۱۴۶۵۵۱۶
۴۳۵
۴۳۵
پ

۷ ویژگی که افراد دارای ضریب‌هوشی بالا دارند

طبق تحقیقات ثابت شده است که افراد دارای ضریب هوشی بالا رفتار متفاوتی نسبت به سایر افراد دارند.

اطلاعات آنلاین: طبق تحقیقات ثابت شده است که افراد دارای ضریب هوشی بالا رفتار متفاوتی نسبت به سایر افراد دارند.

۷ ویژگی که افراد دارای ضریب‌هوشی بالا دارند

چندین عادت عجیب وجود دارد که معمولاً نشان می دهد یک فرد دارای ضریب هوشی بالایی است. از زمانی که معمولاً به خواب می روند تا نحوه پردازش اطلاعات، افرادی که بسیار باهوش هستند، رفتار متفاوتی نسبت به سایر افراد دارند.

این افراد حتی ممکن است تنبل باشند و به احتمال زیاد آن‌طور که اکثر مردم تصور می‌کنند وظایف خود را درست انجام نمی‌دهند ولی معمولاً افراد دارای ضریب هوشی بالا (IQ) یک سری ویژگیهای خاصی دارند که در افراد دیگر دیده نمی‌شود:

۱. آنها دوست دارند بسیاری از مهارت های مختلف را یاد بگیرند.

یکی از عادت‌های عجیب و غریب که معمولاً نشان می‌دهد فرد دارای ضریب هوشی بالایی است، یادگیری بسیاری از مهارت‌های مختلف است.

آنها احساس می کنند که باید دائماً خود را به چالش بکشند تا مغز بزرگ خود را تحریک کنند.

۲. با خود صحبت می‌کنند

صحبت کردن با خودتان مدت هاست با بی ثباتی ذهنی همراه بوده است. این انگ زدن در طول سال‌ها ادامه داشته است و بسیاری از مردم را دچار تردید می‌کند تا اعتراف کنند که هر از گاهی با خودشان صحبت می‌کنند. افراد بسیار باهوش اغلب نمی‌توانند گاهی اوقات با خود صحبت نکنند. این در طبیعت آنهاست.

مطالعه‌ای که توسط روان‌شناسان انجام شد، نشان داد که صحبت کردن با خود با صدای بلند حافظه را تحریک می‌کند، به شما کمک می‌کند تمرکز داشته باشید و افکار خود را روشن کنید.

۳. بسیار نامرتب هستند

یکی دیگر از عادت های عجیب و غریب که معمولاً نشان می دهد یک فرد دارای ضریب هوشی بالایی است، نامرتب بودن است. افراد بسیار باهوش درون مغزشان اتفاقات زیادی می افتد. به همین دلیل، آنها همیشه زمانی برای تمیز کردن میز یا سازماندهی اتاق خود ندارند.

۴. همیشه در حال خیال‌پردازی هستند

به گفته اریک شوماخر، دانشیار روان‌شناسی دانشگاه جورجیا که پژوهشی را در این زمینه انجام داده است، افراد با مغز دارای ضریب هوشی بالا ممکن است ظرفیت مغز زیادی داشته باشند همیشه در حال خیال‌پردازی هستند و چیزهای مختلفی در ذهن خود بازآفرینی می‌کنند.

۵. شب زنده‌دار هستند

عادت عجیب بیدار ماندن تا دیروقت اغلب نشان می دهد که فرد دارای ضریب هوشی بالایی است. افراد با ضریب هوشی بالا چیزهای زیادی برای پردازش دارند و بنابراین به اندازه کافی نمی‌خوابند.

تحقیقاتی که اخیراً در BMJ Public Health منتشر شده است نشان می‌دهد که افرادی که شب‌زنده‌دار هستند معمولاً مهارت‌های شناختی بالاتری نسبت به افراد سحرخیز دارند.

۶. بیش از حد سوال می‌کنند

فردی که ضریب هوشی بالایی دارد میل عمیقی به دانستن همه چیز دارد. آنها افرادی بسیار کنجکاو هستند و چیز زیادی وجود ندارد که آنها را به چالش بکشد. بنابراین وقتی چیزی پیدا می‌کنند که آنها را به چالش می‌کشد، می‌خواهند همه چیز را در مورد آن بدانند تا زمانی که راضی و به خوبی آگاه شوند.

۷. ریسک پذیر هستند

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در فنلاند انجام شد نشان داد افرادی که در معرض خطر قرار دارند ماده سفید بیشتری در مغز خود دارند. این ماده سیگنال‌های مغزی برای ارتباط داخلی بین نواحی مختلف مغز عمل می‌کند. این امر می‌تواند توضیح دهد که چرا فردی که ضریب هوشی بالایی دارد دوست دارد ریسک کند: عشق ترکیبی آنها به یادگیری و هیجان ناشناخته.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج