۱۴۶۵۷۵۳
۱۷ نظر
۸۲۱۳
۱۷ نظر
۸۲۱۳
پ

جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده

شرایط قانون لغو سفر در اسنپ بروز رسانی شد

اسنپ به‌تازگی قوانین مربوط به هزینه‌ لغو سفر کاربران مسافر را به‌روزرسانی کرده است.

برترین‌ها: اسنپ به‌تازگی قوانین مربوط به هزینه‌ لغو سفر کاربران مسافر را به‌روزرسانی کرده است و مطابق با آن پس از رسیدن راننده به مبدأ و گذشت ۵ دقیقه از زمان قبول درخواست سفر، در صورتی‌که مسافر سفر را لغو کند، یا تا ۵ دقیقه بعد از رسیدن راننده، در مبدأ حاضر نشود و راننده مجبور به لغو سفر شود، مسافر موظف به پرداخت هزینه لغو سفر به کاربر راننده خواهد شد. این هزینه جبران زمان تلف شده و هزینه سوختی است که راننده برای رسیدن به مبدا صرف کرده است و مستقیماً بدون کسر کمیسیون، به حساب کاربر راننده واریز خواهد شد.

شرایط قانون لغو سفر در اسنپ بروز رسانی شد

اسنپ از زمستان ۱۴۰۰، برای کاهش لغو سفر، راهکارهایی برای هر دو گروه کاربران راننده و مسافر طراحی کرده است تا از اتلاف وقت و هزینه آن‌ها جلوگیری کند. کاربران راننده اسنپ مجاز به لغو سفر بیش از حد تعیین‌شده در طول ۲۴ ساعت نیستند و در صورت لغو غیرموجه بیش از تعداد معین با محدودیت‌هایی در پذیرش درخواست سفر مواجه می‌شوند. در سفرهایی که از سوی مسافر لغو می‌شوند هم برای جبران خسارت کاربر راننده و متعادل ماندن نسبت عرضه و تقاضا هزینه‌ای تعیین شده که مسافر موظف به پرداخت آن است و به صورت مستقیم بدون دریافت کمیسیون به حساب کاربر راننده واریز می‌شود.

به گزارش اسنپ، روزانه حدود ۷۰ هزار سفر اسنپی پس از رسیدن کاربر راننده به مبدأ، توسط مسافر لغو می‌شوند. به طور میانگین کاربران راننده در اسنپ ۳ دقیقه بعد از پذیرش درخواست سفر به مبدأ می‌رسند. با در نظر گرفتن ۷۰ هزار لغو سفر در روز می‌توان گفت زمان تلف‌شده کاربران اسنپ در روز چیزی حدود ۳۵۰۰ ساعت و معادل ۱۴۵ روز است.

این زمان تلف شده در کنار هزینه سوختی که کاربر راننده برای رسیدن به مبدأ سفر صرف می‌کند و همین‌طور بیرون ماندن از چرخه ارسال درخواست‌ها موجب هدر رفتن بخشی از سرمایه شغلی کاربران راننده اسنپ و همینطور برهم‌خوردن تعادل عرضه و تقاضا می‌شود. بر همین اساس اسنپ با ایجاد تغییراتی در شرایط هزینه لغو سفر مسافر تلاش می‌کند با کاهش تعداد لغو‌ سفر پس از رسیدن راننده به مبدأ، تعادل را در چرخه سفرها برقرار کند و خسارت کاربران راننده را جبران کند.

چه سفرهایی شامل هزینه‌ی لغو سفر می‌شود؟

اسنپ قابلیت «هزینه لغو سفر» را طراحی کرده تا در صورت لغو غیرضروری سفر به کاربران راننده‌ای که خود را به مبدأ رسانده‌اند هزینه‌ای بابت جبران خسارت پرداخت شود. این هزینه مستقیما و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد. در مرحله دوم این طرح، هزینه لغو سفر شامل مواردی می‌شود که کاربر راننده به مبدأ سفر رسیده و ۵ دقیقه‌ از قبول شدن درخواست سفر مسافر گذشته است، اما سفر به دلیل لغو غیرضروری از سوی مسافر یا حاضر نشدن مسافر در مبدا انجام نشود.

تشخیص لغو غیرضروری سفر و ثبت درخواست تجدیدنظر

در موقعیت‌هایی که لغو سفر مشمول هزینه شود، ابتدا پیام هشداری با ذکر مبلغ هزینه‌ لغو به مسافر نمایش داده می‌شود تا در صورت پذیرش این موضوع لغو سفر را انجام دهد. اسنپ در این موارد، بلافاصله پس از لغو سفر، به وسیله یک سیستم هوشمند موقعیتی که سفر در آن لغو شده، مسیر پیش روی کاربر راننده و مدت زمان طی‌شده از قبول درخواست سفر را بررسی می‌کند و مسافر را به وسیله یک پیامک از وضعیت هزینه لغو سفر خود مطلع می‌کند.

شرایط قانون لغو سفر در اسنپ بروز رسانی شد

در برخی از مواقع ممکن است مسافر به دلیل شرایطی اضطراری ناچار به لغو سفر شود، اسنپ امکانی را برای بررسی دقیق دلایل لغو سفر نیز در نظر دارد. برای این کار تنها کافی است به منوی اسنپ مراجعه کنید، به بخش «ارتباط با پشتیبانی» بروید و از دسته‌بندی مالی، گزینه‌ی «اعتراض به هزینه‌ لغو سفر» را انتخاب کنید و با ثبت سفر مربوطه، جزئیات دلایل لغو خود را شرح دهید. پشتیبانی اسنپ پس از بررسی نتیجه را در منوی ارتباط با پشتیبانی در بخش «بررسی‌شده» به شما اعلام خواهد کرد.

نحوه پرداخت و مبلغ هزینه لغو سفر در اسنپ

هزینه لغو سفر به عنوان بدهی در حساب کاربری مسافران ثبت می‌شود و به صورت خودکار از موجودی آن‌ها کسر نمی‌شود. جزئیات مربوط به لغو سفر و مبلغ و تاریخ آن در بخش «پرداخت‌های معوقه» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت می‌شود. این هزینه در شهرهای مختلف متفاوت و بین ۲ هزار و پانصد تا ۵ هزار تومان است که به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب کاربر راننده واریز می‌شود. هر مسافر تا ۳ بار فرصت دارد، هزینه‌های معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    بسیار تصمیم درستی است.پیشنهاد میکنم برای جلوگیری از موارد کلاهبرداری بعضی از مسافران که بدون پرداخت کرایه پیاده میشوند ،درصدی از هزینه سفر بعد از پذیرش مسافر به حساب راننده واریز شود و الباقی در انتهای سفر تسویه شود.

  • ناشناس

    بعد چطوری مشخص میشه بحساب کدوم راننده باید واریزشه

  • بازنشسته

    اسنپ = استثمار کامل رانندگان

  • کاسب

    با این تورم افسار گسیخته، اسنپ یعنی ضرر

  • فرهاد

    کرایه پایین سفرها مساوی است با نابودی ماشین و راننده

    پاسخ ها

    • ناشناس

      خب تو اسنپ کار نکن مگه مجبورت کردن

    • شایان

      تا بعضی رانندگان مفتبری میکنن وضع همینه اسنپ چرا کرایه صد کیلومتری بین شهری رو ۱۸۸ تمن میزنه ورانندگان هم این درخواست ها رو تو هوا میزنن انتظار داری کرایه‌ها بالا بیاد تا وقتی مفتبری میکنید وضع همینه.

  • محمد

    سلام متاسفانه همیشه به سود خودتان طرح و برنامه ریزی میکنیدگاهی اوقات کار ضروری داری به پنجاه شصتااسنپ شما پیشنهاد می دهید ‌هیچ کدام قبول نمیکنن تامبلغ را بالاتر ببرید چرا شما با این رانندگان نزدیک مسافر برخورد نمی کنید وبا یک کلمه متاسفانه به مسئله خاتمه میدهید چون وقتی مبلغ زیادشد درصد خودتان هم زیاد تر میشود

    پاسخ ها

    • علی

      اگه راننده سفر روقبول نمیکنه بخاطر اینه که براش صرف نداره درحال حاضر کمترین نرخ کرایه در اسنپ هست شما یه تاکسی دربست بگیر ببین چقدر ازت میگیرند راننده مسخره نیست که درخواست بدید بیاد 5دقه منتظر بمونه لغو کنی بدون هزینه دمتگرم خودتو بزار جای اون راننده

    • علی

      متاسفم برای این تصمیم یعنی راننده 4دقیقه اونجا منتظر بمونه ضرری نکرده این چه حرفیه درکلانشهر مسافر باید از درخواستش مطمعن باشه وبعد درخواست بده همیشه مشکل پیش نمیاد که بعضی مسافرا عادت دارن هم اسنپ وهم تپسی درخواست میدن بعد هرکدوم زودتر اومدن اون یکی رو لغو میکنند یا بعضی ماشین توراهی گیرش بیاد لغو میکنه،حتما باید جریمه باشه چه راننده چه مسافر باید برای وقت هم احترام بزارند،این کارا از انسانیت بدوره

  • سعیدامینی

    مشکل سو استفاده ی اسنپ ازکاربرراننده نیست مشکل اوضاعی است که مسئولین برامون رقم زدن،من کارگر بعد ۲۰سال جوشکاری وتعمیرات توکارخونه ها چون دیگه جون نیستم ومثل سابق نمیتونم بردگی کارفرما روبکنم به راحتی کنارگذاشته میشم،مجبورم روزی۲۰۰نهایتا۳۰۰برا اسنپ حمالی کنم آخرسرم با ی ماشین داغون شده مواجهم که حتی پول تعمییرشم ندارم

  • احمد

    اسنپ اگه راننده لغو کنه در جا ۲۵۰۰ جریمه میکنه ولی وقتی نصف مسیر رو داری میری ومسافر لغو میکنه از هر ۱۰ تا لغو سفر یکی رو به حساب راننده میریزه یعنی اسنپ فقط به فکر جیب خودشه بعد هم راننده وقتی میبینه کرایه خیلی پایین هست درخواست رو قبول نمیکنه چرا باید جریمه بشه البته مفتبر هم هست نرخ کرایه‌ها اسنپ مثل ۴ سال قبله ۱۵ یا ۲۲ یا ۱۸ تمن که با توجه به قیمت بالای لوازم یدکی واجرت مکانیک اصلا بصرفه نیست .اسنپ = بیگاری مفتبری

  • امید عزیزی

    راننده ها هم در بیشتر مواقع سفر رو لغو میکنند. خب اون موقع حق مسافر رو کی میده

    پاسخ ها

    • ناشناس

      دوست داری مجانی بری اینور اونور

    • شاهین

      راننده جریمه میشه وتو جیب اسنپ میره

  • ف

    آقایون و خانوما بیاین چند روز تو اسنپ کار نکنیم تا وضعیت کرایه ها رو درست کنند ،اسنپ تو این شرایط فقط ضرر زدن به وقت خودمان و بالاخص ماشین ، اسنپ قانون از خودش در وکنه، خب اگه کرایه بالا نمی‌برد از کمیسیون خودتون کم کنید شما 5تا10 درصد هم بگیرین بازم به نفع اسنپ هست چرا از جیب راننده بیچاره میزنین بعدشم دم از اسلام و دین و خدا و پیغمبر میزنین ، والله آدم دیگه به وجود خدا و پیغمبر و این چیزها هم شک می‌کنه

  • الکس

    هزاران هزار و میلیون ها درصد این طرح رو اسنپ برا عواید و منافع خودش پیاده کرده، وگرنه چندین ساله که این گزینه لغو سفر و هزینه هایی که به دوش رانندگان مظلوم اسنپ تحمیل میشه برقرار بوده.اسنپ میخواد با نمایش جریمه لغو سفر به مسافر یه جورایی مسافر رو وادار به انجام سفر کنه و به کمیسیونش برسه وگرنه سالهاست که رانندگان جور هزینه های گزاف لغو سفر رو می‌کشند.عین روز روشنه که اسنپ هیچ طرح و برنامه ای برا حمایت از راننده نداشته و تا ابد الدهر نخواهد داشت. بی در و پیکر ترین اپلیکیشن ایران و حتی دنیا همین اسنپه.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج