فیلمنت چگونه پیشتازِ جوایز جشن حافظ شد؟
چند شب پیش که جشن حافظ برگزار شد و برندگان خود را در بخش های مختلف معرفی کرد در بخش تلویزیون و پلتفرمها، فیلمنت با درخشش محصولاتش شب پرستاره ای را پشت سر گذاشت.
برترینها: چند شب پیش که جشن حافظ برگزار شد و برندگان خود را در بخش های مختلف معرفی کرد در بخش تلویزیون و پلتفرمها، فیلمنت با درخشش محصولاتش شب پرستاره ای را پشت سر گذاشت.
جایزه های اصلی بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین سریال و بهترین کارگردانی در حالی به فعالیت یک ساله گذشته پلتفرم فیلمنت اختصاص یافت که نشان از این بود که در کنار جلب رضایت مخاطبان میتوان منتقدان و داوران رویدادهای تخصصی را نیز جلب کرد؛ موفقیتی که به سادگی به دست نیامده و حتما حاصل سرمایهگذاری دو سال اخیر فیلمنت روی محتوای خود است.
فیلمنت که در 2 سال گذشته با تیم مدیریت جدید محصولاتی چون پوست شیر، دفتر یادداشت، افعی تهران و در انتهای شب را به عنوان آثاری استاندارد در شبکه نمایش خانگی منتشر کرده است در رقابت جشن حافظ و زیر ذره بین داوران این رویداد که همگی از چهره های مطرح سینما و منتقدان هستند، نیز پلتفرم برتر بود و جوایزی که به خود اختصاص داد مهمترین و کلیدی ترین جوایز بود و به نظر می رسد در رقابت دیگری که به زودی پیش رو خواهد داشت نیز می تواند بدرخشد.
نخستین جشنواره محصولات شبکه نمایش خانگی با نام «رویداد» که قرارست به زودی برندگان خود را معرفی کند دیگر رقابتی است که پلتفرم ها پیشرو دارند و باید منتظر ماند و دید کدام یک از آثار برنده خواهند شد ولی می توان پیش بینی کرد که دست های فیلم نت در آنجا نیز پر خواهد بود.
گرچه محصولات سینمایی سال های سال است که جشنواره های رنگارنگی دارند ولی شبکه نمایش خانگی به عنوان عرصه ای تازه پا به میدان گذاشته هنوز چندان فرصت رقابت محصولاتش را نداشته ولی در همین فرصت های اندک هم موفقیت یک پلتفرم می تواند نشان از کیفیت تولیدات باشد.
سال 1402 را می توان سال طلایی تولیدات فیلمنت دانست که نام این پلتفرم را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت و جایگاه آن را به نفر دوم بازار ارتقا داد و از این جابجایی جایگاه مهمتر اینکه فیلمنت توانست به سرعت فاصله خود را در برندینگ و رساندن محصولاتش به دست مردم با فیلیمو کم کند و حالا با دریافت جوایز اصلی جشن حافظ این نوید را هم می دهد که مخاطبان تخصصی و سختگیر از جنس خود سینما و به ویژه منتقدان که از اعضای مهم داوری جشن حافظ هستند نیز به محصولات این پلتفرم روی خوش نشان می دهند.
اما آنچه مسلم است رسیدن به جایگاه خوب همه مسیر نیست و بخش سخت تر ماجرا حفظ جایگاه حاضر و حتی ارتقای آن است؛ مسالهای که به عنوان یک چالش جدی پیشروی فیلمنت قرار دارد به ویژه در شرایطی که چند سریال اخیر آن آنطور که کارهای قبلیاش سر زبانها افتادند، موفق نبوده است؛ البته شنیده میشود چند سریال باکیفیت به ویژه کار هومن سیدی با نام «وحشی» قرارست باردیگر این پلتفرم را به نقطه اوجش بازگرداند.
در حال حاضر ستارههای سینما و تلویزیون میانه خوبی با فیلمنت دارند و خبرها حاکی از آن است که قراردادهای چند ساله با این پلتفرم بستهاند و طرحها و ایدههای متنوعی را هم عرضه کردهاند ولی باید دید ریلگذاری این پلتفرم چگونه خواهد بود و تاچه حد تیم بررسی فیلمنامهها و ناظران بر تولید میتوانند با سختگیری حتی روی کار افراد اسم و رسمدار، کیفیت تولیدات آینده را تضمین کنند.
ارسال نظر