۱۴۷۰۴۵۱
۶ نظر
۱۰۸۰
۶ نظر
۱۰۸۰
پ

تصمیم پلیس راهور برای اتوبان همت تهران

رییس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه ۵۹ درصد خودرو‌های ترددکننده در بزرگراه شهید همت پایتخت تک‌سرنشین است، اجرای طرح مسیر ویژه حمل و نقل همگانی در این بزرگراه برنامه‌ریزی شده است.

خبرگزاری ایرنا: رییس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه ۵۹ درصد خودرو‌های ترددکننده در بزرگراه شهید همت پایتخت تک‌سرنشین است، اجرای طرح مسیر ویژه حمل و نقل همگانی در این بزرگراه برنامه‌ریزی شده است.

تصمیم پلیس راهور برای اتوبان همت تهران

سرهنگ مصطفی زینی‌وند در گفت وگویی اظهار کرد: در همین راستا در بزرگراه شهید همت خط سبقت اتوبوس و حمل و نقل عمومی ایجاد می‌شود، ایجاد این خط ویژه یکی از راهکار‌هایی بود که در سال گذشته از سوی پلیس برای برون‌رفت از ترافیک شهر تهران مطرح شد و ما به صورت جدی آن را پیگیری کردیم.

سرهنگ زینی‌وند افزود: در کلانشهر تهران باید چنین طرح‌هایی اجرایی شود تا شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب شوند تا از وجود خودرو‌های تک‌سرنشین در خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران کاسته شود البته این اولویت در ایجاد خط ویژه در بزرگراه همت به خودرو‌هایی عمومی که در حال جابجایی مسافر هستند، داده می‌شود.

پولی شدن بزرگراه همت مطرح نیست

وی اضافه کرد: پلیس موافق اجرای طرح مسیر ویژه حمل و نقل همگانی در بزرگراه همت است، اما اینکه تردد‌ها پولی می‌شود درست نیست و در واقع بحث پولی شدن آن مطرح نیست.

وی یادآور شد: موضوع اعمال قانون متخلفان است، زیرا در صورت ایجاد مسیر ویژه در این بزرگراه در ساعت‌های اوج ترافیک اولویت تردد با خودرو‌های پرسرنشین همگانی است و خودرو‌های غیرمجاز اعمال قانون می‌شوند.

به گفته وی، خطوط پُرسرنشین سه معیار اصلی فیزیکی، ترافیکی و حمل و نقلی دارد که معیار‌های فیزیکی مانند عرض خطوط عبوری، معیار ترافیکی حجم تردد خودرو‌هایی که از آن معبر عبور می‌کنند یا حجم تردد مسافران و معیار‌های حمل و نقل متوسط زمان سفر و مصرف سوخت لحاظ می‌شود.

۵۹ درصد خودرو‌ها در بزرگراه همت تک‌سرنشین است

رییس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت:، اما چرا بزرگراه همت انتخاب شده است، زیرا به عنوان اولین گزینه این خط آمارگیری شده که با توجه به حجم خودرو‌های ترددکننده در سه ساعت اوج ترافیک صبح و سه ساعت اوج ترافیک عصر نشان می‌دهد که ۵۹ درصد خودرو‌های این بزرگراه خودرو‌های تک‌سرنشین، ۳۱ درصد ۲ سرنشین و ۱۰ درصد چند سرنشین بودند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که ما چنین بزرگراهی که نقش عبوری دارد و به صورت مبدا و مقصدی کارکرد دارد اولویت را به حمل و نقل عمومی این بزرگراه داده‌ایم تا خودرو‌های تک‌سرنشین کمتر شود و خودرو‌های همگانی و پرسرنشین افزایش یابد و از حجم ترافیک همت نیز کاسته شود.

سرهنگ زینی‌وند افزود: تعداد خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی در این خط در وضعیت موجود لابلای این خودرو‌ها تردد می‌کنند یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد از آنجا که بزرگراه شهید همت نقش جابجایی و مبدا و مقصد دارد اگر بخواهیم خط بی‌آرتی ایجاد کنیم نیاز به ایجاد ایستگاه دارد و برای خط بی‌آرتی باید کل مسیر را جداسازی کنیم.

وی یادآور شد:، اما در صورتی که طرح مسیر ویژه حمل و نقل همگانی در بزرگراه همت ایجاد شود، در ساعات اوج ترافیک می‌توانند ناوگان حمل و نقل عمومی از این میر تردد بهتری داشته باشند هرچند قرار است به این مسیر ناوگان عمومی نیز تزریق شود تا مردم راحت‌تر بتوانند از این خط استفاده و تردد کنند.

ایجاد طرح مسیر ویژه حمل و نقل همگانی با مصوبه شورای عالی ترافیک

رییس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این طرح مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را دارد و کار‌های اجرایی آن در حال انجام است. اگر دوربین‌ها فراهم شود، زیرا باید دوربین‌های پلاک‌خوان در طول مسیر نصب شود که این کار به عهده سازمان حمل و ترافیک شهرداری تهران است و در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: پلیس راهور تهران راهکار‌هایی که باعث کاهش تراکم ترافیک در پایتخت می‌شود را همراهی می‌کند، برای این موضوع نیز اگر دوربین‌ها تهیه شود مابقی فعالیت‌ها زیاد زمان‌بر نیست، خط‌کشی و تابلوگذاری برای طول مسیر پس از نصب دوربین‌ها انجام می‌شود، زیرا تابلو متغیر خبری نیاز است و باید به شهروندان اطلاع‌رسانی شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    اول همت را عریض کنید بعدا،خط ویژه بگذارید

  • سجاد

    آخه عاقلین اگه این مسیر بیشترین خودروی تک سرنشین رو داره معناش اینه که حمل و نقل ضعیفتری داره، من مسیر محل کارم این بزرگراه هست و امروز دیدم خط کشی شده، تو این بزرگراه فقط و فقط یک خط اتوبوس فعال هست من مجبورم با ماشین خودم برم مگر نه دیوانه نیستم تو این ترافیک با ماشین برم

  • بی نام

    به جای این کارها حمل و نقل عمومی را تقویت کنید

  • رضا شیخ عطار

    دقت کنید بزرگترین مسیر شرقی وغربی شهر تهران همین بزرگراه است،وپر واضح است که بایستی تک سرنشین در این مسیر زیاد باشد،چرا چون ساعات اداری،ودسترسی به مسیر های هم تقاطع زیادی دارد،این طرح جدید کاری را از پیش نخواهد برد،نمونه آن بزرگراه امام علی ع است بجز اینکه مسیر اتوبوس رو عرض بزرگراه را اشغال کرده هیچ فایده ایی نداشته است،در مسیر همت نیز در تقاطع مدرس،چمران،رسالت،نیز خود بخود تراکم دائمی وجود دارد تا برسد زمانی که یک مسیر اختصاصی هم برای اتوبوس باز شود،دوطبقه کردن،خیابان دماوند،وانقلاب،وازادی،
    ومدیر همت یکی از راه کارهای اصلی خواهد بود

  • ناشناس

    ترافیک ربطی به تک یا چند سرنشین بودن خودروها نداره بلکه به نحوه رانندگی و میزان حجم خودرو در خیابان ربط داره

  • علی

    بدترین کار ممکن همینه

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج