۱۶۰۷۱۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

خداحافظی با مونتاژکاری خودرو در ایران

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امروزه با توجه به توان بالای مهندسی و طراحی انواع خودرو و قطعات آن در داخل کشور باید واژه مونتاژکاری(سی کی دی) را از فرهنگ خودرو سازی برای همیشه برداریم.

خبرگزاری مهر: وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امروزه با توجه به توان بالای مهندسی و طراحی انواع خودرو و قطعات آن در داخل کشور باید واژه مونتاژکاری(سی کی دی) را از فرهنگ خودرو سازی برای همیشه برداریم.

محمدرضا نعمت زاده در نشست شورای مشورتی که اختصاص به صنعت خودرو داشت، گفت:‌ برای رسیدن به هدف عمق ساخت خودروهای جدید در سال اول ۴۰ ودر سال دوم ۵۰ و در سال سوم ۶۰ درصد توان داخلی کشور باید خودرو سازان و قطعه سازان کشور ضمن استفاده حداکثری از توان ساخت داخلی به تلاشهای خود سرعت داده و شرایط سخت موجود را به خوبی سپری کنند.

وی با بیان اینکه در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تدوین برنامه اجرایی زمان‌بندی شده مورد نیاز است، افزود: با رخ دادن این تحول این صنعت می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال قابل ملاحظه ای را برای جوانان کشور به ویژه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به وجود آورد.

نعمت زاده در ادامه با تاکید براینکه باید درتشکیلات صنعت خودرو وقطعه سازی کشور مدیران صادرات محور تربیت کرده و در صورت نیاز از مشاورین خارجی استفاده کنیم ، تصریح کرد : توان کشور در صنعت قطعه سازی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته همچنین امروزه توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی و تولید فزاینده خودروهای برقی کانون توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه به قطعه سازان کشور توصیه کرد که در فکر تولید مشترک با قطعه سازان به روز دنیا باشند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر مکانسیم های اقتصادی درست عمل نکنند، بطور قطع زیانهایی را متوجه سازندگان خودرو وقطعات آن می کند، تصریح کرد: تثبیت نرخ ارز در واقع سوبسیدی است که سازنده خارجی را علیه تولید کننده داخلی مجهز می کند.

نعمت زاده با اشاره به اینکه تولید فزاینده و ابتکار در عملیات اجرایی تولید نیاز به دستور دولت ندارد، یادآور شد: در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی می بایست به سمت خود اتکایی پیش برویم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در پایان با اشاره به اینکه نباید هر شهر و استان کشور الزاما صنعت خودرو و قطعه سازی ایجاد شود گفت: با زدودن شبه های انحصار گرایی در صنعت خودرو و تجمیع خودرو سازان و قطعه سازان پراکنده در کشور می توان ضمن رسیدن به تولید واقعی ، محصولاتی با قیمت مناسب و با کیفیت تحویل مشتریان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • aidin

    باباااا ول کن این حرفارو.....
    ایران خودرو سایپا به جز ضرر هیچی عاید این کشور نمیکنن.باید تعطیل بشن و خودروهای روز دنیا وارد کشور بشن.کارمندان و کارگرای این 2 تا شرکتم میتونن به راحتی تو خدمات پس از فروش شرکتای خوروسازی که به ایران وارد میشن کار کنن.اینجوری بهونه ای برای بیکاریه 300 هزار نفر ندارن اقایوووون

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج