۱۴۶۵۳۵۰
۱۲۴
۱۲۴
پ

جنگنده جدید اوکراین برای تقابل با روسیه

با وجود دریافت جنگنده‌های F-۱۶، نیروی هوایی اوکراین برای مقابله طولانی‌مدت با روسیه باید جت‌های گریپن را خریداری و دریافت کند.

خبر آنلاین_امیرمسعود عابدین: با وجود دریافت جنگنده‌های F-۱۶، نیروی هوایی اوکراین برای مقابله طولانی‌مدت با روسیه باید جت‌های گریپن را خریداری و دریافت کند.

جنگنده جدید اوکراین برای تقابل با روسیه

در حالی که اوکراین به F-۱۶ های خود نیاز دارد، کارشناسان می‌گویند که برای مقابله طولانی‌مدت با روسیه باید جت‌های گریپن را دریافت کند. کارشناسان معتقدند که جنگنده‌های سوئدی گریپن برای این نبرد، نسبت به F-۱۶ ها بسیار بهتر طراحی شده‌اند.

اوکراین به‌تازگی F-۱۶ های ساخت آمریکا را دریافت کرده و میراژهای فرانسوی را در لیست انتظار خود دارد؛ اما گریپن سوئد، جتی که برای تهدید روسیه ساخته شده است، یک انتخاب ایده‌آل برای ناوگان جنگنده آینده این کشور است.

جنگنده جدید اوکراین برای تقابل با روسیه

ساب ۳۹ گریپن، توسط شرکت هوافضای سوئدی Saab ساخته شده است. اوکراین خواهان این جت بوده و هنوز نتوانسته آن را خریداری کند. این جنگنده که برای برای عملیات از جاده‌های غیرنظامی، در صورت تخریب باندهای فرودگاه و پایگاه‌های هوایی طراحی شده است، انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به F-۱۶ آمریکایی دارد؛ به خصوص که روسیه، پایگاه‌های هوایی اوکراین را که برای F-۱۶ ها مناسب هستند، هدف قرار داده است.

گریپن که در پایان جنگ سرد طراحی و برای شکست دادن جنگنده سوخوی روسیه ساخته شده است، یکی از بهترین جنگنده‌های نسل چهارم محسوب و به عنوان یک جت عالی برای این نوع عملیات‌ها شناخته می‌شود.

جنگنده جدید اوکراین برای تقابل با روسیه

سوئد مدت‌هاست که روسیه را تهدیدی می‌داند که تهاجم تمام‌عیار به اوکراین در سال ۲۰۲۲، این تهدیدها را به شدت افزایش داد. گریپن برای این تهدید ساخته شده و قابلیت‌های خاصی فراتر از F-۱۶ یا میراژ ارائه می‌دهد.

اگر حمایت ایالات متحده متوقف شود، گریپن می‌تواند یک جایگزین خوب باشد؛ اما در حال حاضر، اوکراین مشغول ساخت ناوگان F-۱۶ و ادغام میراژها در نیروی هوایی خود است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج