۱۴۶۵۷۸۶
۲ نظر
۲۷۴
۲ نظر
۲۷۴
پ

زاکانی سنگ‌فرش‌های خیابان‌ها را جمع می‌کند؟

همزمان با افزایش نارضایتی های مردم درباره وضعیت سنگ فرش های برخی از خیابان ها و میادین در تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر هم نسبت به این وضعیت گلایه دارند و از شهرداری تهران می خواهند که سنگ فرش های خیابان ها را جمع آوری و یا اصلاح کند.

اطلاعات آنلاین: همزمان با افزایش نارضایتی های مردم درباره وضعیت سنگ فرش های برخی از خیابان ها و میادین در تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر هم نسبت به این وضعیت گلایه دارند و از شهرداری تهران می خواهند که سنگ فرش های خیابان ها را جمع آوری و یا اصلاح کند.

زاکانی سنگ‌فرش‌های خیابان‌ها را جمع می‌کند؟

این روزها شهروندان به هنگام تردد از خیابان های سی تیر، میدان بهارستان و چهار راه سعدی (مخبرالدوله) با مشکلات گوناگون مواجه هستند  و نسبت به اجرای برخی طرح های شهری که چند سال پیش انجام شد، گلایه دارند، طرح هایی مانند سنگ فرش های خیابان که با هزینه های میلیاردی اجرایی شد اما در عمل نه تنها برای تردد راحت و بدون دغدغه نقش نداشت بلکه برای مردم در زمان عبور از این خیابان ها و میادین هم هزینه زا بوده است و البته برخی کاسبی ها هم به موازات اینگونه طرح ها کساد شده است!

این در حالی است که با افزایش نارضایتی ها، از یک طرف شهرداری منطقه ۱۲ تهران اعلام کرده است که به دنبال اصلاحاتی برای میدان بهارستان و آسفالت دوباره بخش هایی از محل تردد خودرو ها است و از سوی دیگر تعدادی از اعضای شورای شهر هم نسبت به این وضعیت گلایه دارند و از شهرداری تهران می خواهند که سنگ فرش ها را جمع آوری و یا اصلاح کند.

*طرح را تعطیل کنید

در همین باره علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل  و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح سنگ فرش ها یک تکه از پازل اجرای عملیات آرام سازی و طرح های بزرگ تر بود که تنها بخشی از فازهای آن اجرایی شده است به «اطلاعات آنلاین» گفت: در این شرایط که مردم در زمان تردد با مشکلات گوناگون مواجه هستند دو راه پیش روی مدیران شهرداری است، یا این طرح را به کل تعطیل کنند و یا فازهای دیگر آن هم برای تکمیل شدن اجرایی شود.

بنابر اظهارات قائمی، در این موضوع نیازی به مصوبه و یا طرح های فوریتی شورای شهر نیست و اگر شهرداری تهران عزم جدی در این باره داشته باشد، به تنهایی می تواند با کار کارشناسی و مطالعات دقیق دغدغه و مطالبه شهروندان را برطرف کند، البته باید مدیران شهرداری به طرح های گذشته هم پایبند باشند.

وی افزود: از یک طرف سنگ فرش های خیابان ۱۷ شهریور که برای اجرای طرح مسیر پیاده روی انجام شد، پس از مدتی جمع آوری و دوباره خیابان آسفالت شده است و از سوی دیگر میدان پر تردد بهارستان و خیابان سی تیر این روزها دارای سنگ فرش است و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

* سنگ فرش مناسب برخی خیابان ها نیست

علاوه بر این جعفربندی شربیانی نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل  و ترافیک و عضو هیات رئیسه شورای شهر با بیان اینکه طرح سنگ فرش ها در برخی خیابان هایی که محل تردد خودروها آن هم به تعداد زیاد در طول شبانه روز است پاسخگو و مناسبت نیست به «اطلاعات آنلاین» گفت: در این شرایط که مردم در زمان تردد با مشکلات گوناگون مواجه هستند، شهرداری تهران باید با کار مطالعاتی دقیق و استفاده از نظرات مردم و کارشناسان حوزه ترافیک و حمل و نقل نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام کند.

بنابر اظهارات  شربیانی، این طرح در محلات و خیابان هایی که بافت تاریخی دارند و البته تردد خودرویی هم ندارند، مناسب است اما در میدان مهم و پرتردد بهارستان باعث ایجاد زحمت مردم و مشکلات گوناگون می شود.

وی تاکید کرد: تجربه خیابان ۱۷ شهریور نشان داد که در وهله اول اینگونه طرح ها باید با پشتوانه مطالعاتی دقیق انجام شود و در مرحله دوم  در خیابانی که محل تردد خودرو و کسب و کار مردم است، اجرای طرح سنگ فرش نتایج مثبت در پی نخواهد داشت.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      با سلام جم کن بعدآ پهن میکنند کل اااااآآآاااا

    • حقگو

      متاسفانه این نحوه سنگفرش کردن درست نیست.اگرچه سنگفرش اصولی هم زیباست و هم کمک به موضوع آبخوانداری داربست و هم جلو جاری شدن سیلان در بارندگی را میگیرد و مطابق با محیط زیست است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج