۱۴۶۵۸۸۶
۱۰۰
۱۰۰
پ

برف زودهنگام به باغ‌های سیب خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: بارش زودهنگام برف پاییزی در این شهرستان باعث شد محصولات باغ‌های سیب که هنوز برداشت نشده بود، دچار خسارت شود.

مهر: مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: بارش زودهنگام برف پاییزی در این شهرستان باعث شد محصولات باغ‌های سیب که هنوز برداشت نشده بود، دچار خسارت شود.

برف زودهنگام به باغ‌های سیب خسارت زد

محمد امین بایزیدی در این زمینه افزود: بارش برف در یک هزار هکتار از باغ‌های سیب شهرستان اشنویه که هنوز برداشت محصول آن آغاز نشده بود به کشاورزان خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: بارش برف قبل از برداشت محصول سیب، باعث سنگین‌شدن شاخه‌های درختان شده و با شکستن شاخه و در برخی مناطق تنه درختان، به محصولات برخی باغ‌ها صدمه زد؛ به گونه‌ای که دیگر امکان بسته‌بندی و شرایط ارسال به سردخانه را ندارند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی اشنویه، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲۵ هزار تُن سیب از باغ‌های اشنویه برداشت شود که در مقایسه با ۱۶۰ هزار تن محصول سیب این شهرستان در سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

بایزیدی گفت؛ حدود ۱۰ هزار و ۷۸۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به باغ سیب اختصاص یافته که هفت هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور است. امسال تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار تُن محصول سیب به سردخانه‌های این شهرستان ارسال شده است.

اشنویه رتبه سوم تولید محصول سیب را در آذربایجان غربی دارد. ارقام سیب در باغ‌های این شهرستان «رد» و «گلدن» است که علاوه بر اینکه ماندگاری بسیار خوبی برای نگهداری در سردخانه دارند، این ارقام صادراتی هم هستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج