۱۶۱۲۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سلحشور چه فیلم هایی را دوست دارد ؟

سينماي ما تا به امروز تاثير صد درصد منفي روي «اخلاق، آگاهي و اميد» جامعه داشته است و تنها يک درصد از آثار سينماي ما داراي اين مفاهيم هستند.

فرج‌الله سلحشور، کارگردان سينما و تلويزيون درباره شعار سي‌امين جشنواره فيلم فجر نظرات جالبي دارد و معتقد است:

سينماي ما تا به امروز تاثير صد درصد منفي روي «اخلاق، آگاهي و اميد» جامعه داشته است و تنها يک درصد از آثار سينماي ما داراي اين مفاهيم هستند.

وي توضيح داد كه به نظرش اگر شعار انتخابي جشنواره به سمت شعارهايي چون «سينماي اسلامي» و «سينماي معنوي» برود، بسيار تاثيرگذارتر است اما باز هم انتخاب شعارهايي چون «اخلاق، آگاهي و اميد» بسيار بهتر از اين است که سينما بدون هدف حرکت کند و مي‌تواند گام ابتدايي بسيار مثبتي در راه توليد در سينماي ايران باشد.

سلحشور چه فیلم هایی را دوست دارد ؟

کارگردان سريال يوسف پيامبر(ع) كه معتقد است در دنياي امروز سينما بداخلاقي را ترويج مي‌کند و مردم دنيا را به سمت ياس و نااميدي سوق مي‌دهد، خاطرنشان کرد:

تعريفي که سينماگرها امروزه از سينما ارائه مي‌دهند اين است که سينما فقط موظف است تا از تلخي‌ها، سياهي‌ها و زشتي‌ها بگويد در حالي که اميدوار کردن مردم دنيا بسيار هدف والايي است، خصوصا با حرکت‌هاي انقلابي‌اي که امروزه در دنيا رخ مي‌دهد.

سلحشور اضافه کرد: سينماي ما تا به امروز تاثير صددرصد منفي روي اخلاق، آگاهي و اميد مردم داشته است و به جرات مي‌توانم بگويم شايد تنها يک درصد آثار ما داراي اين شاخصه‌هاست، ۹۹درصد آثار ديگر يا خنثي و بي‌خاصيت هستند يا تاثير منفي روي افکار مردم مي‌گذارند.

اين کارگردان به عنوان نمونه‌ فيلم‌هايي که با ارزش‌ها و اهداف ايران و اسلام مغاير نبوده‌اند فيلم‌هاي «آژانس شيشه‌اي»، «رنگ خدا» و «زير نور ماه» را مثال مي‌زند و مي‌گويد: در سينماي ما سالي يک فيلم همچون فيلم‌هاي ياد شده ساخته مي‌شود.

وي در توضيح اين مثالها مي‌گويد: اگر بدي نباشد، خوبي خودش را نشان نمي‌دهد، اما ما بايد تلاش خود را بکنيم تا همه چيز خوب باشد، زيرا حتي با تلاش ما هم باز بدي وجود دارد، پس ما با تلاش خود مي‌توانيم تنها بدي را کم کنيم و به خوبي سوق پيدا کنيم.

سلحشور چه فیلم هایی را دوست دارد ؟

سلحشور به عنوان مثالي از تلاش براي بيان خوبي‌ها هم گفت: سخنران‌ها روي منبر هميشه از خوبي مي‌گويند، اگر هم از بدي بگويند براي عبرت و سازندگي است و ترويج بدي نيست. اما فيلم‌هاي بدي که ما در سينما مي‌بينيم بيشتر ترويج روابط دختر و پسر، دعواهاي زن و شوهر، بي‌بند و باري، بداخلاقي و ديگر مفاسد است.

حتي سينماگرها خود بر اين عقيده هستند که سينما براي انتقاد و به نمايش درآوردن سياهي‌ها ساخته شده نه اين‌که راه‌حل نشان دهد، اين دقيقا نقطه مقابل اسلام است، زيرا اسلام مي‌گويد بيشتر خوبي‌ها را نشان دهيد، اگر از بدي‌ها هم گفتيد بايد راه چاره را هم بگوييد.

از نظر سلحشور، سينماي ما در حال حاضر توان جلوه دادن ارزش‌ها را ندارد و هر گاه به اين سمت رفته، دچار شعارزدگي شده، اما بدي‌ها را به بهترين صورت نمايش مي‌دهد، زيرا سرشت سينما به سمت بدي رفته است.


منبع: تهران امروز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سلحشور چه فیلم هایی را دوست دارد ؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • marmar

      آقا شما نمیشه لطفا .........................

    • محمدرضا

      سلحشور حیا کن سینما رو رها کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج