رپورتاژ آگهی
شرکت نسیم مهاجر سفر خوب جزو ۵۹ برند برتر ایران شد
اولین همایش ملی اعتبار برند با حضور برخی از مقامات دولتی برگزار شد.
اولین همایش اعتبار ملی برند به میزبانی سازمان متخصصین و مدیران ایران و با حضور برخی از مقامات دولتی و مدیران تراز اول ایران، در تهران برگزار شد، در این همایش پس از سخنرانی در راستای شیوه مدیریت خصوصی سازی و اعتبار دادن به نهاد ها و شرکت های خصوصی و ایجاد تسهیلات به ایشان، از ۵۹ مدیر کارآفرین نمونه در زمینه های مختلف تقدیر و قدر دانی شد، از جمله این کارآفرینان جناب آقای دکتر محمد باقر سخی کارشناس مدیریت گردشگری حرفه ای بین الملل، دارنده فوق دکترای کسب و کار و مدیر عامل شرکت بین المللی سفر خوب بود، به همین دلیل به سراغ ایشان رفته و دقایقی پای صحبت های ایشان می نشینیم لازم به ذکر است شرکت نسیم مهاجر سفر خوب یکی از زیر مجموعه های شرکت بین المللی سفر خوب بوده و دفاتر آن به صورت زنجیره ای در ایران، دبی، انگلیس و کانادا می باشد.
جناب دکتر محمد باقر سخی نظر شما در مورد این قبیل همایش ها چه می باشد؟
به نام خدا و با سلام به شما و مخاطبان عزیز، از اینجا شروع کنم (با لبخندی از رضایت و ذوق ادامه می دهد): چه رویداد خوبی شروع شده است: اعتبار برند ایران! و این تازه شروع اعتبار دادن به برند ایرانی است، دقیقاً یادم می آید، رهبر معظم ایران از سالیان گذشته تاکنون این مورد را تأکید می نمودند و بسیار به حمایت از تولید داخلی و اعتبار دادن به برند ایرانی تأکید دارند و این نشان می دهد ایشان چقدر به نام و اعتبار ایرانی اهمیت می دهند، حتی چندی پیش دستور دادند، علاوه بر بالا بردن کیفیت اتومبیل های تولید داخل، نام آن ها نیز به زبان ملی ایران روی اتومبیل نوشته شود تا در سراسر دنیا بر اهمیت زبان، هویت و برند ایرانی افزوده شود، اگر چنین حالتی در بین دیگر مقامات دست اندرکار و حتی مردم نیز رواج پیدا کند ایران هم می تواند در تجارت بین المللی دست آورد های بیشتری داشته باشد.
چه راهکاری برای این حمایت ها دارید، منظورم مسئولین و مردم است؟
چهار قشر در این موضوع مانند زنجیر به یکدیگر پیوسته هستند و بدون هرکدام از آنها کار پیش نمی رود، یعنی حتی اگر هرکدام از آنها میدان را خالی کنند، تولید و کسب ایرانی مانند اتومبیلی می شود که یک لاستیک آن پنچر باشد، این چهار قشر عبارتند از مسئولین دولتی از وزرای دولت و نمایندگان مجلس گرفته تا مدیران خرد سازمان های دولتی و حتی بانک ها، اینها می توانند با پشتیبانی از کار و کسب داخلی، با اعطای وام و تسهیلات، بدون سنگ اندازی های شایع و اعتبار دادن به تولید وکسب داخلی کمک کنند، نمونه کوچکش این است که حتی اگر می خواهند به کارمندانشان پاداش دهند، این هدایا، از برندهای داخلی باشد نه خارجی، یا به فرض مثال تخفیفات بیشتری در حوزه مالیات برای تولید کنندگان اعمال شود.
قشر دوم، تولید کنندگان می باشند، آنها می توانند با دو موضوع برند ایرانی را جهانی کنند، اول: بالا بردن کیفیت تولید و البته نه تنها در سطح استاندارد داخلی بلکه در سطح استاندارد بین المللی و دوم پائین آوردن قیمت، درست است که در کشور ما نرخ ها تابع شرایط و بحران های بین المللی است اما تولید کننده و کاسب کار ایرانی هم می تواند طمعِ مال اندوزی را کم کرده و سود خود را پائین بیاورد، در این حالت، یعنی کیفیت بالا و سود کم باعث راه پیدا کردن محصولات ایرانی به بازار جهانی می گردد و یادمان باشد قرار نیست تولید کننده راه صدساله را یک شبه طی کرده و به همه آرزوهای خود در یک شب برسد! وقتی کیفیت بالا و سود پائین باشد نه تنها استقبال در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز از محصول ایرانی استقبال شده و مشتری زیاد می گردد.
قشر سوم، مردم هستند، خواهش من این است که اولاً از محصولات داخلی استفاده کنند، بنده شخصاً تا زمانی که محصول ایرانی در بازار موجود باشد از محصول مشابه خارجی استفاده نمی کنم، چرا که ریشه انحرافات همچون دزدی، سرقت و از این قبیل ... از بیکاری است، اگر جوان ایرانی مشغول به کار و کسب، تولید و درآمد باشد، دیگر سراغ خلاف کردن نمی رود پس این به نفع عموم جامعه است که هر چه می توانیم جوانان خود را حمایت کنیم و از طرفی شخصاً تا آنجایی که دیده ام محصول داخلی هم کیفیت مناسبی دارد و البته اینکه محصولات داخلی را عده ای به سخره می گیرند اکثراً شایعه است که توسط کشورهای غربی از زمان قاجار و زمانی که محصولات غربی به صورت انبوه به ایران راه پیدا کرد، شایعه محصول ایرانی ضعیف است یا به درد نمی خورد راه افتاد تا بدینوسیله بر سر محصول ایرانی بزنند و جنس خود را در ایران بفروشند و نتیجه این می شود که اکنون بسیاری از هموطنان، جنس بنجل غربی و شرقی را بر جنس ایرانی ترجیح داده و متعاقباً تولید کننده نیز اعتماد به نفس خود را.
اما آخرین قشر؛ یعنی اتاق های بازرگانی و سفارات ایران در کشورهای دیگرکه در شناساندن محصول ایرانی در بازار بین المللی می توانند سهم به سزائی داشته باشند، اما متاسفانه نقش ضعیفی در این امر ایفا می کنند، آنها می توانند با ایجاد نمایشگاه های مختلف در کشورهای حوزه کاری خویش بازاریابی را برای صادرکنندگان تسهیل نمایند اما متاسفانه با کم کاری خویش باعث کم رنگ شدن صادرکنندگان ایرانی و متعاقباً محصولات آنها، به جز تعداد محدودی در جهان شده اند.
جمله پایانی اگر دارید بفرمائید؟
با تشکر از شما و مخاطبان عزیزتان، امید دارم چهار قشری که عرض شد دست به دست هم دهند تا ایرانی آباد با اقتصادی شکوفا داشته باشیم.
ارسال نظر