۱۵۳۸۲۰
۱۶۱ نظر
۵۰۱۵
۱۶۱ نظر
۵۰۱۵
پ

پاسخ هانیه توسلی به اهانت هواداران پاشایی

«من آقاى پاشایى رو نمى شناختم. یعنى نه کارهاش رو شنیده بودم نه خودش رو از نزدیک دیده بودم. سبک و مدل موسیقى اش هم که الان مى شنوم دوست ندارم ولى دلم مى سوزه. جیگرم کبابه. از مرگ جوون ها بیزارم.» ابن‌ها جملات ابتدایی پست هانیه توسلی در صفحه اینستاگرامش است، یادداشتی که باعث شد کامنت‌های مخالف زیادی پای این پست ثبت شود.

پاسخ هانیه توسلی به اهانت هواداران پاشایی
برترین ها: «من آقاى پاشایى رو نمى شناختم. یعنى نه کارهاش رو شنیده بودم نه خودش رو از نزدیک دیده بودم. سبک و مدل موسیقى اش هم که الان مى شنوم دوست ندارم ولى دلم مى سوزه. جیگرم کبابه. از مرگ جوون ها بیزارم.»

ابن‌ها جملات ابتدایی پست هانیه توسلی در صفحه اینستاگرامش است، یادداشتی که باعث شد کامنت‌های مخالف زیادی پای این پست ثبت شود.

کامنت‌هایی تند و بعضا همراه با الفاظ رکیک از سوی کامنت‌گذارانی اکثرا خشمگین که به زعم‌شان به خواننده محبوب آنها توهین شده است، رفتاری که پیش از این و البته به مراتب آرام‌تر و کم حاشیه‌تر در صفحه بهرام رادان شادهش بودیم.

پاسخ هانیه توسلی به اهانت هواداران پاشایی

هانیه توسلی بعد از واکنش های شدید به اظهاراتش درباره مرتضی پاشایی در پروفایل شخصی اش در فیس بوک به الفاظ زشت و رکیک برخی کاربران پاسخ داد:

"بعد از فوت مرحوم پاشايي، اکثر کامنت‌هايي که در اينستاگرام براي من مي‌گذاشتند تقاضاهاي بعضن توهين‌آميز و تند براي پست کردن يک مطلب در مورد مرتضی پاشايي و تسليت درگذشت ايشان بود.

يک پست توضيحي گذاشتم (که متنش موجود است) و ضمن ابراز تاسف و همدردي، گفتم با مرتضی پاشايي و کارهاي‌شان آشنا نبوده‌ام و بعد هم که گوش کرده‌ام، فهميده‌ام موسيقي ايشان سليقه‌ي من نبوده، و از طرف ديگر تسليت عمومي گفتن را دوست ندارم. از همان‌جا بود که کامنت‌هاي اهانت‌آميز شروع شد.

بيش و پيش از آن‌که شخصن از اين موج اهانت به‌راه‌افتاده ناراحت شوم، براي فرهنگ عمومي مردم هموطنم تاسف خوردم و البته براي مرتضی پاشايي مرحوم که اين‌چنين طرفداراني داشته. اين موج‌هاي اهانت از منظر شخصي يک داستان گذراست اما اگر در مقياس بزرگتر به آن نگاه کنيم متوجه عمق فاجعه خواهيم شد.

اين که چرا تعداد زيادي از مردم، چنين نفرت و خشمي را در خود حمل مي‌کنند و ادبيات‌شان اين‌قدر سخيف و نازل است، دل آدم را به درد مي‌آورد، اما به نظرم روان‌شناسان اجتماعي مي‌توانند تحليلي ارائه کنند از چرايي اتفاقات اين‌چنيني و اين «مد» جديد و هولناک دنياي مجازي که هربار به هر بهانه به يک نفر مي‌تازند، بي آن که توهين‌ها ارتباط چنداني با موضوع اصلي داشته باشد. نمونه‌اش را سال گذشته در مورد مسي و موارد مشابه ديده بوديم.

تصميم گرفتم که صفحه‌ي اينستاگرام عمومي خودم را ببندم و يک صفحه‌ي شخصي براي دوستان نزديک داشته‌باشم. دليلش هم راستش اهانت‌ها نيست. آدميزاد از خنجري که نبُرد زخم نمي‌خورد. من هم که نه بي‌احترامي کرده بودم و نه اهانتي، اصلن اين حرف‌ها را به خودم نگرفتم که بخواهم شخصن دلگير شوم.

ناراحتي من ناراحتي عمومي از وجود و رشد اين فرهنگ نازل است. درواقع بعد از اين ماجرا، از مردم نااميد شدم. به هرحال اين اتفاق، هدف من را از ايجاد يک صفحه‌ي عمومي، زيرسوال برد و به همين خاطر صفحه را به طور کلي پاک کردم. هدف من ارتباط بيشتر و نزديک‌تر با عزيزاني بوده که هميشه چه در فضاي مجازي و چه بيرون، به من لطف داشته‌اند.

اما روزي که گذشت به من نشان داد که ديگر اين راه ارتباطي «کار نمي‌کند» به اصطلاح. وقتي آن فضايي که به طور معمول فضاي آرامي بوده براي ثبت لحظه‌ها يا معرفي کتاب و ...، الان تبديل به نوعي ميدان جنگ شده، ترجيح مي‌دهم که عرصه را براي توهين بيشتر به خودم، به مرتضا پاشايي مرحوم، و به عزيزاني که به من لطف دارند باز نگذارم.

معرفي کتاب و فيلم را همچنان دوست دارم، و اگر صفحه‌ي عمومي براي اين کار باز کردم، همين‌جا اعلام مي‌کنم و الان هيچ صفحه‌ي عمومي در اينستاگرام ندارم. در نهايت اميدوارم روزي برسد که سطح فرهنگ مردم مايه‌ي افتخار باشد، نه شرم و خجالت."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • Malek

      هانيه جان همه مردم كه اينجورى نيستند ما هم اقاى پاشايي را دوست داشتيم اما بعضي ها زود جو گير ميشن و ميگن همونجور كه فكر ماست و سليقه ماست بايد باشه . خوب شما اين سبك را نمي پسنديد اين واقعا بي فرهنگى اين قشر را ميرسونه و ربطى به طرفداران پاشايي نداره اينا همونايي هستند كه بيدليل به مسي هم فحش دادند

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        جریان مسی را با این قاطی نکن.مسی ناحق و ناروا فحش خورد ولی همونطور که ایشون از بی ادبی مردم گلایه داره مردم هم از ندانستن آداب این خانم ناراحت شدن و ناراحتی خودشون را با بی ادبی نشون دادن.اگه بی ادبی بده اینم که یه نفر آداب را زیر پا بذاره هم بده.چون زیر پا گذاشتن بعضی آداب هم نوعی بی احترامی حساب میشه.مثلا میگن پاتو جلو بزرگتر دراز نکن.این در لفظ توهین نیست ولی چون خلاف آدابه نوعی بی احترامی حساب میشه.
        تسلیت هم نوعی احترام به فرد از دست رفته و ابراز همدردی با خانواده و دوستداران مرحوم هست.
        ایشون اگه اومده تسلیت بگه دیگه این حرف که نمیشناختمش و از اهنگاش خوشم نیومد و این صحبتا چیه؟اون خدا بیامرز که محتاج تسلیت نبود.

      • بدون نام

        مادانشجویان هم از صحبتهای خانم توسلی دفاع کرده واز جانب اهانتگران از ایشون معذرت می خواهیم ازسبک خوندن اون مرحوم هم اصلا خوشمون نمیاد .مگه زوره؟خدابیمرزدش

      • nice

        آقای user شما چجوری شدین نماینده دانشجویان؟؟؟!!!!!!!

      • ستاره

        سلام
        تا اونجایی که من خوندم خانم توسلی حرفی نزده انقد بهش پیله کردن چراتسلیت نمیگی اونم دلایلشو گفته ، رک و بدون ظاهر سازی .
        بنظرم هم اصلا هیچ توهینی نشد به مرحوم پاشایی .
        اصلا خوبه افرادمعروف یه سری شروع کنند به فرهنگ سازی ، بنظرم فرهنگ رعایت حریم شخصی افراد و بیان احساس واقعی بدون ترس از واکنش بقیه، برای شروع خوب باشه

      • الی

        خانم توسلی حق داری واقعا. کلا ما مردم ایران خیلی چیزا رو فراموش کردیم. شما هم هیچ کاره اشتباهی نکردی

      • بدون نام

        از اسمت معلومه که نباید ازاین چیزها اطلاع داشته باشی درضمن از کی تاحالا باید زورکی از خوندن کسی همه خوششون بیاد.شما از داعشی هاهم بدترید.

      • بدون نام

        آقای محمدحسین،آداب یعنی چی که شما هی تکرارش کردید؟ یه خواننده رو نمیشناخته، الانم از سبک خوندنش خوشش نمیاد کجا آداب رو زیر پا گذاشته؟؟؟

      • نی نی قنداقی

        حالا مگه کسی از این خانم تقاضای تسلیت گفتن داشته ک ایشون گفته نمیگم..........

      • پرند

        خدا همه رفتگان بیامرزه - خوب دلش نخواسته به پاشایی تسلیت بگه - به شما چه -- بعدم خدا بیامرز پاشایی نشون داد ما خیلی بیکار در جامعه داریم - مسولان لطفا رسیدگی کنند

      • بدون نام

        پرن جان گل گفتی.نی نی قنداقی عزیز پس بحث سر چی هست همه تکلیف معین کردن واسه خانم توسلی که چرا نگفتی باید میگفتی.یعنی یه همچین ملتی داریم ما

      • نسیم

        من هم تا قبل از این صدای مرحوم پاشایی رو نشنیده بودم . خانم توسلی از طرف خودم عذرخواهی میکنم. فضای مجازی رو یک عده واقعا آلوده کردن.

      • شایان021

        خانم الی شما هیچ فرقی با خانم توسلی ندارید جفتتون حسود وفرد های فرو مایه ای هستین که اشکال کاره خودتونو گردن جامعه میندازید در صورتی که از شما ریشه میگیره
        ووو خانم توسلی شما با این کار فقط ضعفه خودتون ونشون دادید
        و کسی ازتون نظر نخواست شما کافی بود فقط یه تسلیت ساده بگید

      • بدون نام

        شایان خان پاشایی مگه کی بود؟یه آدمی مثل من وشما.مرده خدا رحمتش کنه بذارین روحش تو آرامش باشه نه عذاب.خانم توسلی هم نظر خودشو گفته واز ملت ایران نظری نخواسته اینقد شلوغش میکنین.مردم ما مرده پرستن.شور همه چی رو در آوردین بسه دیگه

    • محمد حسین

      هر چند که من نه ادرس صفحه شما رو دارم نه توهین کردم ولی هر چی گفتن حقت بوده.نمیخوای هسته اتم را بشکافی که! یه تسلیت خشک و خالی میگفتی و این حقیقت مهم!!! که از اهنگاش خوشت نمیومده و نمیشناختیش را افشا نمیکردی!سر بقیه زندگیتون که از فلان بازیگر خارجی و این و اون تقلید میکنید این یه تیکه را هم فیلم بازی میکردی و نمیگفتی از اهنگاش خوشت نمیاد! مطمئن باش اسمون به زمین نمیومد.اینم مطمئنم که معصوم نیستی که ادعا کنی تو زندگیت همیشه راست گفتی.تاسف را باید به حال شما هم خورد که موقعیت شناس نیستی و درک نمیکنی مردم چقدر به خاطر این اتفاق ناراحت بودند و تشخیص نمیدی باید چطور برخورد کرد.

      پاسخ ها

      • پاييز

        دوست داره تو صفحه شخصيش بگه سبك /اهنگشو دوست نداره

      • بدون نام

        ولله امثال شما انتظار دارید کل ایران که هیچی کل جهانو عزا عمومی کنن .
        مرد خدا رحمتش کنه . دلیل نداره که کل مردم عزا دار بشن .

      • محمد حسین

        خب اون سایت اجتماعی هم به مردم این امکان را داده که نظرشون را زیر پست بنویسن. همونطور که ایشون دوست داشته اینو بگه مردمم دوست داشتن احساس و نظرشون را راجع به پست ایشون بگن! یه ضرب المثل هست که میگه هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

      • ::مسعود::

        بحث یه عده که کاری جز بی احترامی ندارنو با واژه "مردم" خلط نکن محمدحسین..
        همونجوری ک اون عده توهین کردن ایشونم حق داشته واکنش نشون میده و فکر کنم اون سایت اجتماعی این قابلیت رو هم به طرف داده باشه! به زور نباید آب نبات توو دهن دیگری گذاشت. یکی هست ک دلش بیشتر بسوزه یکی هم نه ککش نمیگزه. آقا مرتضی از دنیا رفت مثل بقیه هنرمندامون ک از دنیا رفتن. خدا بیامرزدشون. انتظار نداشته باش عکسی از موهای پریشان و صورتی پر خراش بذاره تو صفحه اش. اونچه اعتقاد داشته رو خودش نوشته. اما بی احترامی کردن یک حق نیست ک میگید ملت نظرشونو گفتن. قاطی نکنید بحث ها رو لطفا.

      • الی

        دست از این زورگویی هاتون بردارید آقای محمد حسین. هیچ جای دنیا مثل ما مردم و زیر سوال نمیبرن

      • بهار

        پاییز جان احیانا خانم توسلی خودت نیستی؟

    • mori

      بیشتر کامنتهای توهین امیز کار این بچه هایی هستش که تازه سیبیلشون داره سبز میشه و خیال میکنن با فحش دادن بزرگ میشن

    • بدون نام

      البته اینکه لحن صحبت ایشون بسیار دور از انتظار از یه ه ن ر م ن د بود هم اشاره نشده!!!

    • محمد

      نظر امیر حسین بسیار متین بود دقیقا حرف دل منو زد من اصلا اینستاگرام ندارم وبه شدت هم از کسانی که در صفحات اجتماعی فحاشی میکنند بیزارم ولی یه تسلیت خشک و خالی کمترین انتظار ملیونها هوادار مرحوم پاشایی بود در این ماجرا بعضی ها با سوار شدن بر موج خود جوش مردم برای خودشون دنبال اسم و رسم و جایگاه مردمی بودن و بعضی ها هم مثل خانم توسلی با حرکت خلاف این موج و ساز مخالف زدن دنبال اثبات شخصیت خودشون بودن

    • بدون نام

      قبول دارم ایرانیا از الفاظ رکیک و زشت بی علت استفاده میکنن و زیاد فحاشی میکنن و این بی فرهنگیه ولی خانوم توسلی درست بود شما که تسلیت نگفتین حرف دیگه ای هم نمیزدین! از قدیم گفتن حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی؟؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربون دهنت {از قدیم گفتن حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی؟؟!!!}

      • الی

        دلیل اینکه ایشون جواب دادن برای این بود که تو اینستاگرام مردم گیر دادن بهش که چرا تسلیت نگفتی. یعنی زیر تیغ بردنش یالا زودباش تسلیت بگو

      • پرویز از کرمانشاه

        خدایی خیلی بیکار داریم ها ....

    • علی

      اصلا مگه این خانوم کی هست که حالا تسلیت نگفتنش مهم باشه
      من که ایمان دارم هواداران مرحوم پاشایی لااقل ازاین خانوم خیلی بیشتره
      اتفاقا سبک بازی تو هم سلیقه ی من نیست

    • محبوبه

      اینکه خیلی ها از فوت آقای پاشایی ناراحت شدن غیرقابل انکار هست و خیلی از اونها طرفدار خود خانم توسلی هم بودن همونطور که وقتی ایشون تو پیجشون ناراحتیشونو از مرگ آشنایانشون اعلام میکنن و طرفداراشون با اونا همدردی تو این موقعیت ایشون هم میتونستن با طرفدارای مشترکشون همدردی کنن نه اینکه بیشتر جریحه دارشون کن!!!!!!!!!!
      جواب بعدشونم خیلی توهین آمیز بود همین مردم که ایشون بی فرهنگ خطابشون میکنن باعث معروفیت امثال خانم توسلی میشن، باید تامل بیشتری به خرج میدادن و اینطور خام و بی ادبانه صحبت نمیکردن.

    • فرح شكورى

      هانيه توسلى هيچ توهين و بى احترامى نكرده بود عقيده خودشو راجع به سبك موسيقى گفته بود گفته بود دلم براى مرگ همه جوونها ميسوزه واقيعتو گغته بود مثل برخى دنبال فرصت نيست كه خودشو عزيز كنه حرف دلشو زده بوده اين توهين ها كار يه عده ادم بى فرهنگ و بى ادبه و عقده اى هست

      پاسخ ها

      • محمد علی

        یه نفر بیاد در مورد عزیز از دست رفته شما بگه که دلم سوخت که مرد ، من نمیشناختمش ولی روال کاریش سلیقه من نبود
        شما بهش چی میگی ؟
        نمیگی دل سوختنت واسه خودت
        حداقل خدابیامرزی نمیگی حرف مفت نزن
        چرا بیخودی خودتونو گول میزنی
        حرف شما هم یجور تعصب بی منطق هست که ناشی از علاقتون به خانوم توسلیه
        اصلا بازی خانوم توسلی هم سلیقه من نیست ، خوشم نمیاد ازش
        این جمله چه حسی بهتون دست میده؟؟؟

      • الی

        نه آقای محمد علی نمیگیم. مطمئن باش
        و جمله شما که اصلا بازی خانوم توسلی هم سلیقه من نیست ، خوشم نمیاد ازش هم تاثیری تو ما نمیزاره. نظر شخصیه شماست. میتونی یکیو دوس داشته باشی یکیو نداشته باشی. زور نیس که. مسئله فقط توهین آمیز حرف زدن مردم تو اونموقعس که تسلیت نگفته. قشنگ نیست درست نیست چرا متوجه نمیشید. این همه تعصب بیجا از کجا میاد آخه

      • مجنون

        الی جان شما خودتو به یه روانکاو نشون بده! از عشق کوکورانه ی هانیه داری مجنون میشی!

    • هنگامه

      حبیب واسه فوت مرتضی پاشایی به خونه ی این مرحوم رفت در حالی که شاید تا حالا اهنگاش رو گوش نکرده باشه اما به احترام اینکه یه هنرمند بوده و توی سن جوونی فوت کرده و مردم ایران اینقدر دوستش دارند این کار و انجام داد.آلن ایر سخنگوی وزارت خارجه امریکا فوت مرتضی پاشایی رو تسلیت گفت در حالی که اصلا نمیشناختش یا اهنگاش رو گوش نکرده بود درسته کار مردم اشتباه بوده بکه به هانیه توسلی توهین کردن ولی خانم توسلی هم واقعا کارشون از انسانیت به دوره که یه تسلیت نگفتن که با مردم ایران خودشون همدردی کنن اگه شما هنرمندی مرتضی هم هنرمنده پس چه کارشو دوست داشته باشی چه می شناختی یا نه به عنوان یه انسان باید ناراحتیتو از مرگ یه جوون ابراز می کردی و با مردمی که اینقدر عاشقانه برای اون عزاداری می کردن همدردی می کردی من اصلا کار هانیه توسلی رو نمیپشندم کار مردمی رو هم که توهین کردن قبول ندارم.روح مرتضی پاشایی قرین رحمت و آرامش.

      پاسخ ها

      • شیرین

        هنگامه خانوم آلن ایر فک نکنم قصدش تسلیت خواهی بوده باشه...فکر کنم اونم مجبور بوده تسلیت بگه اونم به یک هنرمند!!

    • مریم

      اولا هانیه جون توسلی با فرهنگ!!!شما وظیفه ات بود به عنوان یک انسان با فرهنگ! و آخر هنرمندی و وووو که شدیدا در اون غرق شدی یک جمله تسلیت بزاری به عنوان یک انسان نه چیز دیگه حالا گیرم شما مرتضی پاشایی رو نمی شناختین و اصلا آهنگاشو گوش ندادین وهر چی اصلا تو کادر کوچیک شما این بنده خدا جا نشده . ولی میگین از مرگ جوونا بیزارین چرا انقدر در تضادین با خودتون به عنوان یک جوان از دست رفته یه تسلیت زیاد بود آیا؟؟؟؟؟
      اما لطفا سو تفاهم نشه اصلا سخنان رکیک و یا هر بی ادبی رو هم تایید نمکنم همونطور که بی ادبی شما رو در کلمات آخر بیانیه خداحافظیتون خطاب به ملت شریف و با فرهنگ کشورم. براتون نه به عنوان هنرمند!! که دیگه علاقه ای هم بهش ندارم به عنوان یک انسان متاسفم .شما هم با اون جو گیرا تفاوتی ندارین .

    • آرزو

      مشکل هانیه توسلی اینه که بسیار بسیار مغرور تشریف دارن
      همین و بس

    • mehrzad

      خانوم توسلی به نوعی خواستن حاشیه ساز باشن و به نوعی خودشون رو تافته جدا بافته نشون بدن و اینجا هم باز اومدن خیلی غیرمحترمانه جواب اشتباه خودشون رو دادن واقعا از یه هنرمند انتظار میره سطح شخصیت و از آداب اجتماعی بالاتری برخوردار باشه...!! بهتر بود حداقل معذرت خواهی میکردید نه اینکه دماغتونو بالا بگیرید و خودتونو با مسی مقایسه کنید و نمونه بیارید و خودتونو بیگناه جلوه بدین! نه خانوم شما واقعا اشتباه کردین!!!

    • بدون نام

      آیاهمین متن جواب ایشان نشان ازهمان سطح فرهنگ ادعایی این خانم ندارد؟حداکثرجندنفری نه جندصدنفری جیزهایی نوشته اندبایدازآن به سطح فرهنگ"مردم ایران"تعبیرشود؟امایک جادرکاستی های فرهنگی باایشان موافقم وآنهم درمورد تمام آدمهای روی این کره ی خاکیست ایرانی یااروپایی یاهرکجای دیگری وآن اینکه برای هنرمندوورزشکاروسیاستمداروبه طورکلی آدمهای مشهور ارزش بسیاربی جایی قائل میشوندفارغ ازآنکه واقعا وازروی انسانیت ویا حداقل ادب ارزشمندباشندیاخیر.

    • dalton

      به سلامت....

    • Mohmad

      هانیه ازکی شده داور موسیقی؟؟
      برو زیره بیست کیلو گریمی ازقیافت بدم میاد؟ایا ازنظرشخصی من بدت میاد؟

    • عارف

      در این فرهنگ خود بودن گناه بزرگی ست چون ترا بر نمی تابند باید مطابق ضرب المثل همرنگ جماعت باشی ولو اینکه این هم رنگی اشتباه باشد
      حقیقت این است در این فرهنگ دو نگاه وجود دارد یا با ما یا علیه ما
      و اما کسی که نگاهش فراتر است نیز با شانه خالی کردن ب رشد این فرهنگ کمک میکند دیگر هیچ

    • بدون نام

      من نمیفهمم این که بدون تنوین بنویسی اصلا باعث میشه این لغت از عربی بودن ساقط بشه؟

      پاسخ ها

      • هنرمندنما

        دقیقا. اگه سواد داشت میدونست کلمه ی "لطفا" یک کلمه ی عربیه، پس چرا تنوین رو حذف میکنی خانوم خاص؟! به جاش یک کلمه ی فارسی بکار ببر. البته از شما توقع نداریم که بلد باشی.

      • zzzzzzzzz

        خیلی باحال گفتی

    • fatima

      از قدیم گفتن حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی.كاملا با اين موافقم.لحن حرف زدن بد بوده كه مردم واكنش دادن.مكه تمام هنرمندا تسليت كفتن.خب اينم هيجي نميكفت.

    • بدون نام

      دوستانی که از نظر خانم توسلی ناراحتید :
      چند نفر از شما آلبومهای مرتضی پاشایی را خریدید؟(و نه دانلود کردید)
      چند نفر از شما از خواننده ی محبوبتان تا زمانی که در قید حیات بود اینطور حمایت کردید؟
      مرتضی عزیز بخاطر بیماری خانمان برانداز سرطان از دست رفت.
      می توانید به جای خرده گرفتن از خانم توسلی(که سخنشان را با صداقت گفتند) به دیگر بیماران سرطانی توجه کنید!
      سرطان هنوز هم هست.هنوز هم جان جگرگوشه ی دیگری را... .
      اگر واقعا مرتضی را دوست دارید ، در عمل نشان دهید و حداقل نفری هزار تومان جهت حمایت از بیماران سرطانی کمک کنید.
      خانم توسلی نظر خود را با صداقت گفتند و باید از صداقت ایشان ممنون بود.
      و من نمی دانم هدف آن جماعتی که هنگام آوردن تابوت مرحوم پاشایی با تبلت و گوشی هایشان از تابوت فیلم میگرفتند چه بود؟
      آیا در سوگواری عزیزان خود نیز چنین رفتاری میکنند؟!........

      پاسخ ها

      • مسعود

        واقعا گل گفتی . نمیگم همه ولی خیلی از اونهایی که ادعای عزاداری برای اون مرحوم دارن واسه خودنمایی و بعضا برای وقت گذارانی رفته بودن

      • نظر

        به این میگن اضهار نظر منطقی و به دور از جانبداری

      • سما

        جناب user شما اول موضع خودت رو مشخص كن. من از اول اين كامنت هارو خوندم بالاخره نفهميدم تو يه جا از ديكته ي خانم توسلي ايراد ميگيري يه جا مياي اينطوري سنگش رو به سينه ميزني. در ضمن الان بحث سر چيزه ديگه اي هست. سر اينه كه خانم توسلي نبايد پيام تسليت ميدادن (هفت تير كه نذاشته بودن رو شقيقه اش) يا اگر دادن نبايد نظري در مورد اينكه سبك موسيقي رو دوست داشتن يا نداشتن ميدادن. حالا ميليون ها طرفدار مرتضاي عزيز چي كار كنن كه اين يه نفر سبك كار رو دوست نداشته. ضرب المثل هاي زيادي هست كه جاش الانه ولي من نميگم چون اينجوري منم به شخصيت خانم توسلي بي احترامي كردم. فقط ميخوام بگم اگه آدم نميتونه مرحمي باشه نمك هم روي زخم نپاشه. من اگه جاي ايشون بودم اصلا نظر نمي دادم.

    • بدون نام

      سوال اینجاست اگر خواننده ای مثل شجریان از دنیا بره مردم چکار میکنند؟ موسیقی ایران یعنی شجریان ، بنان، همایون خرم، و......... نه مرتضی پاشایی با اون سبک ایرج بسطامی مرد ملت چه عکس العملی نشون دادن متاسف باید بود برای موسیقی و فرهنگ مردم ایران

      پاسخ ها

      • نیکان

        صحیح میفرمایید منتهی این خوانندگان برای یه قشر خاصی هستند ولی مرحوم پاشایی برای اکثریت جوان مملکت محبوبیت داشتند

      • مسعود

        در جواب ( نظر نیکان ) باید بگم خیلی از اونهای که ادعای ناراحت بودن دارن حتی اسم مرتضی پاشائی رو هم نشنیده بودن چه برسه به سبکش

      • شیلا

        دراینکه شجریانوهمایون وامسال ایشون کارشون توسبک خودشون خیلی خوبه که شکی نیست امابهتره بدونی مرتضی پاشایی هم مث فرزادفرزین و....توسبک خودشون اسطوره ای هستن...پس لطفاکمی لحن صحبتتونو اصلاح کنیدوتوهین امیزحرف نزنید..که توهین به شخصیت خودتونه.

      • بدون نام

        نه

    • امیر

      توهین کردن وناسزا گفتن به هیچ وجه مورد تایید نبوده ونیست واین جوراشخاص که الفاظ زشت بکارمی برند
      علتش نداشتن پاسخ مناسب به برخی صحبتهاست که باعث چنین واکنش هایی می شود وشاید چاره ای جزاین برای فرو نشاندن خشم خود نمی بینند
      اما سرکارخانم توسلی شما که دم از فرهنگ میزنیدچرا با گفتن چنین مطالبی
      باعث برافروختن آتش خشم مردم می شویدپیشنهاد می کنم ابتدا شما فرهنگ غرور را ازخود دورنمایید سپس معلم دیگران شوید.

    • ابراهیم

      من خودم که با بعضی آهنگ های پاشایی خیلی انس میگیرم و به نوعی یکی از طرفداراشم مطمئنم خود مرحوم هم الان روحش از این هنجارهای زشت آزرده میشه .چرا ما باید همیشه دنبال حاشیه سازی باشیم؟؟؟من به شخصه اهانت به خانم توسلی رو که منتسب به برخی طرفدارای مرحوم پاشایی مایه شرم فرهنگ خودمومون میدونم.به نطرم ایشون کار بدی انجام نداد نظرشونو خیلی محترامانه نوشت ایشون دنبال حاشیه سازی نبود گاهی ما زوم میکنیم رو برخی کلمه ها و جمله ها و خیلی بزرگش میکنم.روح مرتضی پاشایی شاد.

    • بدون نام

      بابا بس کنید دیگه... اوضاع فرهنگمون بدجوری باطله ها.... هیچ دقت کردین؟؟؟؟؟

    • علی

      من هیچ هنر پیشه ای برای من بت نیست، ولی حرف های هانیه توسلی کاملا حقیقت دارد،اگر خانم هانیه توسلی اشتباهی هم کرده باشد دلیلی ندارد هرچه به ذهن می برعلیه ایشان به زبان بیاورید،نهایتا خیلی محترم می گفتی هانیه خانم شما در این مورد اشتباه می کنید .هانیه جان من هم دلم از این همه بی فرهنگی واقعا به درد می آید.

    • ايلا

      بنده ازطرزحرف زدن خانم توسلي دفاع نمي كنم اما عصر روزخاكسپاري مرحوم پاشايي تعدادي ازاين به اصطلاح طرفداران راديدم كه انگار به پارتي رفته بودند ومطمئن شدم كه شايد 10درصد ازآن جمعيت براي عرض تسليت رفته بودن وبيشترشان براي پيك نيك واميال خودشان ازخانه بيرون رفتند .ازسرووضع وتيمهاي دونفر دخترودونفرپسرشان بسياري چيزها نمايان بود.اف براين بي فرهنگي واف براين جماعت بدعت گذار وتتهي مغز وهرهري

      پاسخ ها

      • آرش

        حالا این پاشایی کی بود؟

      • مسعود

        دمت گرم .

      • شیلا

        دقیقا همینه !!!

      • بدون نام

        ارش جان تو دیگه از هانیه با کلاستری که....

      • سما

        آيلا جان يه بار ديگه مطالبي كه نوشتي رو بخون. خجالت نميكشي اومدي به مردم كشورت اينقدر بد و بيراه گفتي. اين چيزهايي كه در مورد مراسم خاكسپاري نوشتي كه دروغ محضه. مي تونم تصور كنم خودت از چه جماعتي هستي. اين هوچي بازي ها يعني چي

    • عسل

      همون بهتر که صفحه تو بستی
      اگه اقوام شما میمیرن و ما تسلیت میگیم مگه اونا رو می شناسیم یا ازشون خوشمون میاد ؟؟؟
      بحث احترام گذاشتن به اون مرحوم بوده که شما اینو بلد نیستی بعد به عنوان یه روشنفکر اومدی از مردم غلط میگیری؟؟
      عزیزم شما که الگوی مردم باشی از بقیه مردم انتظاری نیست...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس مرتضی هم الگوی شما بوده از شماها انتظاری نیست!!!!!!!!تسلیت گفتن شماهاواسه خانواده پاشایی مرتضی نمیشه اینو بفهمین

    • جوگیران

      این روزها همه جوگیر میشن... شما چطور؟؟؟

      پاسخ ها

      • پرویز از کرمانشاه

        ما که داستانها داریم در جو گیر شدن

    • هانی

      تاسف خوردم و البته براي مرتضی پاشايي مرحوم که اين‌چنين طرفداراني داشته .
      چه جمله خوبی !!!
      کاش به زمانی برگردیم که ابزار صفحات اجتماعی نبود . یا حداقل جنبه و فرهنگشو کسب کنیم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نمیخواد واسه پاشایی متاسف باشه، حالا اگه طرفدارای این آدم پرمدعا خودشونو رو کنن، اون موقع باید نظر داد. خودش که اینه، وای به حال طرفداراش.

    • فاطمه

      خانم توسلی که ازبی ادبی مردم شاکی شده اید؟ آیا گفتن این حرف به این شکل مودبانه تراست یا آن طوری که شما گفتید؟"راستش من آقای پاشایی را نمی شناختم وکارهایشان را نشنیده بودم .بعداز شنیدن یکی از کارهایشان متوجه شدم سبک ایشان مطابق سلیقه من نیست.بااینحال درگذشت این هنرمندرا به خانواده ودوستدارانش تسلیت می گم."

      پاسخ ها

      • نفس

        هانیه توسلی گفته واسه من تعیین و تکلیف نکننین.واقعا اگه یکی بیاد نظرشو به خود شما تحمیل کنه چی میگید؟؟؟

    • علی

      فرهنگ رو باید از وضعیت لباس و تریپ این خانوم یاد گرفت که کاملا" حالت دوگانگی داره با فیلمهاش

      دقت کردین توی اینستوگرامش هی عکسهای اونجوری میزاره

      بیخیال خانم ، یه تسلیت خشک و خالی که این حرفها رو نداشت

      منم از فیلمهات خوشم نمی یاد فقط به خاطر آهنگ های آخر فیلمه که نگاه می کنم

    • بدون نام

      مشکل اینجاست که ما خیلی زمینی شدیم.
      تیپ ، قیافه ، شهرت ، سبک و.... همه مال این دنیاست ، اونیکه می ره دیگه به هیچ کدوم اینا نیاز نداره. ما همیشه و تو هر موقعیتی آرزوهای خوب برای هم می کنیم(حتی ممکنه متاسفانه گاهی فقط زبونی باشه)،تو این شرایط هم آرزوی آمرزش برای مرحوم و صبر برای خانواده داغدار کوچک ترین آرزویی هست که هر کسی می تونه داشته باشه و شاید این انتظار از یک هنرمند به دلیل روحی لطیف تر بیشتر باشه ولی توهین بابت انتظار ........؟!؟!؟!؟
      به هر حال عزیزی از جوانان این مرز و بوم رفته، روحش به واسطه نیکو نهادیش شاد و یادش به واسطه امیدش گرامی.باشد که در سایه لطف الهی در مامن جدیدش آرامش یابد.

    • آرش

      هانيه جان شما بايد به احساسات مردم احترام بذاري و با اين بي تفاوتي از هنرمندشون که اينقدر براش اومدن که حتي رسانه هاي خارجي رو هم بهت زده کردند ، حرف نزني.

      پاسخ ها

      • نگین

        بایدی نداره آرش خان.رسانه های خارجی هم به خاطر منافع خودشون حرف میزنن و بهت میکنن

    • بدون نام

      من از اول از این خانم خوشم نمیومد اما فحاشی هم نکردم .....من خوندم و از کارشون اصلا حوشم نیومد

    • user

      تو علاقه ای به مرتضی پاشایی نداشتی قبول اما مگه ایشون هنرمند نبودند؟ مشکلی برات پیش می اومد که مثل یه انسان و هنرمند مودب فوت ایشونو تسلیت بگی؟ یعنی انقدر دلت از سنگه... برای خودت متاسف باش...

    • بدون نام

      من از اول از این خانم خوشم نمیومد اما فحاشی هم نکردم .....من خوندم و از کارشون اصلا حوشم نیومد

    • مهدی

      روزي برسد که سطح فرهنگ مردم مايه‌ي افتخار باشد، نه شرم و خجالت."
      بهتر بود میگفتی بعضیا
      مردم خب منم جزئش میشم تو هم جزئش میشی..یهو میبینم هممون خجل زده ایم...
      ولی در اینکه ایرانیا جوگیرن شک ندارم

    • همراه

      سرکار خانم هانیه توسلی بنده هم آقای مرتضی پاشایی رو نمی شناختم و کنسرتهاشم نرفتم اما به عنوان یک جوان از دست رفته و مردمی براش ناراحتم
      کسی شما را زور نکرده که تسلیت بگویید
      حالا که نگفتید دیگه اعلام کردنش چی بود؟
      موافق نیستم با مردمی که توهین می کنند
      اما خیلی از هنرمندان ما بابت این ضایعه تسلیت نگفتند و چیز دیگری هم نگفتند نیازی به اعلام کردن اینکه سبکش را دوست داشتید یا نه هم نبود . خیلی ها خیلی چیزها را دوست ندارند دلیلی بر جار زدن نیست اونهم در شرایطی که خوب یه عده احساساتشان از این موضوع جریحه دار شده . عقاید شخصی برای خود آدم است لازم نیست همیشه تو بوق و کرنا به همه اعلام کنیم تا خاص بودنمان معلوم شود!!!

      پاسخ ها

      • سما

        خيلي باهاتون موافقم. مرسي.
        روحي مرتضاي عزيز شاد و چشم اونايي كه هنوز بعد از مرگ هم بهش حسادت ميكنن كور.

    • دوست

      خانوم محترم کلمه بعضن و یا لطفن که شما تنوین نمی گذارید عربی هستند و با تنوین و بدون تنوینشان فرقی نمی کند ریشه کلام عربیست .
      موفق باشید چون خیلی انسان خاصی هستید تبریک می گم همین چند روزه با این بیانیه خاصتون کلی معروف شدید!!!

      پاسخ ها

      • سعید

        خانم توسلی قبل از پاشایی هم معروف و خاص بودن احتیاجی نراره بعد مرگ کسی دنبال معروفیت باشه جناب!!!!!

      • ناشناس

        اگر دنبال معروفیت و خاص بودن نیست چرا تا الان بیانیه صادر نکرده
        گذاشته اون بنده خدا فوت کنه بعد یادش افتاده نظر بده راجع به صداش واقعاً که مسخرس جناب!!!!

      • بدون نام

        هرکسی نظر خودشو داره اونم نظرشو گفته.ملت دارن میان نظرشون رو با توهین میگن ولی خانم توسلی توهین نکرده نظر شخصی شو گفته به جو گیران وبیکاران مملکتمون

      • سما

        معمولا بعد از مرگ يه آدم، اونم چنين عزيزي ميان تسليت ميگن براي تسلا و ابراز همدري با بازماندگان نه اينكه بيان نظر بدن.
        انجام چنين كار غير مرسومي فقط يه معني ميتونسته داشته باشه و اونم جلب توجه و رسيدن به معروف بودنه همين. منم نظرمو گفتم، مشكلي كه ندارين جناب user.

    • فرهنگ

      خانم هانیه توسلی عزیز، در بیانیه تون ابراز داشتید از فرهنگ نازل مردم این سرزمین خوشحال نیستید، من از طرفداران شما هستم و به نظرم کارهاتون و چهره زیباتون قابل احترامه.
      در ضمن از طرفداران و نزدیکان آقای مرتضی پاشایی عزیز هستم به نظرم اگر انسانی اینقدر برزگ نباشه نمیتونه چنین وداعی با این کره خاکی داشته باشه. از نظر من ایشون یک قطب انزژی در دنیا بودن که در چنین مدت کوتاهی به چنین شهرتی رسیدند( البته بیماریشون مزید بر علت شد) و به نظر نزدیکان ایشون و هوادازانشون یک منبع بزرگ انرزی از سرزمین ما کم شده، به مردم حق بدبد احساساتی برخورد کنند. من به عقیده شخصی شما که ذوست ندارید تسلیت بگید احترام میگذارم ، خیلی ها مثل شما اعتقادی به تسلیت گفتن ندارند و این کار رو نکردند ولی به نظرم فرهنگ غنی ریشه در سرزمین 200 ساله ای دارده که آلن آیرسخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا خاموش شدن این شمع نورانی رو به خانوادشون تسلیت میگن مطمئن هستم آلن ایر هم علاقه ای به سبک ایشون نداشتند و خانواده محترم مرتضی پاشایی رو نمیشناختند ولی تسلیت گفتنشون هدفی جز احترام به مردم ایران نداشت. خانم توسلی عزیز بهتره هر فردی نداشتن فرهنگ نازل رو از خودش شروع کنه به امید روزی که بخل و حسد از این سرزمین رخت ببنده. براتون آرزوی سلامتی و آرامش میکنم.

    • صباا

      سلام به نظر من هانیه توسلی نظرشون و گفتن من هم از صدای این خواننده خوشم نمیاد خودشم تو کشور ما ده سالیه که نصف خواننده ها این شکلی می خوانند

      پاسخ ها

      • سمیه

        چرا متوجه نیستید بحث اصلا سر این نیست که کی از صدای آقای پاشایی خوشش میومده کی خوشش نمیومده!! بحث سر رفتار و واکنش اجتماعی صحیح هست.

    • شهریار

      نظر فرهنگ را بطور کامل تایید میکنم . بجادی حسادت و توهین به فرهنگ مردم ( کل مردم !!!) کمی هم رویکرد منطقی داشته باشید .

    • تیشه

      مگه یه تسلیت گفتن چقدرخرج برمیداره که سختت اومد بگی ؟خانم؟؟

    • تیشه

      مگه الان این خانمو گذاشته ن برای داوری سبک خواندن مرحوم پاشایی؟؟ داوری تو باید قبلا میکردی خانم محترم الان وقت تعزیته وتسلیت!! کافیه؟

    • هادی

      بابا هانیه خانم تقصیری نداره.خب احساساتش قلمبه شده و از این همه لطفی که به مرتضیای عزیز شده دلش به درد اومده تو دلش میگه یعنی منم بمیرم این همه مشتاق دارم حالا داره میسوزه و حالا میخواد به نوعی خودش رو خالی کنه.این بحث احساسی.البته تقصیری هم نداره مشهور بودن این ها رو هم داره.پس همیشه یادمون باشه که به اندازه ظرفیتمون بالا بریم.
      اما اما منطقیش این هست که اگر همین طرفدارای خانم توسلی که هی مثبت بهش میدنو ازش تعریف می کنند جاشونو با ما عوض میکردند شاید بدتر از اینا بهمون میگفتند.چرا که شاید خیلی جاها هم اینکار رو کرده باشند و ما خبر نداشته باشیم.ایشون اگر هیچ احساس یا از مرتضی منظور آهنگاشون خوششون نمیومد بهتر بود تو دل خودشون نگه می داشتند.خب این خلاف عرف و احساسات فعلی اکثر مردیمت هستش.یه کسی که واسه ملت عزیزه حالا یه دفعه یکی بیاد این حرف رو بزنه خواسته یا ناخواسته احساسات مردم به هم میریزه.فی المثال اگر همین هانیه توسلی دار فانی رو بدرود بگه و یه سری بیان پشت سرش اینجوری بگن آیا همین طرفدارا نمیان اعتراض کنند.البته از طرفداران هم میخوام که از الفاظ زشت دوری کرده و با کلمات مهربانانه تری اعتراض خود را به گوش این خانم و طرفداراش برسونند.

    • شيرين

      با سلام. با توهين مخالفم . گاهي مي شه با جملات كوبنده حرف زد اما توهين نكرد . و مطلب ديگه اينكه امثال هانيه توسلي آدماي بزرگي نيستن كه مهم باشه كه تسليت گفتن يا نه عزيزان ما با جبهه گرفتن در مورد نظرات بعضي بازيگران اونا رو پر رنگ مي كنيم در حاليكه نيستند. مثل آزاده نامداري و فرزاد حسني چقدر راجع بهشون مطلب نوشتيم اي بابا اونات ادمهاي معمولين بزرگ شون نكنيد.

    • غزل

      توهین در هر صورت درست نیست حتی نباید جواب توهین رو با توهین بدیم اما یه نکته من یکساله یه گروه خیریه تشکیل دادم برای بیماران سرطانی و بیماران نیازمند و کودکان بی سرپرست از صد در صد افرادی که بهشون رو انداختم بیست نفر جواب مثبت دادند بقیه حتی حاضر نشدند ماهی پنج هزار تومن کمک کنند ما برای بیماران سرطانی چیکار کردیم شکر خدا آقای پاشایی وضع مالیش خوب بود و با عزت و احترام از بین ما رفت اگه خیلی از مرگ این عزیز ناراحتیم از امروز تصمیم بگیریم به مریضای نیازمند کمک کنیم حتی اگه شده ماهی پنج هزار تومن شاید یه روز خودمون یکی از همین مریضا باشیم بیاید تا میتونیم همدیگه رو دوست داشته باشیم به همدیگه کمک کنیم و به کسی بی احترامی نکنیم خدا همه رفتگان رو بیامرزه

    • بدون نام

      چاره ای نیست

    • fafa

      توهین رو به هیچ عنوان قبول ندارم ولی خانم توسلی اگه نمیخواست تسلیت بگه لزومی هم نداشت همچین پستی بذاره

    • سحر

      کسی از تووووو نظر نخواست... تا جایی که من یادم میاد هانیه توسلی اصلا وجود خارجی نداره پس خفه لطفا...
      لطفا زر اضافی نزن در ضمن این متن واسه همه کسایی که پشت سر اون خدابیامرز "مرتضی جونمون" حرفای اضافه میزنن پس جمیعا ببندید!!!!!!!هانیه واست متآسفم که عددی نیستی و مثل سگ حسودی میکنی . لحن ما همینه میخوای بخواه نمیخوای نخواه مهم نیست .. خخخخخخخخخخخخخخخ

    • سما

      خدایا تحمل عقاید دیگران را به من بده!

    • zzzzzzzz

      اونکه رفت ببینیدمردم چطورافتادن به جون هم باباکوتاه بیاین
      هرکس مختاره توزندگیش که تسلیت بگه یانگه.اما اگرایشون حرفی نمیزدن باورکنیدکسی اصلاچیزی نمیگفت یابه فکرشم نمی اومدکه چرااین هنرمند
      تسلیت نگفته هرچه باشه هردوازقشرهنرمندندولی درستشم نیس که همه رابی فرهنگ خطاب کنن همه ماایرانیم وهیچ کس برکس دیگری برتری نداره حداقل کاربرای خانواده داغ دارتسلیت گفتن نیست بلکه چیزی نگفتنه که لااقل نمک روزخمشون نپاشیم مخصوصاکه این خانم ازهندمندان کشوریه وحتمابه گوش خانواده عزادارمیرسه نظرشون اشکال داشت چیزی نمیگفتن؟خداییی کسیکه داغداره فقط به حمایت مردم احتیاج داره

    • زهرا

      لزومی نداشت این حرفارو بازگو کنه وقتی میدونست خیلیا طرفدارشنو ناراحت میشن

    • مهران

      من افتخار میکنم که تو همچین سرزمینی زندگی می کنم که مردمش به هنرمندان از جمله مرتضی عزیز احترام میزارن درود بر این مردم که قلبی مهربان دارند.

      شاید بپرسی ازخودت کجامو ودر چه حالییم برای دلخوشیت میگم خوش باز عزیزم عالیم اما حقیقت اینه که بدون تو شکسته ام رو مرز مرگ وزندگی بدون تو نشسته ام

    • حسین

      سلام به نظر بنده اگثر مردم ایران مرده پرست هستند و بعد از فوت شخص اغراق زیادی می کنند بنده نیز مرحوم پاشائی را تا زمان فوتش نمی شناختم و به آهنگهایش علاقه ای نداشتم و حالا هم باب میلم نیست ولی بعنوان ایرانی عرض تسلیت به حضور خانواده محترمشان دارم و از خداوند طلب مغفرت دارم

    • بدون نام

      خانم توسلي خواهش ميكنم بي ادبي خود را با با درست كردن پل روانشناسي براي فرار از رفتار زشت خود كاور نكنيد من روانشناسم خدمت شما عرض كنم از نظر سايكولوژيست ها رفتار شما حامل اثار منفي رواني مي باشد اينجا متاسفانه نميتونم توضيح بدم ولي در بك جمله براي شما متاسفم كه با گفتارتون چيزي از آقاي مرتضي پاشايي عزيز كم نشد اما شما بسياري از حس ها و تمايل ها به سمت شخص خودتون را به نابودي كشونديدمتاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از کجا میدونیندچيزي از پاشايي كم نشد؟؟؟؟اتفاقا شده ما هم برای طرفدارنماهایی مثل شما متاسفیم!!!!!

    • بدون نام

      منم شدیدا برای این خانم ورفتار زشتشون متاسفم

    • بدون نام

      خانم توسلی هیچ کس نمیتواند ارزش و عظمت آبشار نیاگارا رو با انداختن تف خدشه دار کنه.وقتی یه حرفی میزنن-اونم یه همچین حرفی-باید منتظر جوابش هم باشید.من خودم طرفدار شما بودم ولی الان تاسف میخورم واسه خودم واقعا.مرتضی عزیز تا ابد تو دل همه مونه.عاشششسششششششششششششقشیم!چه شما خوشتون بیاد چه نیاد.چه تسلیت بگین چه نگین.آخه یکی نیس بگه لااقل تسلیت نمیگین ابن حرفارم نزنین.خیلی خوبه یه جاهایی جلوی زبونمونو بگیریم و حرفامونو تو دلمون نگه داریم.مرتضی عزیز روحت شاد.مطمئنم تو بهترین جای بهشته الان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا بعد مرگش شده عشق همه!!!!!عاشقهایی که در مراسم ها میخندیدن پوشش نامناسب داشتن و فیلم میگرفتن!!!!!!عجببببببب!!!!اگه تف ها زیاد باشن خدشه دار میشه

    • علی

      اینکه کسی رو دوست نداشته باشیم مشکلی نیست، مشکل اینه که یه حسی از درون ما رو مجبور کنه که دوست نداشتنمون رو جار بزنیم.
      البته اشتباه نشه! اینکه جار بزنیم هم مهم نیست، بلکه اون حس آزار دهنده درونیه که حتما نیاز به بررسی روانشناختی داره.

    • بدون نام

      معرفی کتاب....

    • نازی

      خیلی خیلی زشته برات خانم حالا یعنی هنرمندی منم اصلا از بازیت خوشم نمیاد وفیلم هاتو نگاه نمیکردم افاده ای

    • Mahsa

      خانمها واقايان لطفا تمامش كنيد همينها باعث شده تا خانم هنرمند همه رو بي فرهنگ خطاب كنن فقط جاي سوال براي من باقيست اين فرهنگي كه خانم هنرمند از اون دم ميزنند دقيقا چيست كسي ميدونه ايا! ديگه اينكه هركس حتي اونايي كه صداي اين هنرمند محبوب رو دوست نداشتن يا هرچيز ديگه يه فاتحه بخونن لطفا اينكه خدابيامرز هنرمند بود يا محبوب بيشتر يه جوان بود مثل من وشما خدابيامرزتش

    • تیشه

      اتفاقا مردم ما تشخیص شون درشناخت ادم ها خوبه. نکته ی دیگه اینکه شما بایک ملت عاطفی طرف هستید مواظب هرچه می گویید باشید.

    • علي

      بافحاشي خيلي مخالفم . ولي اگرخداي ناكرده اقوام ودوست عزيزي ازايشان فوت كنه وكسي ازهمين لحن وادبيات بجاي تسليت استفاده كنه ايا باز اين خانم همينطور نظرميده وباصطلاح بافرهنگ برخورد ميكنه !!!!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      زیادی و گنده تراز دهنش حرف زده مثلا می خواسته بگه منم در جریانم با اون بازیگری ضایعش

    • مهدي

      با سلام توهين ها به خانوم هانيه توسلي به نظرم اشتباه بوده هر كس سليقه خودشو

      داره منم از بازي ايشون خوشم نمياد، ولي اينم ميدونم كه در ايران زندكي ميكنم و هر كشوري رسم رسوم مربوط به خودشو داره ،اينها قانون يا اجبار نيست بلكه نوعي احترامه كه ما مي تونيم نسبت به هم داشته باشيم.

      پاسخ ها

      • شایان 021

        ایشون فقط حسادته شونو نشون دادن

    • صباا

      به نظر من هانیه توسلی نتونسته منظورش و خوب برسونه می دونید چی شده این مرحوم وقتی دیده سرطان داره گفته چی کار کنم که اسمم بمونه اومده خواننده شده خوانندگیشم تقلیدی از محسن یگانه و شادمهر عقیلیه ادمای زیادی و چه از نزدیک چه از دور میشناسم که افراد بی اعتقادی بودن اما وقتی دیدن سرطان دارن متحول شدن مردم ایران و فاز بگیره اما جو نگیره.من دوست نداشتم پشت سر مرده حرف بزنم اما ادم و مجبور می کنید به حال فوتشون و تسلیت میگم و ایشون و یه ادم عادی می دونم نه هنرمند.

      پاسخ ها

      • سما

        حالا نوبت نظر دادن ايشون شد.
        صبا شما هم دست كمي از خانم توسلي نداري ها.
        محض اطلاعت ميگم آدم كم سواد و بي اطلاع از همه جا، وقتي مياي اينجا نظر ميدي حداقل از دور و بر يه تحقيق بكن بعد مطلب بنويس. مرتضي از بچگي به اين هنر علاقه داشته و كار موسيقي رو از نوجواني شروع كرده و از چهار سال پيش هم آهنگ ميداده بيرون. موضوع مريضيش رو هم تو يازده ماهه گذشته متوجه شده. دليله اينكه بعد از فهميدن بيماريش به كارش ادامه داده فقط عشقش به مردم بوده همين. البته منهاي بعضي بي لياقت ها مثل خودت. در ضمن هيچ كس الان احتياجي به تسليت گفتن شما كه البته صرفا به خاطر نظر دادن جانبدارانتون از هانيه خانوم بود نداره.

      • سارا

        به نظرم شما بیشتر از اطلاعاتت نظر میدی

    • شهاب

      من توهین کردن به دیگران و دوست ندارم...مرتضی پاشایی اونقدر بزرگ بوده که نیازی نداشته ایشون براش پیام تسلیت بدن...از حرف هاشون هم کاملا معلومه که خودشونو تافته جدا بافته از دیگران می دونن...و هر کسی که به ایشون فحش و تهمت داده طرفدار مرتضی پاشایی معرفی می کنن...ایشون در صدد استفاده از موقعیت و بالا بردن خودشون هستن...در صدد معروفیت خودشون هستن...این بحث و جمع کنیم تا اجازه ندیم به اسم مرتضی پاشایی خودشونو مطرح کنن...

    • بدون نام

      سلام صحبتهای خانم توسلی کاملن به جا بود ادمیزاد به طور کلی ازمرگ یه انسان دیگه ناراحت میشه البته که همه ی ایرانیان ناراحت شدند باور کنید این همه هیاهو خیلی عجیب بود ولزومی نداشت مسلن چرا برای اقای بهرامی که اونم یه هنرمند بود اینقدر هیاهو به پا نشد واینکه بیشتر مردم ما تحمل حرفی بر خلاف سلیقه نظر خودشون را ندارن.ایا باید با بی ادبی برخورد کننن خوب اسم این کار بی فرهنگی نیست

    • فریحا

      واقعاسطح ادبمون داره پایین میادمن ازهمینجابه هرکی توهین کردم عذرخواهی میکنم.خانم هانیه توسلی نبایدمیگفتن نمیشناختم چون یه جورتوهین حساب میشه اماخب دیگه هرکس نظری داره البته مردم هم نبایدتوهین میکردن چون باتوهین کردن ادب خودشونوزیرسوال بردن

    • ناشناس

      ما هم دانشوجوییم ولی یادم نمیاد جناب user رو نماینده خودمون انتخاب کرده باشیم؟!کار یه سری افراد اشتباه بوده ولی این ربطی به بقیه طرفدارا و محبوبیت مرحوم پاشایی نداره.اگه معتقدین باید بنظر دیگران احترام گذاشت پس نباید به مردمی که واقعا مرتضی پاشایی رو دوس داشتن و بخاطر رفتنش ناراحت شدن توهین کرد و گفت جو گیرو..شاید بعضیا فک کنن وقتی هنرمندی فوت میکنه یه هنرمند دیگه باید بخاطر هم صنف بودن و انبوه طرفدارانی که مرحوم داشته همدردی کنه و تسلیت بگه..ولی اینکه ازشون بخوای به زور و اهانت اصلا درست نیس چون اون مرحوم اصلا نیازی به تسلیت اون هنرمند ندارن به اندازه کافی طلب امرزش و تسلیت به ایشون رسیده.خ کار نابجایی بوده که بهانه دست یه سری افراد بده سواستفاده کنن و محبوبیت مرحوم پاشایی عزیز رو زیر سوال ببرن

    • محمد مهران

      پاشايي كيه؟؟
      توسلي كيه؟؟
      اينجا چه خبره ؟؟

      پاسخ ها

      • نیکان

        مسئله شناخت این دو نفر نیست مسئله توهین خانم توسلی به تک تک مردم ایران است.مثلا خود بنده اصلا خبر از تسلیت گفتن یا نگفتن این خانم نداشتم که بخوامم بهشون توهین کنم با این همه من جزء این ملت هستم نباید بخاطر چند نفر به همه ی مردم لقب بی فرهنگ میداد پس فرهنگ خودش کجاست ؟مگه از کره ی مریخ اومده؟

      • بدون نام

        منظورتون به تک تک طرفدارنماها؟؟؟؟؟

    • سارا

      کسایی که طرفدار آقای پاشایی بودن یا نبودن لطفا این بحث رو تموم کنید.

    • shahnam

      واای بابا چقد یه چیزو گنده میکنید ماشالا اقای پاشایی انقذر طرفدلر داشته و داره که محتاج یه نفرو تسلیتش نیست بعدم ما تو جامعه همه مشکلاتمون حل شده فقط تسلیت گفتن خانم توسلی مونده؟؟؟
      بابا بیخیال شین توروخدا زشته

    • پردیس

      محمدرضا شجریانی که تو بهش میگی هنرمند همونی بود که تهمت زد!که گفت بعضیا میخوان با مریض نمایی کاری کنن که دیده بشن...!!!!!

      پاسخ ها

      • نگین

        لطفاپاشایی رو با استاد شجریان مقایسه نکن.

    • مینایی

      بنده حدود چهل سال دارم و معلم هستم.
      پارسال از دانش آموزانم اسم پاشایی را شنیدم.
      آهنگهایش را هم زیاد نمی شناختم و گوش نداده بودم تا این اواخر که خبر بیماری ایشان مطرح شد.
      آهنگها و موزیک ایشان خیلی با سلیقه و سن و سالم تطابقی نداشت اما باید بگویم انصافاً دو آهنگ "نگران منی " و " عصر پاییزی" را بسیار زیبا خوانده و با تمام وجودش خوانده و بنده این آهنگها را دوست دارم.
      در ضمن خانم توسلی باید بدانند که صحیح نیست به کسی یا چیزی که مورد علاقه و احترام هزاران نفر است بی احترامی کنند.
      واکنش طرفداران پاشایی که عمدتاً جوانان و نوجوانان هستند عکس العملی است به حرفهای نامناسب و نابخردانه ایشان...
      راستش بنده از اظهارات این خانم ناراحت شدم. لزومی نداشت مطلبی در این مورد منتشر کنند.
      حالا هم به جای وارد شدن در مسائل جامعه شناسی و روانشناسی اجتماعی بهتر است به اشتباه خود آگاه شوند و بدانند درست نیست به اسم آزادی فکر و سلیقه هر وقتی هر حرفی را بر زبان آورد.
      فرزند 8 ساله من چند روزی است آهنگهای پاشایی را گوش می دهد و زمزمه می کند
      و بنده به احساس او و دانش آموزان و سایر هواخواهان این خواننده احترام میگذارم.

    • فرزانه

      من عاشق صداي مرتضي باشايي بودم واز هانيه توسلي هم خوشم ميومد......ولي وقتي اين حرفاروازايشون شنيدم خيلي ازايشون بدم اومدومتنفرشدم.......مرتضي جان عاشقتهستيم وتا
      ابددرقلب هايمان جاودان خواهي ماند.....

    • ایدین

      روز بخیر،!!! این خانوم در حدی نیسش ک بخاد درمورد اقای پاشایی نظر بده، ضمن اون حرفا تو پیجت کم بودش باید بیشتر بات برخورد میکردن،نمیدونم جدیدن چرا بعضی افراد نسبت ب محبوب بودن مرتضی پاشایی واکنش نشون میدن!!! حدا ازتون نگذره ک پشت سر کسی حرف میزنین ک دسش از دنیا کوتاس و تا وقتی زنده بودم باکسی کاری نداشتن، بترکین حسودا مرتضی جان ماست!!! باصداش ارامش میگرفتیمو میگیریم، حسودا بترکین

    • میم مثه مرتضی

      خانم به اصطلاح هنرمند.........تو اگه یه دهم اون مرحوم طرفدار داشتی که گوش فلک رو کر میکردی!!!
      الانم منتظر نتایج این متفاوت بودنت باش وقتی فیلماتو توی گیشه میزارن طرفدارای مرتضی یادشون میمونه اینروزا رو

    • الی

      !!!!تسلیت گفتن یا نگفتنش چه اهمیتی داره باباااا
      خودتونو درگیر نکنید الکی
      من که اصلا بازیگر حسابش نمیکنم با اون بازیش

    • خودم

      واقعا که. چقدر شماها بی منطق هستید.
      این همه کامنت گذاشتین که چی؟

      پاسخ ها

      • عسل

        ببخشیدا ولی اونوقت شما چرا کامنت گذاشتی؟؟؟

    • نويد

      اين روزا مد شده كه هر هنرمندي كه ميخواد محبوب بشه بين مردم همش خودشو به مرتضي پاشايي ميچسبونه ،حالا خانم هانيه توسلي چون خواسته بين بقيه متفاوت باشه و بيشتر از بقيه به چشم بياد جهت رو برعكس كرده و خواسته از نردبان پاشايي اينمدلي بالا بره. حالا منم نظرم در مورد هانيه توسلي اينه كه واقعا نه تنها بازيشون رو نديدم بلكه حتي اسمشم نشنيدم ،علاقه اي هم به ديدن فيلماشون ندارم چون با چهره فيزيكيشون اصلا حال نميكنم.

    • علی

      خانم توسلی شما که خود تون از جامعه هنرمندان هستین یعنی تسلیت گفتن به یک هنرمند آنقدر سخت است واما نظر مخالف وکوچک کردن هنرمند بعد از مرگش آنقدر راهت.
      خودتان هم میدانستیم بعد از صحبتهاتون واکنش مردم چی فقط
      خواستین از بزرگی پاشایی استفاده کنید وکمی بزرگ شوید اما افسوس. پاشایی روحت شاد

    • ناشناس

      خانم توسلی با تسلیت نگفتن شما چیزی از محبوبیت آقای پاشایی کم نشد ولی این رفتارا از یک هنرمندی مثل شما بعید به نظر میرسید. میتونستید اصلا چیزی نگید.

    • sara

      تسلیت برای تسلی و خانواده داغدارست. کار سختی هم نبود خانم توسلی

    • مهربان

      هانیه عزیز ، صدای مرتضی صدای نسل من است.منی که دیگر با فیلم طنز و جوک خنده ام نمی گیرد. صدای مرتضی سوز دارد، سوز دل نسل من.
      می پسندمش چون از عمق وجودش درد مرا بازگو می کند.نسلی که دیگر عاشق نمی شود.نسلی که هر روز رو به زوال می رود آری سبکش را دوست می دارم.سبک مرتضای بیمار سبک من است و شاید سبک خود توست.غمگین می خواند چون من غم را دوستر دارم . پس به صدای نسل من خرده مگیر ، امروز این صدا مرا آرام می کند. نگران منی به تو قرص دلم
      واسه دیدن تو داره میره دلم
      نگران منی مثل بچگیام
      تو خودت می دونی من ازت چی میخوام

      پاسخ ها

      • سماء

        مرسي. هزار تا باهات موافقم. حرف دلم منم بود.

    • بدون نام

      خانم توسلی اگه نظر مردم رو نمی خوای چرا تو صفحه اینستات پست میزاری، فکر کنم که دیگه همه می دونن که اونجا میشه پای پست ها کامنت گذاشت پس معلومه که کاملا هدفمند این کار رو کردی، ثانیا واسه مرتضی پاشایی متاسف نباش که چنین طرفدارایی داره، اون عاشق مردم بود و براش فرقی نمی کرد چجوری باشن، بخاطر همینه که طرفداراش بی قید و شرط دوستش دارن، برات متاسفم که یادت رفته همین مردم چه خوب چه بد تو رو هانیه توسلی کردن، بهتر بود راه دیگه ای واسه جلب توجه پیدا میکردی

    • بدون نام

      ولی در کل خانم توسلی میتونست با یه پیام تسلیت جلوی اینهمه کدورت و اختلاف رو بگیره.
      البته باید کمی مهربانتر و باخدا تر میشد. شاید استعدادش رو نداشته و شایدم همونطور که گفتم بازی بوده با هدف دیگه ای.

    • سیاوش

      مهم نیست که سبک خوندنش رو دوست داریم یا نه
      اگه میشناسیش به خانواده اش تسلیت بگی خوبه، اگه هم نمیشناسیش مهم نیست بگی یا نه، به اندازه کافی ادمایی بودن که تسلیت بگن، چه اصراری هست که حتما ایشون هم تسلیت بگه؟
      ضمنا:ابروی مردم یه روزه به دست نمیاد که با این همه توهین میخواین از بینش ببرین، یارو ادم میکشه توو اینترنت این همه شعار میدین که ببخشینش، اونوقت ایشون فقط تسلیت نگفته، ازاش یه قاتل ساختین!!!

    • نعيمه

      باباچيكارش دارين نميشناخته خب گناه كه نكرده چون مامرحوم پاشايي رو دوست داشتيم انتظار داريم همه مثل ما باشن.خوبه يكم منطقي باشين دست از جوگيري بيمورد برداريد

    • سارا

      تو دلت از یه جا دیگه پرهست تو لیاقت گفتن اسمشم نداری همون بهتر که هیچ راه ارتباطی نباشه با تو متاسفم واست

    • مهناز

      هرسخن جایی وهرنکته مکانی دارد خانم توسلی اگه الان یکی از عزیزان شما به رحمت خدامیرفت خودتون می اومد به جای اینکه به شما تسلیت بگه همدردی کنه باید بگه من ازش خودشم نمی اومد? شما به عنون یک انسان باید نمیفهمیدیم تو این زمان که خانواده ای داغدار ازدست دادن بودنشون باشی همدردی کنی نه اینکه نظر بدییییییی!!! واقعا برای شماها متاسفم

    • علی

      خوبه هر کی هر حرفی میخواد بزنه خدا رو در نظر بگیره _ هر کی ریا کار نبوده و حقیقت رو بگه کار خدا پسنده ای کرده _ حقیقت تلخ بهتر از ریا کاریست _ علت عقب افتادگی ما تو هر زمینه ای ریا کاریه اکثریت خودمونه , یکی هم که راستگو هستش اینجوری ازش ایراد میگیریم واااای بحال چنین ملتی _ بعد انتظار پیشرفت و امکانات هم داریم .

    • الهام

      مرتضی عزیز خواننده محبوب و بااخلاق و بی حاشیه ی کشورمون بود .حقش نیست حالا که بینمون نیست خودمون براش حاشیه بسازیم و آزارش بدیم
      من طرفدار سرسختش بودم و هستم و خواهم بود و هیچ وقت فراموشش نمیکنم متاسفانه جواب برادرش منو بیشتر از اهانت هانیه توسلی ناراحت کرد مرتضی کسی بود که هیچ وقت بد کسی رو نگفت و از کسی گله ای نداشت روحش شاد هر چی میگذره بیشتر دلم میگیره ...

    • مينا

      واي هنوزباورم نميشه كه براهميشه رفته.......خدايابمون صبربده تابتونيم غم نبودن مرتضاي عزيزروتحمل كنيم........

    • امید

      خانوم شما خودت باعث این شرایط شدی معذرت خواهی کن از خانوادش خلاص

    • امین

      اصلا تو که نمیخواستی تسلیت بگی،واسه چی گفتی نمیخوام تسلیت بگم....کی مجبورت کرد؟....میگه دلم میسوزه،مگه لاستیک ماشینش پنچر شده بود که دلت واسش سوخت؟

    • yaser

      قابل توجه همه:تمام افرا كه لياقت شنيدن اهنگاي پاشايي وشناختن اين مرحوم رو ندارن اين يه واقعيتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتته

    • ترانه

      همین که این خانوم توهین یه عده ای روبه پای همه ی مردم ایران میذاره وبه همه نسبت میده نشون دهنده فرهنگ وشعورپایین خودشه،امیدوارم که اینوبخونه هیچکس باچهارتاکتاب وفیلم باشعوروفرهنگی نشده که شمابشی،من قبلش بهت حق میدادم امابااین متن بظاهرمودبانه اماکاملاتوهین آمیزت به مردم فقط شعورتونشون دادی خانوم نسبتامحترم

    • Shahriyar

      شما به زور میاین ی چیزی رو به ی نفر تحمیل میکنید از سر بی فرهنگی وعلافیتونه که این کارو میکنید وگرنه هیچ جای صحبت خانم هانیه توسلی اشکال نداشت اصلا شاید دلش نمیخواست پیام تسلیت بده و وقتی این شخصو اصلا نمیشناخت باید به چیش تسلیت میگفت با این وجود بازم تسلیتشو گفت ولی شما انتظار گریه سر قبر اون مرحومو دارید و از شما بی فرهنگ تر برادر مرتضی پاشاییه که ی هنر مند واقعی رو اینجوری خطاب قرار میده و به این نحو بهش توهین میکنه واقعا برای اجتماعتون متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج