بازار را رشد میدهیم/ رقابت را تبدیل به جنگ نمیکنیم
به گفته سرتیپی، فیلمنت با تاکید بر رقابت سالم به دنبال رشد صنعت VOD و تولید محتوای باکیفیت است.
در رویداد یلدا سامیت مطرح شد
مدیرعامل فیلمنت: بازار را رشد میدهیم/ رقابت را تبدیل به جنگ نمیکنیم
به گفته سرتیپی، فیلمنت با تاکید بر رقابت سالم به دنبال رشد صنعت VOD و تولید محتوای باکیفیت است.
به گزارش فیلمنت نیوز، علی سرتیپی مدیرعامل فیلمنت در پنل «آینده فروشگاههای اینترنتی در ایران» که عصر دیروز ۳ دی ماه ۱۴۰۳ در رویداد یلدا سامیت با حضور مدیران برتر اکوسیستم استارتاپی و فناورانه کشور برگزار شد با اعلام اینکه رقابت در هر زمینهای میتواند موجب پویایی و چابکی سایر بازیگران یک صنعت شود، تاکید کرد فیلمنت هیچگاه به دنبال جنگیدن با سایر VODهای حاضر در بازار نبوده و نمیخواهد رقابت سالم را به یک جنگ آسیبزا برای این صنعت تبدیل کند. او باور دارد آنها ماموریت دارند با تولید محتوای فاخر و باکیفیت و انتشار حداکثری آن در تمامی پلتفرمهای در دسترس مردم، باعث اعتلا، رشد و توسعه بازار VODهای کشور شوند.
علی سرتیپی درباره مسیری که فیلمنت تاکنون طی کرده است و آینده راه آن صحبت کرد. او در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به سابقه کاری درازمدتی که در سینمای کشور دارد، اعلام کرد: از سال ۱۳۶۴ در دنیای سینما کار میکنم و یکی از علل موفقیتی که ما در سینما و تولیدات آن در ایران داشتیم این است که ما در سینمای کشورمان یک بنگاه اقتصادی ایجاد کردیم که در آن تولید فیلم، سالنداری، پخش فیلم، تبلیغات و به تازگی VOD وجود دارد. این یک پکیج کامل در فعالیتهای ما است و توانستیم با ورود به تک تک این حوزهها به موفقیت تضمینی فیلمها و محتواهایی که تولید میکنیم، برسیم و برخلاف صحبتی که میشود، از محتوا به خوبی پول در بیاوریم. من ۲۲ سال است که شرکت فیلمیران را در کنار بزرگان سینما راهاندازی کردم و مسیر خود را ادامه دادم و از دیگران خواستم که شرکتهای خودشان را راه بیندازند و رقیب ما شوند تا این بازار بزرگتر شود و دیگران نیز به آن ورود کنند زیرا این موارد باعث رشد بازار و پویایی سایر فعالان میشود.
سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ رکوردشکنی کرده است
سرتیپی باور دارد وضعیت سینمای ایران در حال حاضر به لحاظ مخاطب و فروش سالنها، بهترین حال خودش را دارد. او با اشاره به این موضوع ادامه داد: رکورد فروش ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در سینمای ایران رخ داده که احتمالاً تا پایان سال به ۲ هزار میلیارد تومان میرسد و این درست است که شاید رقم عجیب و غریبی در مقابل با سایر صنایع نباشد اما یک رکوردشکنی تمام عیار برای سینمای ایران به حساب میآید و به آینده آن امیدوار میشویم.
این سینمادار باور دارد میزان تماشاگران تا پایان سال در ایران به عدد ۳۰ میلیون نفر می رسد اما با این حال او تاکید دارد که آمارهای ایران در مقایسه با تماشای سینما توسط اروپاییان و آمریکاییها نشان میدهد که هنوز راه زیادی برای رسیدن به نمونههای جهانی وجود دارد. سرتیپی با اشاره به دوران کرونا و اکران آنلاین فیلمهای سینمایی گفت: تا پیش از کرونا فیلمهای خود را به ناشران سینمایی که CD تولید میکردند درنهایت تا رقم ۲۰۰ میلیون تومان میفروختیم اما در حال حاضر در برخی مواقع فروش یک فیلم به VOD به ۱۵ میلیارد تومان هم میرسد.
او همچنین اعلام کرد قیمت بلیت سینماهای آنلاین در حال حاضر به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان رسیده؛ رقمی که از نرخ بلیت برخی سالنهای سینما نیز بیشتر است. سرتیپی درباره این افزایش قیمت گفت: دو سال است که مانند بسیاری از کالاهای دیگر، جلوی گران شدن قیمت بلیتهای سینماها را گرفتند اما در بازار سینما آنلاین بلیت با نرخ واقعی به فروش میرسد.
کاربران VODها به راحتی میتوانند به ۲۰ میلیون نفر برسند
مدیرعامل فیلمنت باور دارد استقبال مردم از VODها روز به روز بیشتر میشود و ابراز امیدواری کرد که این راه روشن در این صنعت ادامهدار باشد. او در بخش دیگر این پنل بیان کرد: از زمانی که وارد این عرصه شدیم تصمیم گرفتیم که تعاملپذیر باشیم و رقابت را تبدیل به جنگ نکنیم چراکه مشکلات بسیار زیاد است و اگر قرار باشد وارد میدان جنگ شویم، ضربههای بزرگی میخوریم. مدیرعامل فیلمنت تاکید دارد رقیب در هر بازاری میتواند منجر به رشد دیگر بازیگران شود و بیان کرد: ما سومین شرکت بزرگ حوزه VOD بودیم و بنای کار خود را بر این گذاشتیم که این صنعت را رشد دهیم و محتوای خوب تولید کنیم و تجربه کارهای ساخت سینمایی را وارد پلتفرم کنیم. بازار VODها در حال حاضر هفت الی هشت میلیون کاربر دارد و به راحتی میتواند به بیست میلیون کاربر هم برسد از همین رو استراتژی بزرگ کردن این بازار را داریم. فیلمنت تنها شرکتی است که تولیداتش در انواع و اقسام اپلیکیشنها و بسترها در دسترس است و به لحاظ دیده شدن محتوا رتبه اول را در بازار داریم.
در این پنل مدیران مجموعههای بزرگ و فعال استارتاپی کشور مانند مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی کالا، توحید علی اشرفی مدیر عامل علی بابا، مجید رضوی مدیرعامل هلدینگ هزاردستان (مالک کافه بازار و دیوار) و محمد خلج مدیرعامل گروه اسنپ نیز حضور داشتند و به بیان مشکلات و آینده مسیر شغلی خود و سایر بازیگران تجارت الکترونیکی پرداختند. آنها معتقد بودند زمان این فرارسیده که سرمایهگذاران بازارهای سنتی مانند سرتیپی و سایر افراد و شرکتها، بیشتر به اکوسیستم استارتاپی باور داشته باشند و ضمن تزریق سرمایه در این مجموعهها، از فرهنگ کاری این شرکتها نیز استفاده ببرند.
هشتمین دوره از سلسله رویدادهای یلدا سامیت با هدایت اکبر هاشمی مدیرعامل و بنیانگذار رسانه شنبه، عصر دیروز در سالن وزارت کشور با حضور اصحاب رسانه، چند ده تن از مدیران حوزه فناوری کشور و بیش از هزار مخاطب و علاقهمند به این حوزه برگزار شد. این اولین حضور علی سرتیپی در این سلسله رویدادها بود. گفتنی است فیلمنت تنها VOD حاضر در مراسم یلدا سامیت ۱۴۰۳ بود.
آرش پارساپور
ارسال نظر