۱۴۶۵۲۲۲
۳۸۱
۳۸۱
پ

ظاهر شدن توده سفید رنگ بر فراز زمین

یکی از ماهواره‌های ناسا که مسئول رصد زمین است، ابری عجیب را بر فراز منطقه Strath-Taieri در جنوب شرقی نیوزلند رصد کرده است.

خبر آنلاین: یکی از ماهواره‌های ناسا که مسئول رصد زمین است، ابری عجیب را بر فراز منطقه Strath-Taieri در جنوب شرقی نیوزلند رصد کرده است.

ظاهر شدن توده سفید رنگ بر فراز زمین

در تاریخ ۷ سپتامبر یک تصویر ماهواره‌ای توسط آژانس فضایی ناسا به اشتراک گذاشته شده است؛ این تصویر یک ابر دراز و غیرمعمول را نشان می‌دهد که در امتداد یک رشته کوه سنگی قرار گرفته است. تشکیل ابرهای عجیب و غریب اغلب در همان نقطه اتفاق می‌افتد و مردم محلی آن را "حیوان خانگی تایری" لقب می‌دهند.

اگرچه به نظر می‌رسد شکل‌گیری این ابرها توجیه علمی تخیلی دارد، اما یک توضیح کاملاً منطقی برای آن‌ها وجود دارد:« به گفته ناسا، ابر عجیب و غریب یک ابر عدسی شکل ایستاده (ASLC) است که زمانی ایجاد می‌شود که بادها با یک مانع شیب‌دار مانند رشته کوه مواجه می‌شوند. بادها بالا می‌روند و در حالی که هوا در قله موج به اندازه کافی خنک می‌شود تا بخار آب را تشکیل دهد، موجی ایجاد می‌کند.

جان لاو، هواشناس MetService نیوزلند در بیانیه‌ای از ناسا توضیح داد:«همانطور که ابر روی تاج این موج شکل می‌گیرد، تقریباً در آسمان ثابت می‌ماند و بادهای شدیدی که می‌وزد آن را شکل می‌دهد.» سایر ابرهای ASLC می‌توانند حتی شکل‌های غیرعادی‌تری به خود بگیرند.

کارل فیلیپوف، هواشناس، توضیح داد:«آنچه در مورد این ابرها منحصر به فرد است، این است که آنها بسیار پویا هستند و از نظر بصری، به نظر می‌رسد که ابر ساکن است.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج