۱۴۶۵۴۹۰
۴۰۳
۴۰۳
پ

جزئیات فوت ۳ ماما در حادثه واژگونی خودرو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، جزئیات سانحه واژگونی خودرو را که منجر به فوت سه نفر از ماماهای شبکه بهداشت و درمان رامهرمز شد، تشریح کرد.

مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، جزئیات سانحه واژگونی خودرو را که منجر به فوت سه نفر از ماماهای شبکه بهداشت و درمان رامهرمز شد، تشریح کرد.

جزئیات فوت ۳ ماما در حادثه واژگونی خودرو

در این گزارش آمده است: روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۷/۳۰ تعدادی از همکاران مامایی و پرستاری شبکه بهداشت و درمان رامهرمز جهت شرکت در کمیته دانشگاهی ارتقای سلامت مادر و نوزاد (بررسی مرگ نوزادان ترم بدون ناهنجاری) به دعوت معاونت درمان دانشگاه که به دنبال مرگ نوزاد مریم محمدعلی زاده در مورخ ۱۴۰۳/۷/۱۰ تشکیل گردیده بود، عازم مأموریت اداری به اهواز بودند که حدود ساعت ۹:۴۳ در جاده رامهرمز به اهواز دچار سانحه (واژگونی خودرو) شدند.

بلافاصله پس از وقوع سانحه و اعلام به مرکز اورژانس رامهرمز، سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی آن شهرستان به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و همزمان بالگرد اورژانس اهواز به دستور رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه نیز به سرعت به پرواز در آمد.

در این سانحه، متأسفانه دو نفر از همکاران ماما به نام فاطمه براتی و سمیه شاامیری در صحنه جان باختند و سه مصدوم دیگر به نام‌های شهناز قنبری با سطح هوشیاری ۷، مینا محمدیان و فریدون حبیبی نژاد (راننده خودرو) پس از دریافت خدمات پزشکی حیاتی با آمبولانس به بیمارستان مادر شهرستان رامهرمز منتقل و در کمتر از ۳۰ دقیقه به بیمارستان تحویل شدند.

با هماهنگی انجام شده متخصصین جراحی عمومی، داخلی، قلب، ارتوپدی، رادیولوژی در محل اورژانس حاضر شدند. خانم شهناز قنبری پس از انجام اقدامات لازم در اورژانس نظیر تعبیه چست تیوب و…، جهت اقدامات تشخیصی به بخش CT scan منتقل شد. پس از انجام اقدامات تشخیصی، به علت وخامت وضعیت، با نظر جراح، بیمار سریعاً به اتاق عمل منتقل شد تا با جراحی منشأ خونریزی داخلی مشخص شود و به جهت تکمیل اقدامات تشخیصی درمانی با حضور متخصصین جراحی، قلب، داخلی اکوی قلبی نیز انجام و بیمار جهت ادامه درمان و به دستور پزشک معالج سریعاً با بالگرد، به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد.

متأسفانه وی پس از انتقال به بالگرد اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی شد و بالگرد مجبور به استندبای تا وضعیت پایدارتر مصدوم شد. این مصدوم فوراً به اتاق عمل منتقل و عملیات احیا بر روی وی انجام شد. با حضور نزدیک به ۳ ساعت بالگرد اورژانس اهواز در محل، بیمار مجدداً پس از دریافت خدمات تخصصی پزشکی به بالگرد انتقال داده شد تا به اهواز منتقل شود اما متأسفانه در حین پرواز، بیمار دوباره دچار ایست قلبی تنفسی شد که با تلاش تیم پزشکی اورژانس هوایی، عملیات احیا انجام و بیمار به اهواز منتقل شد. آمبولانس در محل فرود بالگرد در اهواز به صورت استندبای حضور داشت و به محض رسیدن بالگرد، بیمار در ساعت ۱۴:۵۳ توسط آمبولانس به بیمارستان گلستان منتقل شد. متأسفانه به رغم تلاش‌های همکاران، بیمار در اورژانس بیمارستان گلستان فوت کرد.

سایر مصدومان حادثه پس از انجام اقدامات اولیه با دستور جراح به جهت تحت نظر بودن و انجام سایر اقدامات درمانی در بخش جراحی بیمارستان مادر رامهرمز بستری شدند.

بنابر این گزارش، همگی سرنشینانِ یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ بودند و با توجه به همزمانی چندین جلسه در مرکز استان، واحد نقلیه شبکه بهداشت و درمان رامهرمز از تمام ظرفیت خودروهای استیجاری برون شهری طرف قرارداد خود جهت انجام مأموریت‌ها استفاده کرده بود. خودروی استیجاری پژو ۴۰۵ با مالکیت آقای فریدون حبیبی نژاد، طرف قرارداد شبکه مذکور به مدت ۱۲ ماه از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ لغایت ۱۴۰۳/۱۲/۳۰ است.

به استناد گزارش پلیس راه استان، علت حادثه سرعت غیرمجاز بوده است.

بنا به اظهارات مجروحین حادثه سرکار خانم مینا محمدیان و فریدون حبیبی نژاد، سانحه بدین شرح رخ داده است: «یک دستگاه پراید وانت که ظاهراً از روستاهای اطراف بود به جهت عبور به صورت خلاف جاده و طی عرض جاده، وارد مسیر شد که راننده خودرو پژو ۴۰۵ جهت جلوگیری از برخورد اقدام به تغییر مسیر کرد و در ادامه از جاده خارج و به علت عدم وجود گاردریل و نیز اختلاف ارتفاع زیاد جاده و شانه، خودرو واژگون شد."

به دلیل تالم همکاران ماما در بلوک زایمانی بیمارستان مادر رامهرمز و پیشگیری از بروز هرگونه خلل در ارائه خدمات به مادران باردار، فراخوان نیروهای مامایی از مراکز بهداشتی تابعه شبکه بهداشت و درمان رامهرمز داده شد.

وزیر بهداشت، ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در پیامی با اعلام تسلیت جان باختن سه ماما شبکه بهداشت و درمان رامهرمز، تاکید کرده بود؛ ضروری است رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ضمن رسیدگی کامل به مصدومین و بازماندگان این حادثه دلخراش؛ ابعاد موضوع را بررسی و به اینجانب گزارش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج