۱۴۶۵۱۳۶
۸ نظر
۱۱۳۶
۸ نظر
۱۱۳۶
پ

کازرون، این روزها مشهورترین شهر ایران است

کازرون از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. دیروز امام جمعه کازرون مورد سوءقصد قرار گرفت و روزنامه هفت صبح به جزئیاتی در خصوص این حادثه پرداخت.

 برترین‌ها: کازرون از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. دیروز امام جمعه کازرون مورد سوءقصد قرار گرفت و روزنامه هفت صبح به جزئیاتی در خصوص این حادثه پرداخت.

کازرون، این روزها مشهورترین شهر ایران است

روزنامه هفت صبح نوشت: ماجرا از این قرار است که روز گذشته امام جمعه کازرون هدف سوءقصد قرار گرفت و در گذشت. ضارب بعد از تیراندازی به امام جمعه خودکشی کرده است. او حدود ۲۰سال قبل در حالی که قصد آسیب رساندن به یک قاضی را داشته به خود مواد منفجره بسته بود که انفجار مواد منفجره منجر به قطع دست و پای خودش شده و پس از آن در دادگاه به حبس محکوم می‌شود. همین موضوع احتمالا باعث شده که فرضیه جانباز بودن ضارب شکل بگیرد که سریع هم تکذیب شد. خبرگزاری میزان اینطور نوشته است:«ضارب همچنین به جرم بمب گذاری در منطقه گچساران؛ سرقت اسلحه و مهمات و پرداخت رشوه برای نگهداری مهمات به مدت ۶سال در زندان بوده است.»

کازرون، این روزها مشهورترین شهر ایران است

مرحوم حجت‌الاسلام محمد صباحی؛ سال  1398 در پی کشته شدن امام جمعه پیشین کازرون به این سمت منصوب شد. حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه پیشین کازرون حین بازگشت از مراسم احیای شب قدر با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. پیش از آن هم در مرداد سال ۱۳۶۰ حجت‌الاسلام عبدالرحیم دانشجو، امام جمعه وقت کازرون و حاکم شرع دادگاه انقلاب این شهر به ضرب گلوله کشنه شده بود.

حادثه هولناک دیروز باعث شد که نام کازرون به راس اخبار برسد. کازرون از نظر تقسیم بندی کشوری در استان فارس قرار دارد اما این شهر به بوشهر بیشتر از شیراز نزدیک است.

ناخودآگاه جمعی ما ایرانیان حساسیت ویژه‌ای روی شهر کازرون دارد. احتمالا یک دلیل آن این است که اسم کازرون با کتاب معروف دایی جان ناپلئون (اثر ابرج پزشکزاد) در جنگ‌های ممسنی -کازرون پیوند خورده. دایی جان فردی شوخ و تندخو بود و همیشه از نبرد خود با اشرار کازرون و ممسنی حرف می‌زد.

کازرون، این روزها مشهورترین شهر ایران است

از طرف دیگر برای نسل‌های جدیدتر شهرکارزون پیوند خورده با نام خانواده آقای هاشمی در درس تعلیمات اجتماعی. آقای هاشمی کارمند اداره پست کازرون بود که به اداره نیشابور منتقل می‌شود. دانش‌آموزان در جریان این سفر از کازرون به نیشابور با شهرها و فرهنگ‌های مختلف آشنا شدند.

کازرون امروز با ۹۶ هزار نفر جمعیت چند اهمیت تاریخی دارد و آن هم اینکه مساحت زیادی از آن را ابنیه تاریخی گرفته. این بناها شامل معابد و پرستشگاه‌های زرتشتی، کاخ‌ها و قلعه‌ها و تالارهای عصر ساسانی می‌شود.

همچنین در جنبش جنوب ایران و مبارزه مردم مقابل نیروهای بریتانیایی یک درگیری بزرگ هم بین مردم کازرون اتفاق می‌افتد. به خاطر همین هم بود که این تاریخ؛ یعنی چهارم دی ماه به عنوان روز کازرون معرفی شده است.

برای کازرونی‌ها گفتن این هم اهمیت دارد که در بین اولین گروهی که عباس میرزا از ایران برای تحصیل به اروپا می‌فرستد، یک مرد کازرونی هم وجود داشته که او از قضا اولین روزنامه را در ایران به نام روزنامه کاغذ اخبار منتشر می‌کند. مرحوم نصراللّه مردانی شاعر معروف انقلاب ۱۳۵۸ هم متولد شهر کازرون بوده که بنای یادبودی از این شاعر در شهر کازرون ساخته شده است.

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مردم کازرون عشق اند

    • ناشناس

      کازرون ❤️

    • ناشناس

      خیلی محبوب معروف شدن

    • ناشناس

      فقر فساد گرونی

    • ناشناس

      کازرون مشهور ایران

    • ناشناس

      خیلی محبوب مشهور اند

    • فری

      خدا رحمتش کنه

    • ناشناس

      دمشون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج