رونمایی از «تندیس ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان»
مراسم رونمایی از «تندیس ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان»، برگزار شد.
برترینها: مراسم رونمایی از «تندیس ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان»، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، امروز سهشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۳، همزمان با برگزاری شورای روابط عمومی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان،آیین رونمایی از «تندیس ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان»، با حضور دکتر حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان ملی حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، حسین زادهقشمی مدیرکل روابطعمومی و تشکلهای سازمان حمایت مصرفکنندگان، معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران بنگاههای اقتصادی و اهالی رسانه، در محل وزارت صمت برگزار شد.
ایرانسل، به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، پیش از این در ۹ دوره، موفق به دریافت تندیس و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان شده است.
رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، در مراسم رونمایی از «تندیس ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان»، با تأکید بر اینکه «هدف ما، ارایه خدمات بیشتر به شرکتهای پایبند به حقوق مصرفکننده است»، گفت: با وجود اینکه، این سازمان کار نظارتی میکند، اما به دلیل مسائل اقتصادی و سیاستهای کشور، نوک پیکان به سوی این سازمان است تا فضای آرامی را برای مردم ایجاد کند.
فرهیدزاده، با اشاره به تغییرات در حوزه سیاستگذاری و ارتقای این دوره از جایزه، توضیح داد: با حمایتهای اعضای شورای سیاستگذاری، به دنبال رویههای جدیدی برای ارتقای جایزه بودیم. از دو سال پیش، موضوعات هوش مصنوعی را مطرح کردیم؛ از شعار سال و مشارکت مردم بهره بردیم و با استفاده از نظرسنجیهایی از اتحادیهها، انجمنها و سندیکاها، از شرکتها دعوت کردیم تا معتبرترین و مردمیترین جایزه را اهدا کنیم.
در ادامه مراسم، مدیرکل روابطعمومی و تشکلهای سازمان حمایت مصرفکنندگان، با اشاره به مراحل ارزیابی این جایزه، بیان کرد: در این دوره، ۱۲۰۰ شرکت در ارزیابی اولیه ثبتنام کردند که از میان آنها ۸۰۰ شرکت در همان مرحله اولیه رد شدند، ۴۰۰ شرکت به مرحله بعدی ارزیابی راه پیدا کردند و در نهایت، ۵۵ شرکت مورد ارزیابی نهایی قرار گرفتند. به تعدادی از آنها، تندیس طلایی، نقرهای و برنزی اهدا خواهد شد. به تعدادی نیز صرفاً گواهینامه تعلق میگیرد.
زادهقشمی، ادامه داد: شرکتهایی که تندیس طلایی دریافت میکنند، دارای استانداردهای جهانی هستند و پروندهای برای آنها ثبت نشده است. این دستاورد بزرگی است که این شرکتها حتی یک پرونده تعزیراتی هم ندارند، پرونده حقوقی که اصلاً. میتوان گفت، این تندیس، مردمیترین جایزه است، زیرا تشخیص اهدای آن، براساس نیاز و خواسته مردم صورت میگیرد.
وی، با اشاره به تاریخچه برگزاری این جایزه، گفت: جایزه «تندیس ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان»، ۲۳ سال است که فعالیت میکند و به واقع یکی از سختگیرانهترین جوایز به حساب میآید. تلاش داشتیم تا تغییراتی در روند جایزه انجام شود، به همین دلیل فراخوانی دادیم تا دانشگاهها در این مسیر به ما کمک کنند. با این اوصاف امیدواریم در سال بعد، این جایزه با معیارهای جدیدتری انجام شود.
در آیین رونمایی از «تندیس ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان» از آرمان فرحبخش، برای طراحی این تندیس تقدیر شد.
این جایزه با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات، برای رعایت حقوق مصرفکنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرفکنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرفکنندگان، توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، به طور سالانه برگزار میشود.
ارسال نظر