۱۵۰۱۸۸۸
۳ نظر
۱۱۰۳
۳ نظر
۱۱۰۳
پ

این خودروها با دلار ۳۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رود!

نایب رییس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: تنها محصولی که ما الان می‌توانیم با تصمیم درست، بازار آن را متعادل کنیم و هنوز جا دارد که با وجود افزایش قیمت دلار، قیمت بازاری آن کاهش پیدا کند، خودرو است.

هفت صبح: علی خسروانی اظهار داشت: در رابطه با قیمت خودروهای وارداتی، باید گفت این خودروها بیشترین حباب قیمتی را دارند و هر چه لوکس‌تر، حباب بیشتر است. برای مثال، مدل‌های بنز، بی‌ام‌و، لنکروز و هیونداهای مدل‌های گران‌قیمت‌تر بیشترین حباب را دارند و فاصله قیمت‌شان با قیمت‌های جهانی خیلی زیاد است و در صورت آزادی واردات خودروهای کارکرده، حباب قیمتی آن‌ها می‌شکند.

وی افزود: اخیرا هم دیدیم که هیات دولت مصوبه‌ای داشت و آن سقف ۸۰ هزار کیلومتر را هم برداشت. قبلا گفته بودند که باید زیر ۸۰ هزار کیلومتر باشد. این موضوع البته جای بحث دارد که بازی با مصوبه‌ها دارد اذیت‌کننده می‌شود، ولی به‌هرحال این خودروها بیشترین ریسک قیمتی را دارند.

0

خسروانی در پاسخ به این پرسش که این خودروها احتمال ریزش قیمت دارند؟ عنوان کرد: قطعا احتمال ریزش قیمت دارند. قیمت خیلی از این خودروها با دلار ۳۰۰ هزار تومانی حساب می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که قیمت ریالی این خودروها احتمال ریزش قیمت دارد؟ تصریح کرد: بله، خودرویی که ۱۵ هزار دلار است و با دلار ۱۰۰ هزار هم قیمت آن ۱.۵ میلیارد تومان می‌شود، در بازار ایران ۵.۵ میلیارد تومان قیمت دارد

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران در پاسخ به این سوال که چند خودرو را مثال می‌زنید که با نرخ دلار بالا در بازار ایران به فروش می‌رود؟ متذکر شد: الان خودرو فولکس تیگوآن مدل ۲۰۱۸ در بازار جهانی حدود بالای ۱۵ هزار دلار قیمت ندارد، اما در بازار ایران حدود ۶ میلیارد تومان قیمت دارد. بی‌ام‌و ۵۲۸ مدل ۲۰۱۵ در بازار جهانی ۱۰ هزار دلار هم قیمت ندارد، اما در ایران ۵ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو با دلار ۱۰۰ هزار تومان هم یک میلیارد تومان می‌شود. از این دست خودروها زیاد هستند. خودرو اسپورتج ۲۰۱۷ کارکرده، قیمت اصلی‌اش کمتر از ۱۰ هزار دلار است، اما در ایران ۳ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودروها قیمت‌هایشان با قیمت‌های بازار جهانی خیلی متفاوت است و بر همین اساس، باز شدن واردات بیشترین ریسک را در این بازارها ایجاد می‌کند.

خسروانی گفت: همین‌طور که شما می‌بینید، خودروهای وارداتی اخیر هم از این قاعده مستثنی نماندند. بعضی خودروها را ۱۰ میلیارد تومان اعلام می‌کردند، مثل میتسوبیشی؛ در صورتی که الان ۵ میلیارد تومان قیمت دارد. البته همین قیمت هم با بازار جهانی خیلی اختلاف را دارد. اگر به خاطر داشته باشید، تویوتا کرولا ۵، ۶ میلیارد تومان اعلام می‌شد، اما ۲ میلیارد و ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. یا مثلا سوزوکی جیمنی ۵ میلیارد تومان بود، اما الان حتی ۳ میلیارد تومان هم کسی نمی‌خرد

وی خاطرنشان کرد: ببینید، تنها محصولی که ما الان می‌توانیم با تصمیم درست، بازار آن را متعادل کنیم و هنوز جا دارد که با وجود افزایش قیمت دلار، قیمت بازاری آن کاهش پیدا کند، خودرو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • علی

    دولت خواسته یا ناخواسته و کاسبان تحریم دهن ملت رو صاف کردن

  • بیات

    بازار ایران داغ است بچسبان بچسبان است چون نظارت نیست

  • محمد رضا

    البته همه این خودروها اکثرا..مال مرفهین بی درد است واگه هم وارد میشوند خودش یی نوع تراشیدن بهانه است برای گرون کردن خودروهای داخلی که بله....ببینید ما چقدر ارزون میدیم.
    به هرحال تا حالا تو این کشور قانونی تصویب نشده که به نفع عامه مردم باشه ویکی بلند شه وبگه خدا پدر ومادرت رو بیا مرزه والحق قانونی خوبی برامون تصویب کردید.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج