طلبد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • راها

      صدبار گفتم این دیوارهای مدارس رو با مصالح نرم بسازید که به سر و صورت بچه ها آسیب نزنه ... اَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَاَه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صدبار گفتم این پدر مادرا بچه ای که پس می ندازن روزی دو دقیقه در امر تربیتشون بکوشن.
        دردت اومد؟

    • آرش

      جالبه معلما این روزا صفحه اول روزنامه حوادث رو اشغال کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        می تونیم داداش!!!!!!!!!

      • ایران

        شما خودتو به یک روانپزشک نشون بده،حالت خرابه.بچه خودتم بزنن بترکونن باز میتونی؟؟؟

    • محمد

      ای کاش همانطور که از دانش اموزان بی انظباط حمایت می کردید از مدیر مدرسه شهید دهقانی خشت شهرستان کازرون که موتور سیکلتش توسط دانش اموز خاطی به اتش کشیده شد وچند روز بعد دفتر مدرسه را به اتش کشید هم حمایت می شد 20 روز از واقعه می گذرد هنوز مسئولین اداره اموزش وپرورش خشت وکمارج هیج اقدامی نکرده اند چون می ترسند

    • معلم زجر کشیده توسط شاگردان بی انضباط

      راستی پرونده ی اون معلم بروجردی که ماه گذشته توسط شاگردش با چاقو گشته شد چی شد چرا کسی پیگیری نمیکنه

      پاسخ ها

      • سعید

        برادر اون فقط 12 سالش بوده اخه کی میخوای بفهمی اصن کار خوبی کرد زد بینیشو شکست الان راحت شدی

      • بدون نام

        سعید تو اصلا اعصاب نداری. بچه بودی سرتو زدندیوار؟

    • بدون نام

      دلیل وقایع تکراری این روز ها به عقیده ی من آموزگار با سابقه ی 25 سال عبارتند از:1.به علت کمبود نیرو از به کار گیری معلمان کم تجربه که بعضأ سرباز معلم نیز هستند در کلاس های درس استفاده می شود که با احترام به آن ها به دلیل اینکه حقوقی نمی گیرند پس طبیعی است که این چنین موارد پیش آید.2.وضعیت بسیار بد معیشتی فرهنگیان که آن ها را مجبور کرده به صورت دو شیفت از صبح ساعت هفت و نیم تا ساعت شش بعد از ظهر به صورت یکسره سر کلاس ها باشند و بدیهی است که آستانه تحمل آن ها به شدت کاهش می یابد.3.حجم بالای کتب درسی در کلاس هاو همچنین تعداد دانش آموز که بعضا تا 40 نفر در یک کلاس قرار داده شده اندکه این عوامل نه تنها کیفیت کار را پایین می آورد بلکه کنترل کلاس را هم برای معلمان بسیار سخت کرده است .البته بنده معتقدم که هیچ عاملی نباید دلیل وقوع این حوادث باشد چرا که دانش آموزان گناهی ندارند و همه این نابسامانیها را آموزش و پرورش باید پاسخ گو باشد .

      پاسخ ها

      • کاربر

        هیچ کدوم این موارد نمی تونه توجیه کافی و صحیحی برای یک اشتباه باشه گرچه این مشکلات واقعا وجود داره ولی یه نکته مهم اینه که اخلاق مداری ما از بین رفته و به بچه های مردم مثل بچه های خودمون نگاه نمی کنیم .

      • بدون نام

        آنچه فرمودین شبیه این میمونه که یه چوپان کم سن و سال 40 راس گوسفند رو ببره چرا برگشتنی یه چندتایی رو بده گرک.

    • ایرانی

      راستی از دانش اموز بروجردی همانند این معلم خطرناک یاد نکردند چنین رسانه ای ننمودند

    • amiraa

      سلام اول بگم که هیچ معلمی نباید بچه را بزند و ان بچه پدر و مادر دارد دوم ان معلم را باید اخراج کرد اکر کاری انجام نشود پارتی بازی شده است دانش اموز اگر کاری کند پدر مادر خسارت را باید پرداخت کنند نه که معلم دانش اموز را بزند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته زدن دانش آموز ممنوعه. ولی "دانش آموز " نه توله آدمی زادی که پدر و مادرش هم در تربیتش موندن.
        از پدر و مادرایی که بچه پس انداختن عاجزانه تقاضا می شود مقدمات تربیت را به بچه هاشون یاد بدن تا معلما به امر آموزش و پرورش بپردازن نه مسایل تربیتی نظیر سر کلاس حرف نزنید ، غذا نخورید ، به درس توجه کنید وتقلب نکنید. با موبایلاتون بازی نکنید و کار بد با هم دیگه انجام ندیدو.....
        راستی استفاده از تنبیه در امر به معروف و نهی از منکر منعی نیست.مرسی

      • سعید

        سلام
        برادر عزیز لز هیچ چی خبر نداری الکی چرا نظر می دی
        معلم ودانش آموز دشمن هم نیستند.... این ها را روبروی هم قرار ندهید... کنار هم هستند ... درشتی ونرمی به هم دربه هست

        خودت وجای همون معلم قرار بده بعد قضاوت کن .... معلمه دیونه نیست ........ ببینید دانش آموز چه کاری کرده ......هرانسانی ظرفیت داره .....

        معلمان به عنوان پرورش دهندگانی هستند که هراز گاهی بایدعلف هرزه و کند.... هرس کرد ... کود داد..... وسایر کار ها

        سخن زیاد هست..... بگذریم

        روزی که معلم وکشتند کجا بود........ ماشین معلم وفرستاند ته دره چرا رسانه ای نشد .... مدرسه را به اتش کشیدند چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وچرا های دیگر.........

        داستان معلم ودانش آموز شبیه داستان .... فلسطین واسرائیل شده است ..... خدابه داد معلمان برسد...........

    • بدون نام

      وقتي تمام هم وغم مدير مدرسه ومعلما پول باشه روزگاربهترنميشه ّهمه جاخشونت تومدرسه دخترم انقد که معلما خشن وعصبانين بچه هاهم دايم باهم کتکاري ميکنن دخترمم همش عصبيه دادوفرياد ميکنه معلوم نيست چي ميخان باربيان

    • زارا

      چرا تازگیا اینقدر همه وحشی شدن؟؟!!!

    • مسعود

      گناه مدیر بسیار بالا تر از معلم هست چرا که نه مسئولیت میفهمد و نه امانت واقعا متاسفم و امیدوارم ضمن بهبودی دانش آموز والدین وی از موضع خود عقب نکشیده و ادامه دهند بی هیچ ترسی.

    • نادر قاسمی

      با سلام خدمت همه ی هم وطنان .بنده معلم هستم و می خواهم بدانید که این تنبیه نبوده البته بنده هیچ نسبتی با این معلم ندارم و از کرج هم خیلی دورم ولی این معلم را درک می کنم و می دانم چه شرایطی به وجود آمده که این حادثه اتفاق افتاده ومی خواهم شما هم بدانید و نظر دهید . فشار اقتصادی ،از یک طرف و فشار دولت و مردم از طرفی دیگر ،قضاوت سطحی مردم ما معلمان را بیچاره کرده است همه بدانند مگر معلم غرض شخصی دارد که بچه را بزند بدانید حتما این دانش آموز بی تربیت بوده و مخل کلاس و حتما معلم بارها و بارها تذکر داده ولی گوش نکرده و چه بسا دانش آموزان دیگر نیز از دستش ذله شده باشند . شما ها در کلیپ ها حتی کشورهای پیشرفته هم دیده اید دانش آموزی وقتی در کلاس- بی تربیتی چطور معلم شیئی را که در دست دارد چگونه به طرف دانش آموز پرت می کند

    • saeed

      بهتره زودقضاوت نكنيد...شمادراون لحظه درمحل حضورنداشتيدومتاسفانه فقط تابع احساساتتون حرف ميزنيد...معلومه كه تنبيه بدني پسنديده نيست ولي علت تنبيه هم بايد بررسي بشه...چرا اين دانش آموز تنبيه شده؟شايدحادثه بوده!شايدمنافع مادي دربين است!شايدهمه ش داستان وافسانه ست!به هرصورت همه عوامل بايد مورد بررسي واقع شوندنه تنها معلم ومدير...چون اين گزارش كاملايك سويه است.

    • الله

      اقای نادر قاسمی!!! از فرهنگیان به اصطلاح محترم !!!!!
      وضعیت بد اقتصادی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
      چهارماه از سال که تعطیلد و حقوقشو میگیرید.
      روزای برفی و بارونی که تو خونه کیف میکنید.
      روزای پنجشنبه که تعطیلید.
      دوران دانشجویی که سابقه خدمت براتون محسوب میشه.
      بچه هاتون که تو بهترین مدارس و دانشگاهها سهمیه دارند.
      هزارتا کلاس جبرانی و فوق برنامه میزارید که هیچ کاری هم نمیکنید و فقط پولشو میخورید.
      به بهانه اردو و گردش علمی هم که باز میخورید.
      فروشگاه و درمانگاه و مراکز مخصوص دارید.
      ایام عید هم که پانزده روز تعطیلید و باز حقوقشو میگیرید.
      انواع اقسام وام های کم درصد یا بدون درصد مخصوص شماها هست.
      انواع و اقسام بیمه های تکمیلی
      سواد درست وحسابی هم که ندارید
      بچه های ما هم که شدن کیسه بوکس شما
      و هزارتا چیز دیگه که خودتون بهتر میدونید!!!!!!!!!!!
      دیگه چی میخواهید ؟؟؟؟؟؟؟ هان ؟
      میخواید بیاییم کارهای شخصی و خونتونم انجام بدیم !!!!!!¡

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا کور شود هرآنکه نتواند دید

      • نجاری

        منم معلمم ولی هیچ کدوم از اینایی که الله جون می گه رو ندیدم ؛عزیزم شما از کجا این همه اطلاعاتت دقیقه؟؟؟؟؟؟از کجا این همه ناراحتی و می سوزی؟؟؟؟

      • بدون نام

        بی سواد

      • بدون نام

        نظرالله ، خدا رو در نظر بگیر بدبخت . اگه خوابی بیدار شو . داری رویا تعریف می کنی؟تو کی ازدواج کردی که بچه ات بشه کیسه بوکس؟ نکنه با کسی رابطه داشتی؟

      • سعید

        سلام

        تازمانی که این کوته فکری ها در جامعه باشدغیرازاین هم نباید انتظاری داشت
        دراکثر کشورهای پیشرفته معلمان اولین حقوق ومی گیرند...........کدوم مزایا .........چه اشتی چه کشکی ........چرا خودمعلمان ازاین همه مزایا خبر ندارند............نکنه فکر کردی همه مثل خودتند عزیزمن .........خرداغ می کنند بوی کباب نیست استشمام کردی

      • بدون نام

        عزیزم 16 سال زحمت کشیدیم درس خوندیم تو هم عرضه اش رو داشتی معلم می شدی حالشو می بردی!!!!!!!

      • ساناز

        کاملا با شما موافقم. خطاب به آقای قاسمی اگه دوس ندارین بفرمایین استفا بدین که کسی که نیاز داره بره استخدام بشه. خوشی زده زیر دلتون. خیلی ها حسرت اون حقوق رو میخورن تو جامعه بیکار امروزی ما.

      • محسن

        برادر نظر. شما در مورد معلمین چه کشوری صحبت میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • alreza

      این چیزا که عادیه تو ایران!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کجایی؟

    • مریم محمدی

      در پاسخ به نظر آقای نظرالله باید بگم که واقعا متاسفم برا خودمون که تو این جامعه بی فرهنگ و فرهنگ ستیز زندگی میکنم !!!! تا زمانی که حتی یک نفر مثل نظرالله فکر کند جامعه ما عقب مانده است . من خودم فرهنگی هستم و به هیچ وجه با خشونت موافق نیستم و معتقدم دانش آموزان امانتد در دستان ما . ولی شما معلومه که اصلا سواد نداری !!!!!! فقط کافیه یک ساعت تو یک کلاس 35 نفره مدرسه عادی درس بدی با این حجم زیاد و غیر استاندارد کتابا و بی نظمی دانش آموزان و ...... فقط معلم معلم رو درک میکنه . دعا میکنم همه معلما سالم باشن و هیچ هیچ نیازی به بیمه مسخره تکمیلی نداشته باشن . راستی کدوم وام کدوم کدوم . .....افسوس افسوس افسوس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر الله یه غلطی کرد تو به دل نگیر.

    • بازنشسته

      متاسفانه آنقدر به معلمین و کارکنان دولت بها داده اند که موجب هرگونه اقدامی از سوی افرادی که لیاقت ارزشمندی را ندارند شده و این افراد همکاران قانونمند و با ارزش خود را نیز زیر سوال می برند و متاسفانه رسیدگی به این امور هم طوری که باید باشد نیست .

    • ناصر

      بابا صد رحمت بر پدر و مادر معلمای قدیم میزدن ولی نه دیگه اینجوری ولی خدایی ما هم خیلی شیطون بودیم بچه های الان که به حد ما نیستن چرا معلما اینقدر وحشی شدن؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه شیطون نبودی . یه بچه زبان نفهم بودی که متاسفانه هنوز هم نفهم ماندی. درست صحبت کن .

      • بدون نام

        از حرف زدنت ادب و شعورت کاملا معلومه!!!!!!!!!!!!

    • معلم

      بایدوزیرآموزش وپرورش رابرکنارکننداین وحوش که اسم معلم برخودنهاده اندمدرسه راباباغ وحش اشتباه گرفته انداگه یه معلم وحشی راعلنامجازات کنندورسانه هااعلام کننددیگه هرروزشاهداین جنایات نخواهیم بود

    • سپهر

      آفای نظرالله خان حالتون خوبه انشاالله ؟ چیزی که نیاز ندارید ؟ کمی کسری...مشکلی اگه هست حتما بفرمایید . راستی عاشورا و تاسوعا رو فراموش کردید بنویسید چون معلمها این ۲ روز رو هم خونه هستند.

    • سعید

      وااااااااااااااای به حال معلم

      معلمی توسط دانش آموز سلاخی شد هیچ اقدامی صورت نگرفت
      هرروز باکوچکترین برخورد معلم با دانش آموز..................
      ..........................
      مسئولین محترم ریشه یابی کنید

      معلم و دانش آموز مقصر نیستند

      شما مقصرید که این ها را به جان هم انداختید

    • حجت الله پاک نهاد

      سلام عزیزان.
      واقعا از طرز صحبت کردن کارشناسانه همه لذت بردم.
      من هم معلم هستم.
      24 سال سابقه کار .
      از شهری که ماه گذشته دانش آموز 15 ساله ای ؛ بهترین همکارمان(محسن خشخاشی )را سلاخی کرد و به شهادت رساند. و هم اکنون هم متواری است .
      نیما جان: از اینکه ضربه ای از طرف همکار زحمت کش ما به شما زده شده ؛ از شما و پدر و مادر گرامیتان بسیار عذر میخواهم. و امیدوارم ایشان را ببخشید. شما مثل فرزند ایشان میمانید. (پدرها ؛ به خاطر هزاران مشکل ممکن است فرزندان عزیز خود را تنبیه کنند). اما بدان که معلم عزیزت از صمیم دل دوستتان دارند.
      و....
      بهتر است مسولین امر علل وجود چنین مشکلاتی را واکاوی کنند . تا با نگاهی اصلاحی , ( نه توهینی) از تکرار آن جلو گیری شود.
      لذت و رحمتی که در گذشت هست در انتقام نیست .
      فدای شما . معلم و پدر و دوستار شما...

    • mahnaz

      بابا دیگه اون قدیما نیست که مردم چندین بچه داشتند وشمارش بچه هاشون دستشونم نبود ومعلما اگه توخونه هم مشکل داشتند عقده اش رو سر بچه های بیگناه وبی پناه مردم در می آوردند من خودم اینقدر از اون معلمای مریض عقده تودل دارم که اگه حتی توخیابونم ببینمشون دوست دارم تلافی اون شلنگاروسرشون دربیارم.ولی این روزا مردم بیش از یکی دوتا بیشتر بچه ندارندوهیچ وقت هم نمی خواهند خدایی نکرده بلا سرشون بیاد همچین معلمی بعد از اثبات جرمش فقط باید اخراج بشه نه اینکه فقط تذکر بگیره.

    • بدون نام

      ابتدایی رو تو روستا که یه مدرسه مختلط بود گذراندم.یادم میاد معلم یه پسری رو که ناخناشو نگرفته بود تاسر حد مرگ کتک زد در حالیکه اون پسر که همسایه ماهم بود مادر نداشت خیلی از شبها نامادریش غذاهم بهشون نمی داد چه برسد که ناخنگیر .شاید براخیلی ها تعجب آور باشد اما اون زمان ناخنگیر وبسیاری از وسایل بهداشتی توخیلی از خونواده ها پیدانمیشد خیلی از مردم باقیچی وچیز های دیگر ناخنشونو می گرفتند.ولی اون معلم که شهرنشین بودو از مشکلات خانوادگی شاگرداش خبر نداشت،اون بچه یتیم بیچاره رو تاسرحد مرگ کتکش زد وبچه بیچاره بعد اون دیگه پاتومدرسه نذاشت. من قضاوت این مسئله رو به عهده خوانندگان محترم میذارم که ایا اون رفتار باون دانش آموز روا بود؟

    • عبدالله محمدی

      خاک برسرنظام اموزشی اگه 4تااین معلمای ازخدابی خبرا انفصال ازخدمت بدون حقوق وسابقه کنند کی جرات چنین کاری راداره

    • حسین یک کارمند

      کار معلمین سخته قبول...اما ما کارمندای دولت روزی 8 ساعت کار میکنیم.... تبعیض هست بین ما و معلمها.... بالای بیست سال سابقه معلمها یکروز در هفته هم تعطیل هستند ................
      میگن عیدی امسال 1394 کارمندا هم میشه یکمیلیون و 80هزار تومن............!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      اقای عزیز که هی میگی وضع اقتصادیمون بده چون عرضه ات همون اندازه هست که حقوق میگیری عرضه داشتی از همون اول میرفتی میشدی رییس بانک حقوق نجومی هم دریافت میکردی کسی هم کاری به کارت نداشت تازه ازت دفاع هم میکردن .......

    • بدون نام

      عجب بی رحپایی هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج